[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Er zitten hier volgens mij heel wat mensen die regelmatig wat bij The Book Depository bestellen (ik ook), maar er zijn soortgelijke sites die ook tweedehands boeken voor heel weinig aanbieden.
    Het Engelse Awesomebooks bijvoorbeeld. Ze verkopen daar ook nieuwe boeken, maar die zijn in de regel bij TBD goedkoper. De tweedehands boeken daarentegen heb je voor amper tweeënhalve euro, soms zelfs als hardcover. En ja, sommige boeken hebben zijn duidelijk gelezen, maar andere zijn zo goed als nieuw.

    En ook Betterworldbooks is een aanrader. Ook een gigantisch aanbod aan nieuwe/tweedehands boeken, heb al menig boek gevonden waar ik al tijden naar zocht. En een gedeelte van je aankoopbedrag gaat naar een goed doel!

    Betalen kan op beide sites met PayPal of je creditcard. Bij Awesomebooks is verzending gratis wanneer je twee boeken bestelt, bij Betterworldbooks is het altijd gratis.
     
  2. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Ik heb ook een nieuwe boek zoals de meeste hier: Stephen King: The Wind Through the Keyhole(A Dark Tower Novel), wel in hardcover though. :+

    Ik heb de boek bijna uit, het leest echt goed. _0_
     
  3. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Een medestander. _O__O_
    Heb je de gehele Dark Tower serie al gelezen of is dit je kennismaking?
     
  4. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Dit is mijn kennismaking eigenlijk, in het begin snapte ik er soms weinig van maar hoe verder ik in de boek kwam hoe minder het probleem ook was, ik ga zeker wel de andere boeken ook wel een keer lezen, via amazon is de hele set voor 40 pond te koop wat op zich wel mee valt?.
     
  5. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Het boek is op zich ook prima als stand alone novel te lezen, maar je mist inderdaad toch iets. Dit boek valt tussen boek vier en vijf in de serie. Boek vier is, op tweehonderd pagina's na, ook een soort flashback, net als het deel over de Skin-Man in TWTTK. Deel vijf gaat dan weer verder met de eigenlijke plot. En in TWTTK wordt er ook gerefereerd aan bijvoorbeeld Blaine the Mono (geniale bad-guy uit deel drie) en Andy (een robot uit deel vijf) en nog veel dingen in Mid-World, dat soort zaken gaan dan langs je heen, wat wel jammer is.

    Maar als je dit boek leuk vindt, dan zal de rest je ook wel bevallen denk ik. Veertig pond is dan ook een prima prijs. Zeker de eerste vier boeken zijn echt top. Daarna kreeg King een auto-ongeluk (en stierf bijna) waarna het allemaal even stillag en de laatste drie delen zijn iets minder (deel vijf vind ik nog wel erg goed eigenlijk, deel zes is de minste, in deel zeven is het soms wat gehaast, maar het einde is prachtig). Na deel vier zijn sommige plottwists wel wat vergezocht en ook riskant zelfs, in ieder geval origineel maar dat betekent niet altijd kwaliteit.

    TWTTK is wel representatief in die zin dat King leuke dingen doet met Mid-World (geleend van Tolkien, verder zijn er weinig gelijkenissen) met allerlei vreemde zaken, heldhaftige personages (Roland, Eddie, Susannah, Jake en Oy die aan het begin en eind van TWTKK voorkomen zijn de eigenlijke hoofdrolspelers) en verschillende verhaallijnen. Het is een mix van allerlei genres, wat mij betreft een absolute aanrader.
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2012
  6. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat heb ik nu aan jou? :+

    Nou ja, dat boek dan toch ook maar even op mijn lijstje zetten. Het lijstje begint wel steeds meer te groeien, straks is het niet leuk meer. Gelukkig ben ik bijna jarig, dat scheelt altijd een beetje (boeken + bonnen). :)
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Ik wil nog wat meer (auto)biografieën hebben, iemand nog aanraders?

    Ik ga sowieso deze nog kopen:

    [​IMG]
     
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.318
    Autobiografie van Rousseau is leuk als je een beetje interesse hebt in zijn gedachten. Verder nooit een (auto-) biografie gelezen.
     
  9. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Ik wist dit inderdaad al voordat ik het boek ging kopen dat dit eigenlijk 4.5 is(wat ook in de boek staat), maar ook las ik dat het ook vrij goed te lezen is als je nooit eerder een andere Dark Tower boek hebt gelezen.

    Bij het begin van de boek werd er wel wat dingen uitgelegd wie de personages zijn(niet enorm veel informatie) maar ook over de Mid-world etc. Maar dan had ik toch wel bij het begin had ik wel wat problemen, ik snapte er gewoon bar weinig van misschien dat het ook beter zou zijn geweest dat ik gewoon de eerste 4 boeken had gelezen.

    Maar goed, thanks voor de informatie, ik heb mijn bestelling via Amazon al geplaatst.
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2012
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Helemaal niks. Vraag me niks, ik weet niks. :+
     
  11. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    ;)

    Lees jij ook echt die biografieën of is het meer voor de heb? Ik vind ze zelf altijd dodelijk saai, de enige die ik heb gelezen was die van David Beckham. :+
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Waarom zou je in godsnaam ook de (auto)biografie van David Beckham willen lezen? :p

    Ik ben momenteel in die van Steve Jobs bezig, en die is echt heel boeiend (geschreven).
     
  13. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, wat nou. Ik was Beckham fan 'vroeger'. <3
    Die van Jobs lijkt me op zich wel wat, het aantal pagina's is alleen een beetje jammer.
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Vrouwen... :+

    Geen idee over het aantal pagina's, maar volgens mij is het aantal pagina's zelfs nog klein gehouden.
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    En dat was weer een Glenn Cooper. Tiende Kamer uit. Heb 4* gegeven, maar als ik ietsjes hoger kon deed ik dat nog wel.

    Topboek, alleen naar de laatste paar bladzijden toe word duidelijk dat het in geloofwaardigheid wat in boet.

    Aan de andere kant draait daar een hoop van het verhaal ook niet om.

    Goed spannend boek, leuke en duidelijke afwisseling tussen heden en verleden.

    Aanrader, net als zijn andere twee boeken! :thumbs:
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    :+

    Niet dat ik Norwegian Wood kan aanraden, want ik heb hem niet gelezen. Mij lijkt het nog steeds zoetsappige boel.
     
  17. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha nee joh, we moeten het helemaal geweldig vinden omdat hij in een Murakami begint!! :p
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Hoogstwaarschijnlijk ja, maar dat zullen jullie pas morgen weten @ Goodreads.

    Misschien moet ik het uitstellen tot Koninginnedah zodat het extra feestelijk gevierd kan worden. :+

    Ik eerder Norwegian Wood uit dan Modder? Man, dat zou historisch zijn voor een (nog) niet Murakami fan. :+
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Begonnen aan Norwegian Wood en zoetsappig is het bepaald niet Modder. Het is eerder depressief, vooral in het begin.

    Wel mooi dat ik na een hoofdstukje wel het besef heb dat Murakami goed emoties en herinneringen kan overbrengen. Vooral het brengen van herinneringen vond ik in het eerste hoofdstukje sterk gedaan.

    Ik ga nog geen conclusies trekken, zo meteen maar even verder. Er bestaat echter al een kleine kans dat ik die leuk/boeiend ga vinden. :b:
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Gisteren oa 2 boeken gekregen voor mijn verjaardag. Niet gekeken wat de GR rating is en ik wil het ook niet weten :+ (bij kado's iig niet)
    [​IMG]

    Klinkt iig wel als iets wat ik zou lezen :p
    [​IMG]

    Wel grappig hoe ik bijna altijd weer uit kom bij Uitgeverij Luitingh. Die mensen daar weten wat leuk is! :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina