Grumpy old man race report
Grumpy old man race-report:
@ Menno, ik had het vanochtend gezien in de replay. Ik zat al in de replays van de twee sprintraces te kijken of ik jou had iets had misdaan.
Voor die racesituatie had ik al overdreven veel (ik voelde mij al roepende zeurpiet in de woestijn) post's geplaatst in DTM topic omdat tijdens oefenen mij dit tot twee maal toe gebeurde tijdens slipstreamen naar de betreffende haakse bocht.
Wel had ik het verkrampte gevoel dat ik in ieder geval zelf niet die fout moest gaan maken, dat zou zeer %&&%%#$ zijn geweest.
Ik had al zo'n voorgevoel.
Waarschuwingen over slipstreamen naar die bocht bleken achteraf terecht omdat dus nu blijkt dat zelfs een hele goede racer zich hierin verslikt.
Ik vermoed dat je te gretig was mede omdat je zag dat de ontketende B Tender een gat begon te slaan aan de kop.
Door de aanrijding waren de gevolgen voor jouw dramatischer.
Wel is het interessant om te zien wat voor sneeuwbal/butterfly-effect er dan ontstaat.
Ik heb schade en verlies snelheid--- ik zie de hongerige meute dichterbij komen ---Ik kreeg dat gevoel van een weerloos opgejaagd konijntje----schatte in dat B Tender genoeg racesnelheid heeft(gezien quali en heat 1 rondetijden) om mij te kunnen helpen als buffer---Tender reageert galant met veel teamspirit op mijn verzoek---Ik doe er veel te lang over om Tender veilig in te halen/timing van mij was verkeerd---de horde olv Flavour komt dan daardoor dichtbij---Flavour tikt dan Tender stevig van achteren aan die van de baan spint---Flavour ook flinke schade(wachtte overigens niet voor Tender totdat hij terug was op de track. Weet niet of Tender aangaf dat dit niet hoefde)-- Flavour is nu ook gehandicapt door zijn schade----Ik zie Denvan slim een ronde eerder in mijn rearview mirror pitten----Ik rij een ronde te lang en alleen dit rondje extra, te langzaam door, alvorens te pitten---Denvan haalt mij in tijdens mijn pitstop--- ik kan Denvan alleen nog in het vizier houden en aanhaken---- de lachende derde, Denvan, gaat met de eerste plek aan de haal.
En wat ik al eerder zei: Sprintrace 1 geeft gewoon de werkelijke raceverhoudingen weer op deze baan. (Met hooguit plek 4,5 of 6 voor mij).
En wederom hulde voor het bedenken van dit format: Qualifying---2 sprintraces- een hoofdrace.
Moet nu even zelf rekenen wat dit avondje racen heeft opgeleverd. Ik schat in een minieme punten verschil tussen Denvan en mij, onduidelijk in wiens voordeel.
De replays zagen er bruut en cool uit nu de meeste livery's te zien zijn. Hoop dat SpielBergje nog eens een clipje maakt.
Ik ben voortaan van plan om mijn racereport/reactie niet meer onmiddelijk kort na de race te posten. Ik zie nu alles meer in perspectief en kan ik beter relativeren. Mopperen en bijten tijdens de race op de chat deed ik toch al bijna niet
Eindconclusie: Tevreden met resultaat maar met een bag of mixed feelings.
Laatst bewerkt: 10 mei 2012