1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] DTM Cup [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 9 mrt 2012.

  1. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Vrij apart, daar heb ik nog niet eerder wat van gezien.

    Deed met meteen hieraan denken.

    Mooi trouwens dat we nu weten waar het probleem met de liveries vandaan komt!
     
  2. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Lolll, droog!

    BIGGA is inderdaad een goede toevoeging, alleen vanwege z'n naam al.
     
  3. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Bigga goede toevoeging, zeker waar. Dan stopt de rest maar zeker die minder snel rijdt....??? Blijft 7 man over ofzo.
     
  4. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Hoe bedoel je dat?

    Ik bedoelde het in ieder geval in het opzicht van iemand die clean rijdt ;)
     
  5. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Waarom zouden mensen stoppen wanneer er een sneller iemand nieuw bij komt? Het maakt mij iig niks uit hoor, hij rijdt netjes en is gewoon beter dan ik, maar dat is voor mij geen reden om te stoppen.

    Ik zeg gewoon hoe ik er tegenaan kijk en ga gewoon in op wat je zegt. Ik heb mijn mening helemaal niet klaar, ik accepteer toch wat je zegt en relativeer daarna mijn eerdere mening, dus snap niet wat nou precies je probeem is. Ik probeer alleen maar de problemen op te lossen zodat we gewoon weer op goede voet doorkunnen.
     
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Hoe dan ook, Ik ben een plekje kwijt. Maar Nori is wat ingelopen en als team hebben we vandaag maar 1 puntje erbij op de achterstand. En Audi gaat als een speer! :)

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]


    (ooh, team total moet 322 punten zijn.)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2012
  7. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    1 plaatsje gestegen individueel, helaas juist in de hoofdrace een slechte prestatie, waar juist veel punten te halen zijn. Ons team gaat niet lekker, maar we zitten ook op een opkomstpercentage van precies 50%. Jammer dat Audi uitloopt op Opel.
     
  8. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Ziet er inderdaad heel raar uit op de foto. Het was ook de heat waarbij mijn achteruikijk spiegel een zwarte balk was. Maakte het racen er niet makkelijker op. Zat continu rond te kijken vanuit de auto, wat de snelheid niet ten goede kwam.

    Ik vond het erg jammer dat ik spinde in de hoofdrace. Na de spin zakte ik van 2 naar 4. Gelukkig nog derde kunnen worden. Jammer dat er nu geen gevecht met Nori meer in zat. Qua rondetijden kon ik het goed bijhouden.

    Op naar Japan!
     
  9. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Menno gebruikt gewoon een hybride auto, eentje met een Tjernobyl reactor. Gerucht gaat dat hij zijn reactor in Fukusjima kan omruilen voor weinig.
    Ga zo de replays bekijken. Weet wel dat ik in H2 enorm in gevecht was met Surrealistic op hoge snelheid in de S-bochten en probeerde mij te positioneren voor een veilige inhaal move op de grens van mijn griplevel.
    Ik heb in ieder geval tijdens de race geen noemenswaardige schade opgemerkt dat op een stevige kontakt/aanrijding zou wijzen.
    Mogelijk tunnelvisie van mijn kant dat ik heel erg op Surrealistic was gefocust.
    Ga zo ff replays bekijken.

    Hoofdrace was gelukkig clean en zonder problemen.
    1e ronde op de Hangarstraight vlak voor de bocht B Tender voorbij gelaten omdat hij gewoon sneller is en ik meer voordeel van zijn slipstream heb dan om te proberen om voor te blijven.
    Taktiek werkte en kon mij los rijden van de rest van het peleton.
    Verloor wel na pitstop de tow van B Tender, maar mijn rondetijden bleven goed genoeg.
    Dit is eigenlijk de eerste race dat ik geen enkele remfout maakte en een apex miste. Scheelt wel in aansluiting houden.
    Voor mij was de pit-exit clean en zonder problemen, vooraf maakte ik mij daar wel zorgen over. Zat steeds op het minikaartje te kijken of er iemand de pit uit kwam.
    O ja en comliment voor de achterliggers (met schade) die goed aan de kant gingen om kopgroep door te laten. Bedankt.
    Was ook erg blij met de herstart van Heat 2.

    P.s.
    Ik heb gemist wat de oorzaak was van het livery probleem.
    Ik moest na Suzuka pract. weg omdat kennissen opbelden dat zij een aanrijding hadden gehad en vervoer nodig hadden vanaf plek aanrijding.
    Niks ernstigs gelukkig met letsel.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2012
  10. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Een leuke avond gehad, waarin veel gebeurde, op mijn minst favouriete circuit.

    In de eerste heat in de eerste ronde een foutje gemaakt in Stowe, 360 gedraaid en daarna....achteraan sluiten maar. Ik kon alleen nog Bassie achterhalen, maar voor de rest was die sprintrace over, te kort om nog aansluiting te krijgen.

    Heat 2 vertrokken vanaf 3e positie en na de herstart ! een erg leukke race gehad. Leuke cleane battles, eerst met Blauwhok, en na zijn foutje, c.q. uitremactie, in Priory, met Menno en B Tender. Waarbij Menno en BTender eerst nog voorlagen, maar gezamelijk in Stowes iets te wijt gingen en dus snelheid verloren, kon ik er zigzaggend tussendoor. Uiteindelijk B Tender nog achter me weten te houden en Menno ervoor (dejavu van afgelopen zondag in utrecht ?) Uiteindelijik 3e en teamgenootje Bergje 1e,!!! \o/ i.i.g. voor P&P Racing Mercedes weer podiumplekken! \o/\o/\o/

    De hoofdrace ging iets minder. Start vanaf 8e of 9e plek. Eerste ronde opnieuw in gevecht met BlauwHok waarna hij er in Vale afging en ik nog een tikje van Rovaro kreeg. Bergje in gevecht met Bigga voor me en ik in gevecht met Flavour. Een aantal rondes zo door gegaan totdat Bergje en BLauwhok elkaar in "brooklands" raken waarna Bergje over the mic roept " ga maar, ga maar (voorbij), ik heb schade", mooi die team communicatie! Doorhalen en na de pitstop opnieuw in gevecht met Flavour, helaas plekje 7 aan hem moeten afstaan maar jojo (dan weer 15 mtr, dan weer 100 mtr) Rovaro achter me weten te laten.

    De replays worden nog bekeken en er zal een incidenten rapport verschijnen. Of dat nog consequenties heeft voor de stand kan de FlAA op dit moment niet inschatten.

    Een verzoek aan allen om de briefing daags voor de wedstrijd ff te lezen. Voor de volledigheid nog even (het is allemaal nieuw ;) heat 1 en heat 2 zijn rollende starts (dus eerste ronde opstelronde) en heat 3 stilstaande start. Mocht de FlAA volgende week opnieuw een herstart moeten doen wordt de veroorzaker bestraft met het verplicht wassen van alle autovelgen van het gehele deelnemersveld.

    Het livery probleem schijnt te maken te hebben met de het laden van de lobby met de -30% regel. Voor volgende week zal er waarschijnlijk een (laadheat) gedaan worden zonder 30% waarna iedereen, zonder een ronde gereden te hebben, teruggaat naar de lobby om dan de kwalificatie aan te vangen. Hopelijk zijn dan de liverys zichtbaar.

    Ik denk dat team BAMI opnieuw opel op het matje moet roepen, hopelijk vinden zij het "probleem" Voor de rest inpakken en naar Japan

    grt P
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2012
  11. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Voor mij een redelijk geslaagd raceweekend (oke alleen op woensdag dan).

    In de kwalificatie kwam ik als eerste tot een rondetijd onder de 1:51 waardoor ik het tempo mocht bepalen bij de 1e heat. Iets wat niet mijn favoriete bezigheid is in mijn TT. Gelijk een plekje verloren op het eerste rechte stuk aan Menno. Ik was tot aan de 5e ronde wel sneller dan Menno, kwam zelfs nog heel dichtbij om een inhaalactie te doen maar dat mislukte net. Laatste ronde kwam ik er niet aan te pas. Netjes gereden daar van Menno :)

    Tweede heat is voor mij altijd lastig aangezien ik niet zo'n inhaalheld ben. Zat ongeveer een rondje achter Flavour, wat vorige keer ook al misging. Ik tikte hem aan, waardoor we allebei body schade hadden. (Misschien toch maar een andere tactiek proberen volgende keer :+). Daarna kon ik wel nog naar asjemenou en B Tender rijden. Toen ik B Tender eindelijk voorbij was miste ik m'n apex in de 1e bocht (is me maar 1x gebeurd in 3 races). Daarna niet meer dan een 5e plek ervan kunnen maken.

    De derde heat ging goed. Vanaf het eerste rechte stuk lag ik al eerste doordat ik de binnenbocht kon pakken vanaf de start. Een stuk of 5 rondes stond ik onder zware druk van Menno waardoor m'n rondetijden niet echt waren wat ik er van verwachtte, totdat Menno spinde en ik even rustig kon ademhalen. Toen zat B Tender achter mij op zo'n 250 meter, wat daarna ongeveer gelijk bleef.

    Nu op naar Japan, waar ze wel raad weten met het bestickeren van auto's. Ik hoop dat zij hun zaakjes wel goed geregeld hebben zodat de sponsors ook nog wat inkomsten halen uit hun investeringen ;)
     
  12. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    @ Denvan: Race-incident.
    Ik heb de replay bekeken.
    Op de replay foto's probeer ik het kontakt vast te leggen maar tot nu toe zie ik steeds een ruimte tussen onze auto's.
    Ook zie ik dat ik rechtuit blijf sturen zonder naar binnenzijde bocht te sturen om af te knijpen. (bewust of onbewust).

    Als je mijn racelijn in combinatie met mijn rechtuit stuurstand combineert blijft er nog een wagenbreedte aan de binnenzijde over.
    Mijn racelijn had jouw racelijn niet gekruist.


    Jouw stuuruitslag is iets naar rechts. (op 1e foto is klein stukje velg van jou te zien).
    Ook zie ik geen schade bij jouw auto ontstaan.
    Is er wel kontakt geweest?
    Ik hoor wel een bonk-geluid, maar op de replay is er geen visueel kontakt. (minilag?)
    Dus mocht er kontakt zijn geweest dan is dit miniem geweest en visueel niet te zien geweest.


    Mogelijk dat jouw kleine stuuruitslag de input heeft vergroot.

    Samenvattend mijn verweer:
    Ik blijf rechtuit sturen, waardoor er een wagenbreedte ruimte aan de binnenzijde van de bocht blijft.
    Ik kom ook niet verder naar rechts (binnenzijde van de bocht) dus wagenbreedte tussenruimte blijft bestaan.
    Ik knijp/snijd dus niet onsportief af. Ik probeer juist een rechte diagonale lijn te maken.

    Kan zijn dat de game-engine toch kontakt heeft gedetecteerd maar dat het ingame visueel niet te zien is.
    Moest alles wel in Slo Mo terug zien omdat het een high speed corner is.

    Dus van mijn kant in ieder geval geen bewust kwade bedoeling en ik betwijfel zelfs of ik een racefout heb gemaakt.

    Foto's volgen.
    Ik heb foto's gemaakt. Per ongeluk Megafoto gemaakt waardoor upload photobucket traag verloopt. Foto's volgen.
    Ik heb gebruik gemaakt van Alpha's replay uit zijn winkel. (2e heat had ik zelf niet opgeslagen)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    @Denvan:
    Graag jouw visie en een foto waar kontakt wel op te zien is. Op de replay van Alpha krijg ik het niet voor elkaar om visueel kontakt te fotograferen. Mogelijk op jouw replay wel.
    P.s.
    In een van de eerste ronden komen wij ook close en vlieg jij in het gras. Kan zijn dat onze auto's allebei positief geladen zijn en wij elkaar afstoten.:+
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2012
  13. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Heren Coureurs,

    Wij bekijken de replays, maar missen soms wel een actie. Mocht je van mening zijn dat je benadeeld bent door een actie of dat een coureur zich onreglementair heeft gedragen en wil je er zeker van zijn dat de actie wordt bekeken, dan graag een PM met daarin heatnr, ronde nr, betrokkenen en beschrijving van de situatie. Dit kan de volgende dag t/m (donderdagavond) 24.00 uur. Er wordt vertrouwelijk mee omgegaan.

    Er zal van Silverstone een incidenten rapport volgen, en daar zullen de bekend zijnde acties objectief en individueel (per actie) worden beoordeeld.

    Er wordt zonder vooroordeel naar de incidenten gekeken, commentaar en/of opini forming op het forum zal daarin niet meegenomen worden, maar wij kunnen/willen dat uiteraard niet verbieden.

    Acties waarbij iemand van de organisatie bij betrokken is worden door een externe beoordeeld. O-)
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2012
  14. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Mijn bovenstaande post verstuurd in PM naar FIAA voor objectieve beoordeling:)
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2012
  15. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Loyall. We moeten elkaar hebben geraakt anders verlies ik niet zomaar alle grip.

    Bij mij leek het net of je een inhaalpoging deed op die voor je.
    Jullie kwamen nogal langzaam uit de vorige bocht waardoor ik er buitenlangs ging om de volgende binnendoor te hebben.

    Ik kan daar overigens niet op de curb gaan rijden dan is het weer een andere vorm van geen grip.

    We hebben geluk gehad dat er geen schade was ontstaan.
    Ik heb ook geen problemen hier. Zie het maar als een raceincident.
     
  16. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ja maar bekijk de replay H2 die in Alpha's winkel staat, in slo mo in helicopter view dan even en zie dan wat ik bedoel. Geef dan jouw visie.

    Wil oordeel niet in luchtledige laten zweven. Ik kreeg de indruk dat mij publiekelijk het verwijt werd gemaakt dat ik een te agresieve move maakte.
    Ik ben niet objectief dus laat ik het aan de Fiaa over of het een te agressieve of onsportieve move was van mij. Kortom of mij iets te verwijten valt. Heb sportiviteit hoog in het vaandel.
    Ter verbetering van raceinzichten en ter voorkoming. Ik ben leergierig.
    Dus toch graag oordeel van de Fiaa.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2012
  17. Lircky

    Lircky who's your daddy

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    1
    als ik dit zo allemaal lees dan ben ik blij dat ik niet in deze serie mee rijdt.
    Waarom? Gewoon!
     
  18. BIGGA84

    BIGGA84 Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    2
    was een spannend avondje gister eerste 2 heats kwam ik op het gras terecht en kon ik van achteraf beginnen.
    maar de 3de race was echt spannend meer dan de helft van de race gestreden voor de 5de plaats met Denvan maar alles verliep gelukkig clean was echt leven en laten leven

    greetz

    Bigga
     
  19. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Verschil in inzicht hoeft geen ruzie te zijn.
    Bij duidelijkheid over een verschil van raceinzicht is iedereen gebaat.

    Van mijn kant geen irritatie of hard feelings hoor:thumbs:
    Zowel Denvan en ik mogen een eigen race-inzicht hebben. En als daar een verschil van inzicht is over een incident dan is objectieve arbitrage een uitstekende oplossing.
    Ik pretendeer niet het beste race-inzicht te hebben.
    Wil alleen duidelijkheid. Accepteer dan ook zonder morren als mijn inzicht niet de juiste zou zijn en excuseer ik mij achteraf van harte.
    Heb nog steeds erg veel plezier in de cupraces.

    p.s.
    Vergat nog te melden over het incident dat ik ook kontakt voelde en onbalans kreeg.
    Alleen is het kontakt niet visueel te zien en zijn mogelijk de posities van de auto ten opzichte van elkaar niet juist weergegeven tijdens de race of er was minilag.
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2012
  20. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    En zo is dat! _O_
     

Deel Deze Pagina