Nee, ik zie het niet. Ik zie alleen dat het een beetje vervelend begint te worden deze discussie. Het zal nooit storm lopen bij jullie sites, er zijn nu eenmaal weinig echte PES spelers meer over. Niet zoals een paar jaar terug, toen PES nog DE footie was en alle grote spelers die game speelden.
Mijn gevoel zegt dat het niveau op de toernooien online niet hoog meer is, niet zoals vroeger. Toen was het niveau hoog, deden er spelers mee die offline grote toernooien wonnen, zoals Melvyn (aka Double Dribble). Als je eenmaal in die kringen rondhing kwam je jongens tegen die gewoon uit België kwamen om mee te doen, de top was veel breder dan nu.
Ik ben van de oude garde, ik heb nu een heel ander leven waardoor ik te weinig speel om nog mee te kunnen met de toppers. Dat maakt verder niet uit, maar voor mij is het leuker om rustig mijn potjes te spelen. Als het online meer naar mijn smaak gaat worden, dan ligt DG mij meer, omdat er minder vaak gespeeld moet worden. Ik hoop echt dat PES 2013 online beter zal zijn, dan ga ik weer lekker een toernooi hier en daar spelen online. Maar als ik nog in mijn toptijd zat, dan was ik gegaan voor PESHolland, omdat het niveau daar mijn inziens wat hoger is. Er is genoeg plek voor allebei de sites, maar de animo zal niet extreem toenemen omdat PES gewoon niet meer de topgame is in het voetbalgenre.
Laatst bewerkt: 25 apr 2012