Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik probeer het nu zo te doen dat ik op een laag vetpercentage uitkom, bijvoorbeeld 9 of 10%. En dat als ik daarna weer ga bulken dat ik niet op 18% uitkom, net als nu, zodat het weer superveel moeite kost om lager te komen, maar dat ik na een bulk op 14/15 procent sta, zodat ik weer makkelijker op die 10% uit kom. Met andere woorden: gewoon permanent iets droger komen te staan (en bij de bulk dan iets minder droog, maar dat ik niet "vet" uit de bulk kom).

Ik heb nu een rits voedingsschema's voor mezelf gemaakt:

- Voor als ik de hele dag thuis ben
    - Een variant daarop
    - Voor als ik de hele dag op school ben
    - Een variant daarop
    - Als ik alleen 's middags naar school hoef
    - Als ik alleen 's ochtends naar school hoef

Zodat ik het wat beter onder controle kan houden en zodat ik toch nog een goede voeding hou. Ik ben ook afgestapt van een bepaalde e/k/v verhouding, maar hou nu gewoon 3g proteïne per kg VVM en 0,9g vet per kg VVM aan. Ik heb ook m'n eiwitshakes er volledig uitgegooid, om even te testen of ik daardoor wat minder acne krijg.

Trouwens, heeft iemand hier wel eens Wendler 5/3/1 gedaan?

Laatst bewerkt: 28 apr 2012
  2. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Mannen vraagje, ik heb nog altijd last van mijn nek / schouders. Het is begonnen naar de eerste week echt goed getrained te hebben en het word ook niet echt minder. Ik ben bij een huisarts geweest en ik heb pilletjes gehad die ervoor zouden moeten zorgen dat mijn spieren tot rust komen, maar zodra ik in de ochtend wakker word staan mijn schouders / nek nog steeds strak dus echt helpen doet het niet. Moet 3 keer per dag zon pilletje pakken en dit doe ik ook elke dag.

Ik heb ook een instructeur even mee laten lopen vorige week vrijdag of ik alle oefeningen wel op de juiste manier doe, dit had ik nog niet eerder gedaan omdat mijn maat alles eigenlijk wel weet die trained al paar jaar. Maar ik deed de oefeningen ook op de juiste manier.

Nu is mijn vraag, waar kan het aan liggen? Ik heb ook 2 / 3 dagen tijgerbalsem gesmeert voor ik naar bed ging maar dit mocht ook niet baten. Ik train nu bijna een maandje en ben 3,5kg aangekomen. Kan het eraan liggen dat die spieren gewoon aan het groeien zijn? Want ik heb wel s keer spierpijn maar dat is nooit langer als 2 dagen...

3. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Was het mischien verstandig geweest om aan de huisarts te vragen waar het aan kon liggen? :+

4. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ja dat heb ik dus niet gedaan -_- was inderdaad slimmer geweest...

5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kan je aanraden naar de manueel therapeut aka de kraker, te gaan.
    Die gaat eerst voorzichtig voelen hoe je rug/nek staat en dan in een paar sessies alles recht zetten.

Ikzelf ga er al jaren meerdere malen heen omdat ik door football m'n rug en nek redelijk in puin loop en vind het echt een opluchting als ik weer geweest ben.

6. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ik hoor hier meer mensen over inderdaad. Wou dit ook al een keer gaan doen omdat mijn onderrug al vanaf mijn 14de kapot is zeg maar. Alleen moet je dan een verwijzing van de huisarts hebben? En kan ik gewoon gaan naar welke ik wil? En wat kost dat per keer?

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Check eerst even of je zorgverzekering het dekt. Zal wel onder manueel therapeut of chiropractor staan.
    Indien wel --> verwijzing niet nodig
    Zo nee --> Medische verwijzing kan het dekken

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hoe doe jij dat met de kosten?

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168

:+

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Manueel valt tegenwoordig onder fysio dus wordt (bij mij) à
    Thans volledig vergoed.
    Maar ik heb gezien medisch verleden ook onbeperkt fysio:+

En tegenwoordig heb je dus ook geen verwijzing meer nodig voor de fysio dus geld dit ook voor de manueel.

11. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Oke dat is wel mooi. Dan ga ik in boxtel is even rond bellen of er toevallig een manueel therapeut in de buurt zit =). Volgensmij word het voor mij ook gewoon vergoed. Fysio voor mijn rug toen in iedergeval wel. Is toch wel echt bagger, ben 23 en heb rug klachten en nu nek erbij... voel me net een ouwe lul.

Laatst bewerkt: 2 mei 2012
  12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
  13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zou bij je rug een met een lat. pulldown beginnen, en als laatste oefening 2/3 keer tot failure optrekken om je spieren die klap te geven.
    Voor mij werkt een workout waarbij ik alleen een pullup doe om m'n lats te trainen net niet.

Verder zou ik bij dag 3 met benen beginnen en wellicht bij schouders niet die push press doen omdat je daarbij ook wel wat je benen pakt. Zou er een DB/BB of militairy press van maken.
    Buik kan je eigenljik wel elke dag pakken mits je veel spierpijn hebt, dan is het wellicht verstandig het een dagje over te slaan omdat je je spieren ook wel rust wilt geven.

Is het trouwens een idee om van de groep mensen hier die flink fanatiek trainen, wat stats te verzamelen, in de OP gooien en dan over 2/3 maanden kijken hoe iedereen vooruit gegaan is?

14. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag begonnen met serieus fitnessen en eten, vanavond ook voor het eerst naar de sportschool voor een proefles. :)
    Moet opeens wel veel (gezond) eten, maar opzich vind ik dit niet eens zo heel erg. Hier mijn eetschema misschien dat iemand er nog op of aanmerkingen over heeft:
    Maaltijd 1:
    100 gram brinta
    450ml halfvolle melk
    1 banaan

maaltijd 2:
    120 gram volkoren brood (4 sneetjes)
    60 gram kipfilet
    200ml halfvolle melk

maaltijd 3:
    2 gekookte eieren
    60 gram volkoren brood (2 sneetjes)
    200ml halfvolle melk

maaltijd 4 (avond eten en pre-workout)
    150 gram basmati rijst
    150 gram vis/kip
    150 gram groenten
    200ml vruchtenyoghurt

maaltijd 5 (post-workout)
    Whey-shake

Maaltijd 5.5 (tussen 5 en 6 in)
    50 gram cashewnoten ongezouten

Maaltijd 6:
    500gram magera franse kwark met een schepje whey voor de smaak en wat extra eiwitten

totale voedingswaarden (ongeveer)
    3800 kcal - 228 gram eiwitten - 500 gram koolhydraten - 87 gram vet
    (ben 1.90 lang met een gewicht van 78 kilogram)

Heb ook een trainingschema gevonden, iemand hier ervaring mee? Wat ik er van lees is dat het een goed schema voor beginners blijkt te zijn, het zogenaamde 5x5 schema dat bestaat uit workout A en B.
    Workout A bestaat dan uit:
    Squat 5 sets van 5 reps
    Benchpress 5 sets van 5 reps
    Barbell row 5 sets van 5 reps
    Workout B:
    Squat 5 sets van 5 reps
    Military press 5 sets van 5 reps
    deadlift 1 set van 5 reps
    Volgens het schema begin je met een lege barbell van 20 kilogram en doe je hier elke training 2,5 kilo bij op (bij de squat is dit dus 7,5 kilo per week) en bij de deadlift 5 kilo per training.

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik had in een ander topic al wat advies gekregen over m'n rug workout en daar hadden ze het over de deadlift (die ik zelf ook al voorstelde) en dan chinups/pullups en een row. Dus vandaar mijn huidige workout. Lat Pulldown doe ik nu ook al en ik wil wel een beetje variatie in m'n schema houden, anders gaat het vervelen.

Ja daar had ik ook al aan gedacht. De reden waarom ik deze heb gepakt is eigenlijk simpel. Ik keek op bodybuilding.com bij schouderoefeningen en daar soorteerde ik op rating. En de push press kreeg daar 2 tiende hoger dan de Standing Military Press. :+ Maar eigenlijk gaat mijn voorkeur ook uit naar de military press. Denk dat ik die dus maar even aanpas. Een 9.3 of een 9.1 maakt ook niet zoveel uit. :+

Ik doe nu eigenlijk ook elke training buik. Maar er zijn zoveel verschillende meningen over hoevaak en hoeveel je je buik moet trainen, dat ik het gewoon niet weet.

Jep. Ik heb het zo'n 5 maanden gedaan. Stronglifts 5x5. Ben er erg goed mee vooruit gegaan en ik zou het ook zeker aanraden. Wat ik wel aanraad is om de eerste weken elke keer iemand mee te laten kijken bij je deadlift en ook wel bij je squat. Maar vooral bij deadlift. Want voor een beginner is dat geen makkelijke oefening om te juist uit te voeren. Check m'n log op DBB maar voor mijn ervaringen met Stronglifts.

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja buik is lastig. Je hebt natuurlijk ook zoiets als overtrainen en bij heel veel oefeningen pak je je core ook wel mee bij het stabiliseren.
    wij hebben momenteel alleen op vrijdag core stabilitie training maar pakken daarbij wel het buikspier kwartiertje zoveel mogelijk mee...
    Buik blijft het lastigst trainen imo.

Ben nu zelf ook even bezig nieuw voedingschema in elkaar te flansen. Wat is naast die eetmeter 2000 een goede calculator?

17. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
  18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kan ik niet bij.

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Die mag in de OP, zo veel mensen in zo veel sportscholen die of hun rug niet recht hebben, of hun barbell een halve meter voor de schenen houden....

Vanaf punt 1 goede techniek aanleren heb je zo veel profijt van....:)

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Jup!
    Ik heb vanaf begin afaan verkeerd gebankdrukt. Ik ging volledig door tot aantikken borst. Ben een half jaar bezig geweest het af te leren en nu ik goed bench ben ik echt met sprongen vooruit gegaan!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina