Mountainbiken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Jeffer, 19 aug 2010.

1. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    En de prijs? Ik heb nog steeds een oude Gaint Euro 2 limited edition. Nog steeds content van. Maar wil toch iets nieuws.

2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Mooi spulleke Jeffer! Ik zou ook wel een fully willen. :+ Maar ik doe het voorlopig nog met m'n hardtail, die heb ik pas vorig jaar gekocht. :p Bovendien heb ik geen geld voor een andere, dus dan houdt het al heel snel op. :9

Maar het plan is om zondag weer eens, voor de eerste keer dit jaar, de route Drunen te rijden. Ik heb er echt weer zin in, nu ik wat in de UP/DOWN (leuk magazine idd, mooie foto's ook), heb zitten bladeren. Ik ben de platte paadjes af en toe afgewisseld met een klein stukje mountainbikeroute, hier in de omgeving meer dan beu. :D

Nu hopen dat het weer meezit en dat ik kan gaan. Helaas is er 80% kans op regen. :mad:

3. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks ! :D Ja ik heb mijn hardtail ook net 2 jaar e :emo: Ik heb redelijk snel last van mijn onderrug dus dan is een fully natuurlijk heerlijk.

Drunen is ook _O_ _O_ Kom er graag! Die eerste 10 km vanaf de rustende Jager zijn echt geniaal.

@ gtagamer. Hij kost officieel 2300 euro maar ik heb er een hele berg korting op gekregen en kreeg de SPD pedaaltjes cadeau. Zou je niet aanraden om van een basic giant mtb over te stappen op een fully. Ga eerst maar eens lekker rijden met een mooie hardtail.

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik weet het niet hoor. Ik heb zelf geen ervaring met fully's maar ik zou er toch echt wel eens een willen uitproberen. Maar een degelijke hardtail is ook al duur genoeg.

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Pff wat is er met dit kloteweer zeg. Zo kan ik niet mountainbiken.

6. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Mountainbiken er ook mensen in de stad?

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik denk niet dat mensen hier het doen, maar er bestaat wel een mountainbike discipline voor in de stad: urban attack heet dat. Dat is meer een soort BMX'en volgens mij, dat kan ook niet op een gewone XC mountainbike. Het wordt ook niet echt veel gedaan volgens mij.

8. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ah zo.

9. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    [yt]Z19zFlPah-o[/yt]

Zoiets Tom?

[yt]Cj6ho1-G6tw[/yt]

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Het schiet niet op joh, met al die regen.

11. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    idd, ben zelf een redelijke mooi weer rijder. Nattigheid vind ik niet erg maar fietsen terwijl het regent is niets. Aankomend weekend ziet er weer veelbelovend uit....not

12. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Aaah nice! Ziet er wel tof uit :)

Hoezo regen, dit weekend toch 20+ graden?

13. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    zaterdag
    28-04-2012

12 °C
    9 °C
    35 km/u

81%
    3.7 mm
    zondag
    29-04-2012

14 °C
    10 °C
    37 km/u

75%
    9 mm

Mwah dit is niet echt een nice vooruitzicht.... Overigens zijn deze gegeven voor regio Amsterdam

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Pff, prachtig weer vandaag, wilde ik naar Drunen gaan, is m'n zus met de auto weg...

15. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Is mountainbiken snel te leren of heb je er de nodige skills voor nodig en in conditie zijn?

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Snel te leren, je bent immers Nederlander. Ik neem aan dat je al je hele leven fietst, dus een boomstronkje meer of minder maakt dan ook niet uit. :p Tuurlijk schaaf je je techniek bij in de loop der tijd. En conditie bouw je op tijdens het fietsen. ;)

Anyway, ik ga nu maar het leuke stuk van de route Schijndel fietsen, bij gebrek aan beter.

17. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Zo, net wezen fietsen. 23km is het geworden. Het leuke deel van de MTB route Schijndel.

Fijn ook nog even mooie valpartij tegen een boom gemaakt (bij de grijze speld op het kaartje in de link hierboven):

Ik kwam van een stijl stukje af en onderaan lag een modderplas die ik qua diepte onderschat had, dus ik bleef steken met m'n voorwiel en toen vloog ik half tegen een boom aan. Toch even erg ongemakkelijk. :p

Laatst bewerkt: 30 apr 2012
  18. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    Het is snel te leren alleen er komt ook een stukje onderhoud van de fiets bij kijken en daarbij ook de nodige kosten. Een goede hardtail-MTB begint al gauw vanaf de 700,-. Een goede fully begint al vanaf 1000,-

Ga anders eens een keertje bij iemand testrijden of ga naar een testdag!

Google is je vriend :thumbs:

19. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Flinke smak Dusky ;) Verder niet met je hoofd tegen die boom aangekomen? Bij mij zijn dikwijls mijn benen de sjaak, mijn poten zitten onder de littekens :+

En het klopt wat itz farid (hoe kom je op die naam? xD) zegt. Het is een laagdrempelige sport maar dat komt omdat je het zelf mooi kan doseren hoe ver je gaat. In het begin ben je het na 1 rondje waarschijnlijk al zat en ben je onderweg ook een paar keer gestopt. Maar hier geldt gewoon: Hoe vaker je het doet hoe sneller en langer je kan doorgaan.

Qua techniek kun je natuurlijk wel een heleboel leren. Hoe kun je het beste afdalen (houding, snelheid, remtechniek), door los zand rijden, modder, over boomstammetjes en stenen rijden, sprongen maken, van trappen rijden en je energie verdelen voor een langere klim.

Voor dat onderhoud heb je hele mooie boeken en genoeg filmpjes op youtube. Zorg er wel voor dat je een band kan wisselen, remmen kan onderhouden en wat basissleutelwerk kan uitvoeren want anders wordt het een dure hobby met fietsenmakerkosten *) Ik heb zelf alleen nog maar moeite met het afstellen van derailleurs.. de rest doe ik in principe zelf.

20. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag een ronde gereden in de Drunense Duinen, was lekker rustig op het parcours. 1 keer ingehaald door een snelle 29er pro maar voor de rest alleen maar anderen ingehaald :+ Merk wel dat mijn conditie echt vooruit is gegaan tov eerdere ritjes in Drunen. Voorheen waren sommige klimmetjes een beetje doorbijten maar nu rij je fluitend door de track heen. Had alleen al even niet gegeten en kreeg last van een hongeraanval, dan kak je wel flink in. We waren al wat later op het parcours dus had geen tijd voor een tweede rondje.

Verder ga ik mij deze week inschrijven voor de MBC Cyclo Midden Nederland (http://www.mbc-cyclo.nl/). Amerongen is al zo goed als mijn thuisbasis dus zal een groot deel van de route al kennen. Ik ga voor de 50 kilometer, een halve marathon dus. Ben benieuwd hoe het is om tussen honderden fietsen te rijden :+

Deel Deze Pagina