[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    En dat mensen twee keer naar de stembus moeten en als de eerste onderhandeling niet lukt dan moeten kiezers drie keer naar de stembus.

2. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Ben ik de enige die het vreemd vind dat er bezuinigd wordt op de zorg, maar de korting op ontwikkelingshulp geschrapt wordt?

Vreemde beslissing dat mensen ver weg prioriteit krijgen, terwijl onze ouderen- en ziekenzorg op dit moment onbetaalbaar en om te huilen is..

3. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Hoe kan vereniging eigen huis blij zijn met het crisisakkoord als er dit zinnetje in staat:
    Ook mag er niet meer worden geleend dan de waarde van het huis.

Mensen die dus een woning te koop hebben staan waar veel aan moet gebeuren (bijvoorbeeld uit een erfenis) kunnen wel vergeten dat zij het huis kwijtraken.

Ook niet echt goed voor de economie als je het mij vraagt.
    Ik verkoop zelf keukens en weet dat zeker 8 van de 10 keukens gefinancierd worden. Er zijn maar weinig mensen die voldoende eigen vermogen hebben om even een nieuwe badkamer en keuken te kopen.

Laatst bewerkt: 27 apr 2012
  4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dan wordt doorgaans ook de waarde NA verbouw genomen. Dus geld in depot en met bonnetjes aantonen dat je de verbouwing ook daadwerkelijk hebt uitgevoerd voordat je geld krijgt.

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik reageer nog even niet ;)

6. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Vind ik ook belachelijk miljarden wordt er in ontwikkelingshulp gepompt.

Waarom niet daar op bezuinigen? :")

Laten we eerst onze eigen financiën maar eens op orde krijgen voor we een poot gaan uitsteken naar ontwikkelingslanden.

7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    :lol:

Wij hebben alle steun gekregen die we nodig hadden na de oorlog zodat we tegenwoordig de luxe van nu hebben. Maar wanneer andere landen in nood zitten moeten we maar aan ons zelf denken?

Besides, wij zijn erg afhankelijk van handel met het buitenland(voornamelijk diensten) dus het is niet zo raar dat we regelmatig goede relaties proberen op te bouwen met andere landen. En momenteel is er al bezuinigd op ontwikkelingshulp.

Het probleem is dus niet dat we te gierig zijn om de oudere te verzorgen maar dat het ontbetaalbaar gaat worden als dit niet efficiënter wordt. Wanneer de vergrijzing gaat piekt moeten we in staat zijn om iedereen op te vangen. Dit kan niet door simpelweg meer geld in de zorg te pompen. Het zal goedkoper moeten.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Gaat er niet om dat ze ontwikkelingshulp moeten afschaffen, maar ik snap de beweegredenen van NU op dit moment die 750 miljoen gaan terugdraaien niet echt.

9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ik zie opzich zo'n systeem wel zitten. Alleen lees ik hier ook dat het dan allemaal langer kan gaan duren.

Aan de andere kant zie ik ook wel een voordeel dan: Ik denk dat de PVV wel kan inpakken, zeker na het laatste debacle rond het overleg.

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik denk dat het de meeste mensen niks kan schelen hoe het kabinet wordt gevormd. Zolang maar de grootste partij hun vertegenwoordigt.

En trouwens, tacties stemmen is leuk.

En momenteel lekker slecht voor de conservatieve verbod liberalen

11. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Wat Tyrant zegt, plus het feit: Zou jij nog steeds 50 euro aan goede doelen geven als je elke maand 100 euro te kort komt? zou je dan minder aan "de goede doelen" geven, of je zorgverzekering omlaag bijstellen?;)

Natuurlijk moet er ontwikkelingshulp zijn, maar als je eigen land minder goed gaat, lijkt het me dat je eerst je eigen zaakjes regelt, en daarna helpt aan het opbouwen van andere landen.

Er waren concrete plannen om 750 miljoen te bezuinigen, dan ga ik er vanuit dat dat redelijkerwijs mogelijk en verantwoord is t.o.v deze landen; des te vreemder vind ik dat dit plan dus afgeketst is.

12. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Heb geen zin om alles te lezen vanaf mijn post maar zoals altijd blijf ik de politiek triest vinden:
    - BTW gaat omhoog, alles wordt dus weer duurder
    -lonen van ambtenaren worden bevroren maar wel alles gaat omhoog?!
    -AOW gaat omhoog

Wat mij zo kwelt is dat ze denken het ei van Columbus gevonden te hebben maar het gaat van kwaad naar erger, we zitten in een zogenaamde crisis en wat moet je dan doen?

De btw niet verhogen, dat is zowat het domste wat je kunt doen. Je zou de BTW kunnen verlagen zodat mensen weer geld uit durven geven want als alles duurder wordt ga ik niet meer uitgeven.

Ja, welke partij zou je nu nog moeten kiezen? De PVV? Hebben het beste met de gemiddelde voor, en hebben nog reële ideeën.

Luisteren doen ze niet daar, alleen maar zakken vullen.

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Wanneer snapt men dat niks de plannen van de PVV nooit uitkomen.

14. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben prachtige plannen losstaand van hun hoofddoel, die sommige wat minder vinden. Bezuinigingen in tijden van NU. (er is geen crisis, als ik even nadenk kan ik me geen crisis indenken, het gaat goed in Nederland.) Wie haalt dat in zijn hoofd. |:-

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Er is geen crisis.. Tuurlijk de crisis wordt soms overdreven , maar hij is er wel hoor.

Ik vind je overigens perfect bij de PVV passen als ik je reacties lees.

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Er is geen crisis. O-)

Maar een recessie omdat onze koopkracht daalt. Waardoor werkgelegenheid weer minder wordt and so on. De nieuwe regels van het huidige kabinet werken juist averechts.

We zijn best fucked. We hebben flink bezuinigd maar daardoor zit onze economie weer gelijk in een dip. Halen we weer die 3 procent regel niet. 8)

Probleem blijft nog echter altijd de schade die we kunnen oplopen als we hierin gaan snijden. Ben bang dat de landen die nog rekenen op onze steun zullen vallen en nog dieper in de shit gaan zitten. Vrienden maken we er niet mee.

Daarnaast, je kan het falen van de zorg toch niet de schuld geven aan onze uitgavens van ontwikkelingshulp? We kunnen wel meer geld in de zorg pompen, uiteindelijk zal het toch wel weer onbetaalbaar worden.

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
  18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Je doet net alsof we de grootste kloothommels zijn van de EU als het gaat om ontwikkelingshulp.
    Zelfs zonder die 750 miljoen zitten we nog bij de meeste gulste landen. Met die 750 miljoen is het helemaal uit balans.

Ten tweede, alsof dat wat zegt. de VS is geloof ik koploper qua ontwikkelingshulp, geloof niet dat zijn nou een goede internationale reputatie hebben.

En ten derde, als je toch zo geïnteresseerd bent in ontwikkelingshulp, zou ik me eerder laten horen of hoe men dat invult. Als we iets hebben geleerd afgelopen 10 jaar is dat de huidige manier van hulp geven (i.e. miljoenen dumpen) totaal niet effectief is: het komt niet aan bij de mensen waarvoor het bedoelt is en het verhoogt absoluut niet de welvaart. Om maar te zwijgen over de gevallen waar we corruptie steunen.
    Dan heb ik liever dat ze die 750 miljoen in Nederland stoppen en met z'n allen eens goed gaan nadenken over hoe ze efficiënt een ontwikkelingshulp systeem kunnen opzetten.

19. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ontwikkelingshulp mag niet efficiënt, miljoenen dumpen ontlast mensen die zichzelf links noemen en denkbeperkingen hebben van hun schuldgevoel.

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Goh, dat was ff een inhoudelijk hoogtepuntje van je. :D

Zeggen dat het geld toch niet terecht komt is zo'n cliché. Met zo'n instelling kom je nergens.

Je doet je avatar eer aan.

Je kan alleen in zwart/wit denken :lol:

Deel Deze Pagina