Ik had in een ander topic al wat advies gekregen over m'n rug workout en daar hadden ze het over de deadlift (die ik zelf ook al voorstelde) en dan chinups/pullups en een row. Dus vandaar mijn huidige workout. Lat Pulldown doe ik nu ook al en ik wil wel een beetje variatie in m'n schema houden, anders gaat het vervelen.
Ja daar had ik ook al aan gedacht. De reden waarom ik deze heb gepakt is eigenlijk simpel. Ik keek op bodybuilding.com bij schouderoefeningen en daar soorteerde ik op rating. En de push press kreeg daar 2 tiende hoger dan de Standing Military Press. Maar eigenlijk gaat mijn voorkeur ook uit naar de military press. Denk dat ik die dus maar even aanpas. Een 9.3 of een 9.1 maakt ook niet zoveel uit.
Ik doe nu eigenlijk ook elke training buik. Maar er zijn zoveel verschillende meningen over hoevaak en hoeveel je je buik moet trainen, dat ik het gewoon niet weet.
Jep. Ik heb het zo'n 5 maanden gedaan. Stronglifts 5x5. Ben er erg goed mee vooruit gegaan en ik zou het ook zeker aanraden. Wat ik wel aanraad is om de eerste weken elke keer iemand mee te laten kijken bij je deadlift en ook wel bij je squat. Maar vooral bij deadlift. Want voor een beginner is dat geen makkelijke oefening om te juist uit te voeren. Check m'n log op DBB maar voor mijn ervaringen met Stronglifts.
Laatst bewerkt: 2 mei 2012