[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Eiland heb ik ook. Ben daar ook zeker benieuwd naar, maar dat heb ik met nog tig andere boeken die ongelezen staan te wachten. :emo:
    Luitingh is een leuke uitgever ja en daar heb ik ook heel wat boeken van, al wacht ik eigenlijk altijd totdat ze een mid-price/pocket editie (her)uitgeven voordat ik wat van ze koop, nieuwe (vertaalde) boeken vind ik gewoon te duur, dan koop ik liever de Engelse versie.
     
  2. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog gefeliciteerd! :)

    Volgens mij heeft Luitingh-Sijthoff ook gewoon het grootste gedeelte van de fantasy/thriller in handen. Ze hebben sowieso Robin Hobb, George R.R. Martin, Markus Heitz, James Clemens en nog een aantal van dat soort figuren. ;)
     
  3. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
  4. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Zover ik de titels ken, is alleen de Boekendief wat, de rest is 3x niks. Wil je er ook per se een thuislader van Sony bij? Je kunt hem namelijk gewoon aan de computer opladen, en aan elke simpele usb-lader.
     
  5. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Niet perse, maar ik lees overal dat een hoes wel handig is en aangezien die ook al snel 50 euro kost, zijn de lader en de boeken 'bonus'.
     
  6. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja hoesje is inderdaad handig. Ligt er natuurlijk aan wat voor soort hoesje je wilt, je hebt ze met of zonder lampje. Maar goed, wel jammer dat die boeken die erbij zitten zo crappy zijn. ;)
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dank je. :p

    Ik weet niet of het het grootste gedeelte is, maar het is iig wel het beste gedeelte. :cool: De beschrijvingen van de boeken kloppen gewoon altijd met wat ik wil, ook van de onbekendere schrijvers, dus diegene die de boeken en schrijvers vast legt doet het goed daar. :+
     
  8. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Precies, anders was het wel een prima aanbieding.
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Heb gisteren The last wish besteld bij Selexyz en die zal volgende week binnen zijn. Op die boeken zijn The Witcher 1 en 2 gebaseerd, of althans, het gaat over The Witcher.

    Ik wil echt het lezen weer eens gaan oppakken, het is eens wat anders naast de gamehobby he :D. En aangezien er vrijdag een treinreis van 3 uur op me staat te wachten vond ik het geen verkeerd idee om een boek te halen alvast, het is eens wat anders dan gamen op een handheld of helemaal niks doen. Heb A game of thrones gehaald. Alleen zag ik twee versies en ik snap niet helemaal wat nou het verschil is.

    Deze heb ik gehaald

    http://www.selexyz.nl/product/9780006479888/george-r-r-martin/a-game-of-thrones/

    Maar deze was er ook

    http://www.bol.com/nl/p/a-game-of-thrones-a-song-of-ice-and-fire-book-one/1001004009688369/

    Volgens mij was het boek uit de laatste klink korter, minder paginas. Maar qua verhaal is dit gewoon het aller allereerste boek toch?
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2012
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Het is een serie met de naam A Song Of Ice and Fire. ;)

     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Helemaal goed dan. Ben erg benieuwd, gebeurd niet vaak dat ik eerst het boek lees en pas daarna de serie ga kijken maar dat zal nu wel het geval zijn. Misschien dat ik vanavond al een begin ga maken en anders in de trein vrijdag:thumbs:
     
  12. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel een beetje vreemd met die serie, want in het Nederlands zijn als het goed is deel 3 en deel 5 als 2 boeken uitgekomen. :confused:
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Ja, maar Engelse boeken in het Nederlands lezen is gay. :cool:
     
  14. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    De versie uit de UK is hetzelfde. :+

    Maar goed, het is toch vreemd om opeens een boek in tweeën te gaan splitsen. Al zie ik wel dat bijvoorbeeld de 2 boeken van Stom der Zwaarden bij elkaar 1200 pagina's zijn en de US versie maar 992. ;)
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2012
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Misschien hebben wij in hun ogen geen volgepropte buik om zo'n dik boek op te laten steunen? :+
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    I couldn't agree more. Plus vind ik het gewoon fijner lezen in het Engels. En die vertalingen van die Nederlanders soms...mijn god zeg, verschrikkelijk.
     
  17. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog maar 3 boeken en ik heb mijn challenge van vorig jaar geëvenaard. 8)
    Misschien niet echt eerlijk, aangezien ik dit jaar veel meer tijd heb om te lezen, en ik heb ook weinig echt 'hoogstaande' boeken gelezen (iets van 4 of 5 volledige fantasy series :+), en een paar hele dunne boekjes van niet eens 100/200 pagina's.

    Maar goed, we gaan vrolijk verder. Na een paar afleveringen Game of Thrones te hebben gezien, kon ik het boek niet meer laten wachten tot de zomer, dus ik ben maar in Spel der Tronen begonnen. (Modder, hou je mond! Ik lees lekker in NL :+)
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Je zit gewoon te wachten tot ik weer ga happen, he? :mad: Nou, deze keer niet!

    Met mijn challenge gaat het niet zo goed. =(
    [​IMG]
     
  19. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha niet eens, bedoelde meer dat ik vorig jaar de halve top10 van beste Nederlandse literatuur had gelezen (Donkere kamer van Damokles, Ontdekking vd hemel, Nooit meer slapen, De avonden, etc.) en dit jaar eigenlijk geen boeken in die richting.
    Je kunt het ook als compliment zien, elke serie die jij aanraadt blijkt leuk te zijn. :+

    Vind je het heel gek dat het met jouw challenge niet zo goed gaat? Zat net te kijken en je bent al bijna 1,5 maand bezig in één boek. :p
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Deze keer is het inderdaad behoorlijk erg. :+ Geen idee waarom, want het is geen slecht boek. Ik bedoel, ik lees altijd bewust traag, maar deze keer kom ik meestal maar tot ~10 pagina's waar het normaal ~20 was.
    Ach ja.

    En dan te bedenken dat jullie me vooraf aan het vertellen waren dat mijn goal voor die challenge veel te laag was. Nu maar eens kijken of ik dit überhaupt weet te halen. :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina