1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Passen en kijken naar je budget, ik doe maar 2 jaar met een helm, aangezien ik aardig wat km's rij en mijn helm voor/na een rit niet elke keer ga schoonmaken. Ook ga ik weleens met gel in mijn haar rijden waardoor de binnenkant aardig vies wordt, je kan een nieuwe binnenvoering kopen maar dan ben je al snel 100 eu kwijt.

    Daarom ben ik voor een nominala budget gegaan van 300 eu en kwam ik bij Shark uit

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil niet veel zeggen Sjorrit, maar jij hebt een best uitzicht vanuit je huis!

    Ik heb zelf een HJC FS-11, deze maar dan mat ipv glossy

    [​IMG]

    Erg lekker helmpje voor dagelijks gebruik. Aan de zware kant door het ingebouwde zonnevizier en luchtpompje maar mij hindert het niet. Zit een normale kliksluiting op dus hij mag niet op het circuit gebruikt worden. Ik moet wel zeggen dat het niet de stilste helm is, dat wordt voor mijn volgende helm wel iets waar ik naar ga zoeken.

    Mijn vriendin heeft toevallig een Icon helm op de kop kunnen tikken bij de plaatselijke motorkledingoutlet. Echt een machtig mooi, dubbele D sluiting, half smoked vizier en erg stil. Jammergenoeg is Icon in NL nogal moeilijk te verkrijgen.

    Mijn advies is gewoon passen. Kijk naar je budget want die lichtgewichthelmen zoals die carbonnen die je showd, kunnen heeeel erg duur worden en kijk vooral wat je lekker vind zitten. Vraag wel hulp want ik merkte dat lekker zitten al erg snel te groot is, je helm moet natuurlijk niet van je hoofd afvliegen op ronddraaien.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2012
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Thx! zijn wij ook wel erg tevreden mee :)

    Zuidkant

    [​IMG]

    [​IMG]

    En het oosten

    [​IMG]
     
  4. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Icon vind ik super gaaf spul hebben. Inderdaad jammer dat het beperkt verkrijgbaar is. Ik ga voor nu eerst eens kijken/passen voor Arai en AVG helmen.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2012
  5. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Arai vind ik zelf te duur, AVG heeft wel toffe helmen :)
     
  6. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, vind het persoonlijk als student ook. Geld is niet de aller grootste issue, maar wat jij ook al aangaf met gel etc. daar heb ik ook last van. Maar passen kan nooit kwaad. Zelf vind ik Shoei ook niet verkeerd.

    Binnenkort misschien een pats met me prachtige fiets voor naar me nieuwe werk: Yamaha Diversion 600 uit 199(2). Ben nog aan het onderhandelen. Moet een fiets hebben namelijk die niet te veel kost zowel qua onderhoud als aanschaf. Tevens is me nieuwe job aan zee, dus vind dat zonde met al die pekel! \o/
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2012
  7. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Tona heeft net een nieuwe gouden ketting gekregen :+
     
  8. RvQ

    RvQ Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Gel probleem:

    [​IMG]
     
  9. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Heerlijk voor in de zomer 8) Maar het is een oplossing!

    Morgen de Yamaha Diversion ophalen. Me nieuwe werkpaard:
    [​IMG]
     
  10. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Veeeeeeels te warm in de zomer, gebruikte er zelf ook altijd 1 in de winter op de brommert, maar in de zomer is dat echt niet te doen. Verder zijn het ook vervelende dingen, zitten niet lekker. Soms kroop ie ook voor m'n zicht, erg vervelend. Je kan ook gewoon na een jaar een keertje het binnenwerk van je helm eruit halen en schoonmaken. Dat werkt ook :)
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb zo een halve variant, die wel je nek/hals en neus/mond gedeelte (met gat om normaal te kunnen ademhalen), in de koude periode wel lekker.
    Heb nooit problemen met m'n binnenvoering, ondanks gel/wax etc. En als ik m'n helm af doe heb ik toch weer een out-of-bed look. :+
     
  12. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Gebruik die dingen eigenlijk altijd, winter tot zomer, van 0 graden tot 30+ graden.
    Ik vind het geeneens lekker meer zonder.
     
  13. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Gisteren had ik even gekeken hoe veel motorkleding ongeveer kost.
    Ik schrok me kapot man! Een volledige 'uitrusting' koste me toch eens een hoop.
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Tja als je nieuw koopt ben je snel 800 eu kwijt. Beetje helm is al 250 tot 300 eu. Scheelt weer dat wegenbelasting voor de motor geen drol kost ;p
     
  15. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Dit wordt een dure zomer, dat weet ik nu al.
    Maar als het mooi weer wordt is het dat ongetwijfeld waard :)
     
  16. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Tja mijn buik is ook iets gegroeid dus de leren broek die ik 4 jaar geleden heb gekocht past niet meer. Ook zijn mijn laarsen en handschoenen af dus daar gaat weer 400 eu :'-(
     
  17. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Maar je hoeft niet gelijk 800 euro uit te geven hoor. Ik heb in Duitsland voor ~200 euro een broek en jas gehaald, geen leer uiteraard. Voor mij prima omdat ik ook vaak genoeg in de regen rijd dus leer is voor mij niet praktisch.

    Bescherming zal vast ook niet exact even goed zijn als een duurder setje, maar je moet als student af en toe genoegen nemen met wat minder :)
     
  18. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Als student moet je idd vaak genoegen nemen met wat minder, maar op mijn eigen veiligheid wil ik wel zo min mogelijk besparen. Zolang de kwaliteit goed is maakt het me inderdaad ook niet zo veel uit wat voor materiaal het is.

    Vandaag overigens mijn eerste les gehad. Nog nooit brommer of iets gereden, dus een hele nieuwe ervaring om op een tweewieler te rijden terwijl ik niet hoef te trappen.
    Erg vet zeg! Ik les op een Honda CBF 500. Ik ben niks gewend (alleen fiets dus), dus deze motor kwam echt al over als een monster (vergeleken met mijn Batavus :+).

    Toen ik autolessen volgde keek ik hier nooit echt naar uit. Ik heb nu wel echt al zin in de volgende motorles. :D


    (60/70 km p/u leek echt al retesnel op de motor :+)
     
  19. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0

    Haha, Ik had m'n eerste les op een cb250 en dat vond ik de eerste keer al geweldig. 8)
     
  20. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Haha zo herkenbaar dit! reed op een diversion 600 als eerste keer op een motor.. wat een Beest :+
    Veel plezier met lessen man geniet er van!
     

Deel Deze Pagina