De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 60]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Mooie aanval.

2. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Ja.

Als hij fluit is het rood. klaar.

3. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Het is ook wel eens leuk als een scheidsrechter de wedstrijd aanvoelt ipv strak fluiten volgens de regeltjes. Prima opgelost vind ik.

4. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Vroeg ik het aan jou?!:+

Juist

5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Je kunt wat mij betreft wel twijfelen of het het om het ontnemen van een scoringskas ging van Greg speelde de bal wel vrij ver voor zich uit dus betwijfel of hij de bal nog wel binnen had kunnen houden. Dus penalty + geel is vind ik voldoende

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

7. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Doorgebroken speler bedoelt ie obv.

8. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Die overtreding is zeker niet dermate zwaar dat het rood zou zijn ergens op het middenveld. Hij steekt zijn been uit, maar niet gestrekt of noppen naar voren of hard. Het had meer weg van pootje haken dan van trappen, geel zou altijd voldoende zijn.

Edit: Te laat zijn staat toch niet gelijk aan rood? Elke slecht getimede tackle rood? Zoveel was er echt niet aan de hand.

Dan kloppen de regels niet.

Laatst bewerkt: 29 apr 2012
  9. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Schoffelen is een groot woord. Hij viel gewoon over zijn been heen. Bal was eigenlijk al buiten bereik voor VdWiel...

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.759
    Yep, dat je keeper bent hoeft nog niet te betekenen dat je opeens alles mag. ;)
    Het is hier niet zo debiel schoffelen als tegen Heerenveen gebeurde, maar het blijft eigenlijk rood, ook als van der Sar, Stekelenburg, Vermeer of wie dan ook het had gedaan.

Maar goed, laten we verder kijken. :cool:

11. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Maar vond jij het dan echt een zware overtreding?! Ik niet namelijk... Penalty is wel terecht hoor, maar geel vind ik ook terecht.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vroeger kreeg je daar gewoon rood voor. Zo zie je hoe messed up sommige scheidsrechters fluiten.

Maar ja laten we verder gaan met de wedstrijd.

13. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind juist dat scheidsrechters in Nederland veel te snel fluiten voor iets. Man man, lekker al het tempo uit het spel halen hier...

Geef mij Engelse scheidsrechters maar :) Niks mis met een beetje fysiek gebeuren... Voetbal is een contactsport, het is geen hockey

Laatst bewerkt: 29 apr 2012
  14. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
  15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Van Rhijn kom er maar in..

16. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik was het er mee eens toen er vorig jaar geroepen werd dat er te weinig kordaat ingegrepen werd door scheidsrechters bij echt harde/gemene overtredingen. Gevolg was echter dat scheidsrechters een beetje doordraaien en bij elk incident dat er een beetje vervelend uitziet rood grijpen. Het is geen vrouwensport, stevige duels horen erbij. Dan kan je een soms stevige, maar harde tackle best eens zonder kaart afdoen als de wedstrijd er naar is. Of tijdens een gemene wedstrijd op het juiste moment een kaart geven, ondanks dat de overtreding niet per se geel is. Gaat erom dat je de situatie/wedstrijd aanvoelt, niet of je puur de regels tot op de centimeter volgt. Theorie en praktijk liggen altijd uit elkaar.

17. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Haal AUB die Mokotjo er uit. Zet Leerdam rechtsback en zet Vilhena op het middenveld. Die Mokotjo kan geen normale bal geven.

18. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Wat een laf counterploegje dat Twente. Staan achter, maar nog steeds op eigen helft afwachten.

19. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Domineerden eerste 25 / 30 minuten toch gewoon?
    Na de goal liepen ze er idd een beetje achteraan.

20. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.759
    Ze domineerden inderdaad de wedstrijd tot de pingel. Ajax begon echt met mentaliteit -40.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina