Waarschijnlijk maak ik me hiermee onmogelijk, maar ik vind die opstelling nog niet eens zo vreemd. Ik zou alleen vd Vaart op de plek van Sneijder zetten, Sneijder op de plek van Afellay en Anita dan weer op de oorspronkelijke plek van Vd Vaart.
Hmm, volgens mij heeft AD de opstelling gedaan hoor: "En puzzelen, dat deden we. Zonder het de meester zelf te vragen, deed onze redactie aan een vrije interpretatie van de woorden van eeuwige nummer 14 in De Telegraaf" Op zich wel prima al die goede voetballers in het elftal, alleen gaat het denk ik inderdaad niet werken omdat er dan maar 5,5 speler verdedigend is ingesteld. Edit: ja, te laat natuurlijk
Ligt eraan hoe vrij de interpretatie is. Neemt niet weg dat het AD net als de Telegraaf een gekleurde, slechte krant is qua sportjournalistiek.
Ik zou die Athletic Bilbao opstelling van Cruijff eigenlijk weleens willen zien. Vooral Bommel in het centrum lijkt me eigenlijk een prima optie. Alleen Urby LB doet m'n scrotum jeuken. Dat middenveld lijkt me echt geniaal Jammer alleen dat je in de omschakeling waarschijnlijk volledig kansloos bent. Onrealistisch: ja, natuurlijk. Maar ik zou helemaal niet uitsluiten dat het zou werken
Men is zo gebrainwashed door Bertjes denkwijze dat men het meteen in hun broek doet bij een aanvallende opstelling. Een voetballende controleur, oei, zouden we dat wel doen? Liever twee stofzuigers. Ooit stond Oranje voor het maken van goals, niet voor het vrezen van tegengoals. Aanvallend hebben we supermateriaal, waarom daar niet van profiteren ipv je zwakte te proberen te verbergen? Met zo'n middenveld speel je iedereen weg.
QFT! In deze opstelling heb je wel fenomele druk naar voren. Als LB hebben we niet veel anders dan Buttner of Urby.
Het zou wel echt koning zijn als Bertje in één van de oefeninterlands zo gaat spelen. Als het dan nog blijkt te werken krijg ik zowaar vertrouwen in een goed EK.