Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    daar kan je niet zo heel veel aan doen. Doe je naast krachtsport nog andere sporten?

paar tips:

- meer met dumbells gaan trainen ipv barbell: zo weet je zeker dat links niet meer werk verricht

- geen mixed grip met deadlifts

- je zou eventueel kunnen proberen het een beetje te kunnen corrigeren door alleen rechts shrugs te gaan doen met een dumbell. Daar heb ik overigens geen ervaring mee

Bij mij zie je trouwens ook verschil. Als ik voorover buig en in de spiegel kijk dan is 1 trap ook dikker dan de ander :)

2. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Vanmiddag naar Health City geweest. Super mooie sportschool, groot aanbod. Wel duur, maar heb een contract van 6 maanden. Krijg 3 keer een schema aangemeten in die 6 maanden. Daarna ga ik gewoon weer naar een goedkope sportschool. Maandag gelijk beginnen!

3. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Hoezo niet gelijk vandaag begonnen?

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Persoonlijk vind ik het echt de meest verschrikkelijke sportschool waar ik ooit ben geweest. 1x mee geweest met een collega, ik werd constant lastig gevallen met commerciële praat, ik mocht daar niet deadliften ('dat doen we hier niet'), ik had er niet de apparatuur die ik zocht en werd aan het einde verplicht mijn gegevens in te leveren. Daarnaast was het ik-heb-een-fitnessabo-maar-ik-kom-nooit-sfeertje echt niet mijn ding.

Helaas wordt mijn gym onderhand ook een stuk minder gewoon sportschool. Zo is de naam al veranderd van Harimau naar Go4Fitness en is er meer cardio bijgekomen.

Soms zijn er momenten dat ik gewoon zelf 1 wil beginnen

groot dumbellrek
    stapel losse bankjes
    2 x smith
    2 x squatrek
    2 x bench
    2 x incline bench
    hack squat
    leg press
    tbar
    pulley
    optrek stang
    4 stationnetjes
    zittende/staande kuit
    leg extension
    leg curl

en je bent al een heel eind.

5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik kom bij je trainen Kevf.

6. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Waar ik sport: meerdere gewichthef platformen, olympische schijven alles. _O_

7. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Betaal je dan zeker ook flink voor? Toch beat niemand mijn 24/7 gym :D

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik niet, is me te ver rijden.

Mijn gym is wel aardig maar niet super. Beetje klein. 4 bankjes, die vrij dicht op elkaar staan, 1 bankdruk ding, 1 squat rek. Hele stapel dumbells, dat wel. En dan nog wat apparaten in het krachthok. En dan nog het deel waar ik niet kom, wat voor huisvrouwen is.

Laatst bewerkt: 11 mei 2012
  9. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    20 euro per maand.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Waarom zou je er flink voor betalen? Aan de set-up die ik beschrijf kan bijna niks stuk en daarnaast is het relatief goedkoop.

Daarnaast natuurlijk dumbells tot 60 kg, magnesium bakjes hier en daar en niet te vergeten, personeel wat zelf ook een passie voor krachtsport heeft!

11. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik reageerde op Nukem 007 z'n post ;)

Maar een eigen gym starten is qua spullen wel te doen, alleen het draaiende houden wordt denk ik een probleem. Ruimte huren, personeel, leden vasthouden dat soort dingen. Dat is ook de reden waarom bijna alle gyms tegenwoordig health centers zijn, omdat ze het van de massa moeten hebben en ze niet meer kunnen teren op de enkele hardcore BB'ers.

Dit is voor mij een heaven om te trainen:

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    snapte ik (maakte ik wellicht niet duidelijk genoeg), maar ik bedoelde duidelijk te maken dat zo'n gym helemaal niet zoveel hoeft te kosten. Voor het geld van 4 apparaten met complete computers er aan koop je praktisch die hele gym. Je zou zo'n gym dus klein moeten houden om uit te kunnen.

Overigens hebben wij in Groningen wel iets wat er een beetje op lijkt, alleen daar is het spul net wat aan de oude kant en geen douches (ik wil perse douchen na het trainen)

www.kelderwerk.nl

zelf train ik hier

http://www.go4fitness.nl/groningen/

al ga ik op zondag wel eens voor een losse les bij kelderwerk (kost maar 2,50)

beide gyms vallen helaas compleet in het niet bij de epic gym die jij net postte :+

13. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Die gym is echt perfect, ook nog is met die strook kunstgras. Kan bij m'n eigen gym alleen maar een loopladder gebruiken om te sprinten, that's it. Zo'n platform waar je gewichten aan kan hangen en dan duwen of trekken zou echt ideaal zijn.

14. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ja ben natuurlijk vandaag ook geweest, maar ga vanaf maandag echt beginnen. Dan eerst met een trainer erbij die de schema's uitlegt en kijkt waar ik nu sta. Vandaag nog lekker mijn eigen ding gedaan.

Ach, die commerciële praat kon ik wel doorheen prikken, daarbij is dat maar 1 keer. Zelfde geldt voor je gegevens. Apparatuur kan natuurlijk ook per filiaal verschillen plus dat dat weer veranderd kan zijn. Voor mijn gevoel zag het er vrij compleet uit, maargoed ik heb bij Basic Fit alleen mijn eigen ding gedaan op vaste toestellen. Ben nu al blij dat ik de stap naar losse gewichten ga maken, schema krijg en gewoon weer lekker kan sporten.

Dat sfeertje heb ik ook niet echt gemerkt, maar zou ik me ook totaal niet aan storen. Zolang ik mijn ding maar kan doen (en doe). Vind het persoonlijk een hele nette zaak, schone kleedkamers, douchjes en fijne sauna. Zag begeleiders rondlopen die daadwerkelijk aan het werk waren zonder te opdringerig te zijn. In ieder geval een enorme vooruitgang vergeleken Basic Fit, maar dat mag geen verassing zijn ;).

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    het zal ongetwijfeld per filiaal verschillen en daarnaast heeft iedereen natuurlijk ook gewoon zijn eigen voorkeuren :)

16. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Mijn gym is ook zo'n sportschool dat zich half als health center presenteert, inclusief zumba lessen en verschillende soorten zalen waar al die huisvrouwen rondlopen. Gelukkig is het krachthonk groot en daar trainen eigenlijk alleen maar beesten :D

http://www.goldsgym.nl/digitale-tour

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Lol daar trainen een paar gasten op Tweakers ook, ideaal een gym die 24/7 open is.

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zodra ik Defanco zag wist ik al wat te verwachten.
    Die gast heeft echt top workouts!
    Westside for skinny basterds schijnt echt een top programma te zijn voor mensen die in de gym zitten als ondersteuning voor een andere sport.
    Ik heb toen ik in Amerika zat bij de GoldsGym in Miami getrained en als ik daar weer ben op vakantie/familie bezoek ga ik altijd weer een paar keer trainen daar. Wat een goddelijke gym was dat zeg.
    Toen ik hoorde dat er in NL een GoldsGym zat was ik helemaal in m'n nopjes dus ben daar een keertje gaan trainen, alleen vond 'm echt ontzettend tegenvallen. Was gewoon zo'n typische health center met een beetje krachthok wat wel oké was, ben idd bij mindere gyms geweest in Nederlands alleen beetje jammer dat ze dat onder de naam GoldsGym doorvoeren, maar dat zal wel aan de Nederlandse sport cultuur liggen helaas.

Laatst bewerkt: 12 mei 2012
  19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Tofste Gym waar ik in Nederland heb getraind was toch wel Kneteman in Den Haag. Toen ik daar trainde (13 jaar geleden en nog niet echt serieus bezig) waren Anja Timmer en Alison Maria daar ook bezig. Toffe hardcore sfeer.

20. Drzapper

Drzapper Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de tips. Ik doe niet aan andere sporten. Deadlifts en shrugs ben ik nog niet mee bezig. Op aanraden van de instructeur ben ik eerst vooral op de machines begonnen. Doe wel bench press en dumbbell shoulder press, volgende maand ga ik met een ander schema beginnen. Ik ga de shrugs in elk geval even proberen volgende week :thumbs:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina