De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Seh

Seh Guest

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Jezus hoeveel shit heeft hij dit jaar al gehad 8)

3. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Vechtersbaasje *)

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Dit is nog van de vorige keer met die Amerikaanse keeper, toch?

5. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    :+:+

6. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Deze vind ik mooi

PSV _O__O__O__O_

7. Seh

Seh Guest

Mooi he, dan moet elke club in Nederland meer betalen. :thumbs:

8. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Heuj! Trendsetters :cool:!

:emo:

[yt]ru0yOhgeuDg[/yt]

Falcao :cool:.

9. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Ajax beschikt over 7,6 miljoen 'fans', FC Twente streeft PSV voorbij

Ajax is volgens een onderzoek van het Duitse Sport+Markt nog altijd de populairste club van de Eredivisie. De Amsterdammers, die recent beslag legden op de tweede landstitel op rij, zijn in de zogeheten cpm-index voor het zesde achtereenvolgende seizoen naar voren gekomen als winnaar. Mede daardoor kreeg Ajax het meeste televisiegeld van alle clubs in Nederland.

De Eredivisie CV laat Sport+Markt jaarlijks uitzoeken welke clubs het populairst zijn; daarop baseert het orgaan de verdeling van de televisie-opbrengsten. Het onderzoek brengt naar voren dat Ajax in de samenleving kan rekenen op 7,6 miljoen 'fans': met die term worden mensen die de Amsterdammers een warm hart toedragen beschreven. De 7,6 miljoen staan symbool voor 46 procent van alle inwoners: 16,5 miljoen.

Tweede op de lijst is en blijft PSV, dat 21,1 procent van de Nederlanders tot 'fan' mag rekenen. Kort achter de Eindhovenaren komt FC Twente, dat de laatste jaren aan een inhaalslag bezig is en 21,7 procent van de bevolking achter zich mag scharen. In absolute punten (2.424 om 2.53:cool: moeten de Tukkers de concurrent uit Noord-Brabant nog wel voor zich dulden. De top tien wordt gecompleteerd door Feyenoord, AZ, sc Heerenveen, FC Groningen, FC Utrecht, ADO Den Haag en NEC. De Eredivisieclub die procentueel gezien de minste fans zou hebben is RKC Waalwijk (1,3 procent).

=====

:thumbs:

10. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Boeit me vrij weinig eigenlijk :+

11. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    In mijn beleving gaat het om toeschouwersaantallen. Dat Ajax de meeste fans heeft staat buiten kijf,maar die cijfers (7,6 miljoen) slaat nergens op. Zoiezo ervan uitgaan dat elke inwoner van Nederland een voorkeur heeft voor een club is belachelijk.

Percentages vind ik ook niet zo geloofwaardig, je kan beter gewoon daadwerkelijke toeschouwersaantallen nemen uit de stadions. Dat lijkt mij een eerlijkere manier om te bepalen waar de meeste affiniteit ligt van de voetbalsupporters.

Maar verder inderdaad zoals Sostic zegt. Lekker boeiend allemaal.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    De fuck? PSV en Twente populairder dan Feyenoord?

edit:// ow wacht, dat komt natuurlijk omdat die 7,6 miljoen mensen die Ajax wel okay vinden dat minder snel van Feyenoord zullen vinden en vice versa :+

kijkcijfers en bezoekersaantallen > enquetes idd

Laatst bewerkt: 17 mei 2012
  13. Seh

Seh Guest

Ook bezoekersaantallen boeien geen reet eigenlijk. Ajax zal qua bezettingspercentage misschien wat minder hebben, maar ze rekenen altijd gewoon per verkocht kaartje (waar het bij een bedrijf dus om draait, de verkopen).

14. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ze koppelen het percentage van de data die ze hebben gevonden aan alle inwoners van Nederland? Wat een onderzoek :emo: Tuurlijk heeft Ajax geen ruim 7 miljoen fans. Ik denk dat minimaal de helft van de Nederlanders geen fluit om voetbal geeft en/of geen clubvoorkeur heeft.

Edit: Erasmus was me voor.

Laatst bewerkt: 17 mei 2012
  15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Precies, en de andere helft is blijkbaar voor Ajax :+

16. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Hehe, die is leuk ja :D

17. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zijn er dan soms bezoekersaantallen van 25.000 geweest bij Ajax? Met de verkochte seizoenskaarten zou je dan toch sowieso op 40.000+ zitten?

18. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Misschien bedoelt hij de verkochte losse kaartjes. De toeschouwersaantallen bij Ajax kloppen nooit omdat ze er altijd vanuit gaan dat de seizoenskaarthouders altijd aanwezig zijn.

19. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Normaal heb ik ook wel dat idee, maar gezien die gevallen van 25.000 (NEC-thuis vorig jaar) zou je toch denken dat dat niet zo is. Misschien doen ze het anders als het stadion nogal leeg is en het ongeloofwaardig zou zijn om met 40.000 aan te komen zetten.

20. Seh

Seh Guest

Dit bedoelde ik.

Deel Deze Pagina