1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] DTM Cup [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 9 mrt 2012.

1. Rovaro2

Rovaro2 I am the Stig!

Leuk Bevonden:
    0
    De (internet) pechduivel heeft hier klaarblijkerlijk toegeslagen. Geen idee of dat met het bod van America Movil op KPN te maken heeft... en al had ik er al wel rekening mee gehouden dat LAG een issue zou zijn, vervolgens gedurende race liep m'n xbox gewoon vast. Heel apart allemaal maar goed, hoop dat m'n internetverbinding zondag wat beter gehumeurd is, ik iig op dit moment niet :mad:

2. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik heb anders ook een slecht weekend gereden zeg. Heat 1 weg gereden van plek 5 en daar ook op gefinished. Heat 2 vloog mijn stuur eruit wat resulteerde in een 10e plek. En in de 3e heat werd er een hele rare tactiek gespeeld waardoor ik schade op liep en 7e werd. :'-(

3. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weekend nog wel :p

4. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja zo noem je dat altijd. :p

5. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Ja, de teamtaktiek van team Koni liep heel anders af dan ingecalculeerd.
    Voortaan maar de dingen gewoon simpel houden en met de oogkleppen op richting finish.

Ik kwam in de problemen op plek 2 door schade aan de diffuser en sideskirts na kop-staartje vlak voor de scherpe bocht naar rechts na het eerste lange rechte stuk. Ik verloor grip en daardoor ook snelheid voor echte rappe rondetijden.

Plan om alleen te slipstreamen bij B Tender was achteraf beter geweest omdat Flavour nog op afstand was. Het inhalen duurde te lang door voorzichtigheid en bracht B Tender in de problemen.

Niet gezien wat er gebeurde waardoor Tender terugviel.

6. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Ik heb de replay naar je opgestuurd.

7. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Heel leuk avondje gehad. De kwalificatie ging boven verwachting goed, omdat ik eigenlijk niet echt hebben kunnen oefenen voor de race. Ik mocht de 1e race vooraan starten en reed hem eigenlijk zonder problemen als eerste uit.

De tweede race achteraan gestart. Redelijk uit de problemen gebleven en het (op een foutje waar ik m'n rempunt miste) een prima race gehad. Leuk gevecht gehad met vooral Blauwhok geloof ik. Asjemenou bezweek in de laatste bochten onder de druk waardoor ik uiteindelijk 5e werd geloof ik.

Mocht de laatste race vooraan beginnen. Een goede start gehad en na een rondje een mooie voorsprong op Loyal (die 2e lag) van zo'n 300m. Totdat ik via de teamradio noodkreten hoorde en me om hulp werd gevraagd. In het teambelang liet ik me terugzakken om Loyal wat lucht te bieden. Dat ging opzich prima voor twee bochten totdat ik een tikje van achteren voelde en ik van de baan af vloog. Ik moet de replay nog even terugkijken om te zien wat er nu gebeurde.
    Ik heb (netjes) iedereen laten passeren en vervolgde als 10e of 11e m'n race, wel met wat schade helaas. Achteraf heel erg zonde natuurlijk, maar het heeft me wel een leuke race opgeleverd met mooie en cleane gevechten met o.a. Blauwhok, Menno en Nori.

8. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Mag ik m ook?

EDIT:
    Dubbelpost; sorry

9. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Done!

10. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Race-verslag LoyallRonin met wat aanvullinkjes.

Ja, de teamtaktiek van team Koni liep heel anders af dan ingecalculeerd.
    Voortaan maar de dingen gewoon simpel houden voor team Koni en gaan we met de oogkleppen op richting finish. Zonder tactics en orders wat mij betreft.
    Ik ging ervan uit dat team tactics/orders geoorloofd waren. Achteraf weet ik het niet zeker.
    Was in de rules niet terug te vinden.

Ik had een redelijke start en het onvermijdelijke rommelige lichte duw en trekwerk in de eerste bocht en de daarop volgende slingerbochtjes. Ik weet niet zeker of ik het netjes heb gehouden.

Ik kwam in de problemen op plek 2 door hinderlijke schade aan de diffuser en sideskirts na kop-staartje vlak voor de scherpe bocht naar rechts na het eerste lange rechte stuk.
    Ik heb replay niet gezien. Weet niet eens wie er achter mij slipstreamde tot aan de bocht.
    Ik had trouwens geen tijd om mij daar druk over te maken of bij stil te staan.
    Ik verloor grip en daardoor ook snelheid voor echte rappe rondetijden. Ik zag de horde met Flavour op kop langzaam dichterbij komen.
    Plan om alleen te slipstreamen bij B Tender was achteraf beter geweest omdat Flavour nog op afstand was. Het inhalen door mij van B Tender duurde te lang door voorzichtigheid en bracht B Tender, die door de achtervolgers werd ingehaald, in de problemen.
    Niet gezien wat er gebeurde waardoor Tender terugviel.

Ik zag daarna Denvan een ronde eerder achter mij pitten.
    Achteraf had ik ook een ronde eerder moeten pitten. Want ik reed een zeer slechte ronde voordat ik ging pitten, gleed weg in enkele bochten. Denvan haalde mij in tijdens mijn pitstop.
    Ik kon daarna allleen nog maar achter Denvan aanhaken tot aan de finish.

Het was een intense en spannnende race omdat ik erg geconcentreerd moest blijven rijden met de beschadigde aero, omdat de auto af en toe onvoorspelbaar reageerde in de snelle bochten.
    Ik schampte volgens mij ook de muur een keer, zonder schade op te lopen.

Heel jammer van mijn schade, maar ik geloof dat bijna iedereen schade had.

Gezien de omstandigheden toch dik tevreden. Alleen baal ik enorm dat ik B Tender heb overgehaald om mij te helpen.
    Als niemand schade had gereden dan schat ik in dat plek 4, 5, of 6 het hoogst voor mij haalbaar was geweest. Nu dus 2e door alle toestanden en ten koste van de 1e plek van Tender.

En dus sorry naar B Tender voor de mislukte team tactics die hem vermoedelijk de overwinning heeft gekost.
    Me bad.
    Verhaal onder voorbehoud omdat ik de replay nog niet heb gezien.

@ Denvan & Asjemenou: Bedankt voor replays. Ga morgenochten ff op gemak bekieken.

Moet denk ik toch wat oefenen voor Camino extreme.

Vond dat Bigga ook knetterhard gaat in de asian AWD's op Hockenheim short practice.

Laatst bewerkt: 10 mei 2012
  11. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Race om snel te vergeten. Heat 1 en 2 twee keer een 2e plaats behaald, dus dat was prima. Hoofdrace was door toedoen van mezelf in de eerste ronde al verpest.

@ Loyall, ik was degene die achter jou zat in de slipstream. Ik heb de situatie totaal verkeerd ingeschat. Had het idee dat ik langs je op kon schieten bij het aanremmen voor de bocht. Dat kon dus niet! Met als gevolg dat jij schade had. Excuses hiervoor!! Zelf ook veel schade opgelopen. Kon geen snelle bocht nemen. Met name de laatste bocht was niet meer te doen. Heb daar meerdere plekken verloren. De auto stuurde op hoge snelheid niet meer naar rechts.

12. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Heat 2 zelf geen foto kunnen maken. heeft iemand een foto of iemand aanvulling?

1 Denvan
    2 ?
    3 ?
    4 ?
    5 ?
    6 ?
    7 ?
    8 ?
    9 ?
    10 Flavour
    11 Nori
    12 Bassie

13. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    2. Menno -

Volgens mij kan je beter de korte replay kijken.

14. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    had ik nu al 10 keer kunnen zien idd, maar ik ben lui vandaag. :p

Ik ga zo wel ff kijken.

15. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Na voor het eerst een race gemist te hebben heb ik mijn 'return' gemaakt in de DTM Race. Het was zweten en genieten.

Leukste actie was in de laatste bocht voor start/finish (de hobbelige bocht waar je zo heerlijk wegglijd), in duel met Menno, die mij verschalkte en de 2e plek voor mijn neus wegnam.

Geen woorden maar beelden :p

Verder complimentjes aan Surrealistic voor het voorzichtig weer de baan opkomen na de schuiver in Heat 2, en aan Blauwhok voor het meteen weer teruggeven van de gewonnen positie na een ongelukkige inhaalactie gedeeltelijk over het gras.

16. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Grumpy old man race report

Grumpy old man race-report:+:

@ Menno, ik had het vanochtend gezien in de replay. Ik zat al in de replays van de twee sprintraces te kijken of ik jou had iets had misdaan.:+
    Voor die racesituatie had ik al overdreven veel (ik voelde mij al roepende zeurpiet in de woestijn) post's geplaatst in DTM topic omdat tijdens oefenen mij dit tot twee maal toe gebeurde tijdens slipstreamen naar de betreffende haakse bocht.
    Wel had ik het verkrampte gevoel dat ik in ieder geval zelf niet die fout moest gaan maken, dat zou zeer %&&%%#$ zijn geweest.

Ik had al zo'n voorgevoel.
    Waarschuwingen over slipstreamen naar die bocht bleken achteraf terecht omdat dus nu blijkt dat zelfs een hele goede racer zich hierin verslikt.
    Ik vermoed dat je te gretig was mede omdat je zag dat de ontketende B Tender een gat begon te slaan aan de kop.
    Door de aanrijding waren de gevolgen voor jouw dramatischer.

Wel is het interessant om te zien wat voor sneeuwbal/butterfly-effect er dan ontstaat.

Ik heb schade en verlies snelheid--- ik zie de hongerige meute dichterbij komen ---Ik kreeg dat gevoel van een weerloos opgejaagd konijntje----schatte in dat B Tender genoeg racesnelheid heeft(gezien quali en heat 1 rondetijden) om mij te kunnen helpen als buffer---Tender reageert galant met veel teamspirit op mijn verzoek---Ik doe er veel te lang over om Tender veilig in te halen/timing van mij was verkeerd---de horde olv Flavour komt dan daardoor dichtbij---Flavour tikt dan Tender stevig van achteren aan die van de baan spint---Flavour ook flinke schade(wachtte overigens niet voor Tender totdat hij terug was op de track. Weet niet of Tender aangaf dat dit niet hoefde)-- Flavour is nu ook gehandicapt door zijn schade----Ik zie Denvan slim een ronde eerder in mijn rearview mirror pitten----Ik rij een ronde te lang en alleen dit rondje extra, te langzaam door, alvorens te pitten---Denvan haalt mij in tijdens mijn pitstop--- ik kan Denvan alleen nog in het vizier houden en aanhaken---- de lachende derde, Denvan, gaat met de eerste plek aan de haal.:+

En wat ik al eerder zei: Sprintrace 1 geeft gewoon de werkelijke raceverhoudingen weer op deze baan. (Met hooguit plek 4,5 of 6 voor mij).
    En wederom hulde voor het bedenken van dit format: Qualifying---2 sprintraces- een hoofdrace.
    Moet nu even zelf rekenen wat dit avondje racen heeft opgeleverd. Ik schat in een minieme punten verschil tussen Denvan en mij, onduidelijk in wiens voordeel.
    De replays zagen er bruut en cool uit nu de meeste livery's te zien zijn. Hoop dat SpielBergje nog eens een clipje maakt.
    Ik ben voortaan van plan om mijn racereport/reactie niet meer onmiddelijk kort na de race te posten. Ik zie nu alles meer in perspectief en kan ik beter relativeren. Mopperen en bijten tijdens de race op de chat deed ik toch al bijna niet:+

Eindconclusie: Tevreden met resultaat maar met een bag of mixed feelings.

17. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Je montage van de footage is erg slecht, ik moet langer in beeld komen op plek 4 :+:+:+:+

18. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Als je kijkt wat er met jouw en Menno gebeurde zie je mij ook nog ook snelle beslissing nemen door jouw te ontwijken. Ondangs een paar verlies plekken kwam ik daar goed weg.

Flavour ging wel van zijn gas totdat ie mij voorbij zag komen.
    Ik neem aan dat Flavour de positie terug wou geven maar ook niet de aansluiting wou missen doordat Tender spinde.

Toen ik de pitstop maakte had ik het gevoel dat ik sneller was. Je raakte een binnenmuurtje in ronde 4? Als jij eerder had gepit was ik niet zo vroeg gepit.

Dit resultaat had ik niet verwacht na mijn kwali + eerste race.
    Ik had ook schade opgelopen door het binnenmuurtje (ronde 2) te raken.

19. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ja ik zag dat jij bliksemsnel reageerde door niet naar rechts in te sturen en iets naar links te sturen.
    Omdat ik moest wachten met naar rechts in te sturen omdat Menno rechts van mij rechtdoor doorgleed het gras op.

Daarna was het een mooi schaakspel tussen ons.
    Ik had de indruk dat ik voor de pitstop genoeg snelheid had en genoeg had aan mijn rondetijden om jou voor te blijven.
    Ik keek echter naar de tussenafstand in meters en niet naar het tijdsverschil.
    Deze DTM bolides overbruggen een schijnbaar relatief grote afstand in een oogwenk.

Ik reed tijdens jouw pitstop een afschuwelijk slecht rondje.
    Ik kon daarna niet gaan pushen omdat ik af en toe een waarschuwing kreeg van mijn A4 vanwege de permanent beschadigde aero-pack.
    Achteraf had ik beter bij de eerste mogelijkheid moeten pitten zodat ik de mechanische schade eerder had kunnen herstellen en daar langer voordeel van kon hebben. Weer wat geleerd voor de toekomst.
    Ik hoopte tevergeefs op een klein foutje van jou.
    Top gereden Denvan!! :thumbs:

p.s. De hoofdprijs gisteravond voor iedereen is natuurlijk een avondje fantastisch racen met dit heerlijke spel dankzij de organisatoren van de XBWf cups.
    Mijn mening in het racereport is heel erg subjectief en ik heb beslist niet het absolute enige racersgelijk aan mijn kant.

Camino is niet mijn sterkste track volgende week.

20. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Mooi beschreven. Ik had inderdaad veel vertrouwen in mezelf en in m'n auto op deze baan waardoor ik besloot op Loyals verzoek in te gaan. Daarnaast zag (en zie ik nog steeds) dat het een goede teamtacktiek was die zich eigenlijk alleen maar in winst kon uitbetalen. Uiteindelijk (na wat aandringen) ging de inhaalactie van Loyal erg mooi en zag ik even geen vuiltje in de lucht, tot ik twee bochten later van achteren werd geraakt, de controle verloor en van de baan raakte. Vervolgens het hele veld moeten laten passseren voordat ik veilig de baan op kon rijden.

Ik heb de herhaling teruggekeken en er leek absoluut geen sprake van opzet, maar wel van een beetje ongelukkig remmen op het verkeerde moment bij Flavour. Wanneer de FIAA ernaar zou kijken wordt het vermoedelijk als een race-incident beoordeeld. Om die reden hoeft de FIAA er wat mij betreft ook geen plasje over te doen.

Had het wel sportief gevonden als Flavour op me had gewacht, maar aan de andere kant kun je dat misschien ook moeilijk verwachten, wanneer dat betekent dat je daarmee ook tot de (eenna) laatste plek zou terugvallen.

Benieuwd of Flavour er nog een visie op heeft, maar wat mij betreft is het zand erover en op naar Camino Viejo!

Deel Deze Pagina