Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

1. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Uhjawel, waarom zouden die pocketwizards wel high-speed kunnen syncen? Of denk ik nu verkeerd?

Good job!

2. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Uhm, oke nu haal je me ook in de war.

Ik heb gister de 85LII opgehaald btw. Hij was echt nog in perfecte staat, die krasjes zijn ongeveer niet zichtbaar, en al helemaal niet op de foto.

Eerst indruk: ZIEK! Scherp op F1.2. Alles wordt weggevaagt. Wat een leip ding.

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Sick Merijn....Sick...

Fuuu, belt vanmorgen een vriend van mij op, of ik een paar shots wil maken voor een persbericht. Tuurlijk, altijd, baal alleen wel dat die klote triggers er pas morgen zijn.

Had een leuke oefening geweest.

Afijn, vanmiddag dan maar even spelen met wat piepschuim en invulflits :)

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
  5. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Heel gaaf hoe de gele vlakken afsteken tegen het zwart. Goede compositie ook. Top foto :D

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Sorry Bas, maar dit keer ben ik het eens met die azijnpissers op tweakers....je watermerk zou best wat kleiner mogen :+

Al moet ik toegeven dat het bij de foto op tweakers storender was.

Gisteren voor het eerst betaald gekregen, shoot voor 2 beginnende ondernemers, die specifiek een aantal details wilden hebben, zo wilden ze een aantal foto's met zonnepanelen op de achtergrond. Dit ivm de activiteiten die ze hebben.

Ik vind de foto's voor een 1e keer portret goed gelukt, heb wat gespeeld met hoogte (een aantal foto's op een trappetje genomen 8) ) en met posities, al vond ik zelf dat laatste erg lastig voor een zakelijk portret. Arm in arm staat wat lomp.

De heren zijn ook erg tevreden, dus dat is mooi :)

IMG_7791.jpg by Killa_Z, on Flickr
    IMG_7778.jpg by Killa_Z, on Flickr
    IMG_7685.jpg by Killa_Z, on Flickr

Effecten en watermerk zijn overigens afwezig bij de afgeleverde foto's :)

Laatst bewerkt: 18 mei 2012
  7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ja klopt. Moet ff een nieuwe maken die niet zo groot is.

8. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind de foto's wel goed gelukt killaz! Vooral de laatste heeft wel een leuke en zakelijke uitstraling. De eerste heeft naar mijn idee teveel negatieve vignitting. En de tweede had van mij een groter diafragma mogen hebben zodat de achtergrond nog net wat meer wazig was.

De 85LII is echt mijn nieuwe liefde. Wat een beest. Hij is op F1.2 waarschijnlijk nog scherper dan de 24-70 op F2.8. Er is in een keer zoveel meer mogelijk met zo'n groot diafragma. Je blurt gewoon de achtergrond compleet weg als het je niet aanstaat.

Ik edit zo wel een paar testfoto's. Helaas heb ik niet vol open kunnen strobisten gister. Omdat je echt al loeisnel aan een sluitertijd van 1/8000 zit. En ik moet nog een 72mm. verloopring binnenkrijgen om mijn filters erop te zetten. Dus ik heb voornamelijk met een diafragma van 3.2/3.5 en een iso van 50 geschoten.

De AF van dit objectief is een van de langzamere, maar ik merk daar echt weinig van. Het is echt zeer goed bruikbaar. Het is wel moeilijker om exact goed te focussen, helemaal als het onderwerp ietwat beweegt.

Dit lijkt echt de perfecte lens te zijn: Ziek scherp, perfect contrast, lekkere kleuren. Alleen heb je iets meer last van PF en een wat langzame focus. Ik denk er nu serieus aan om volledig op primes over te gaan. En misschien ooit (na wat sparen) mijn 24-70 te vervangen door een 24L of 35L.

In love by Bonbridge, on Flickr

_MG_5755 by Bonbridge, on Flickr

Laatst bewerkt: 18 mei 2012
  9. JeePee

JeePee Guest

De bokeh _O_ Ongelooflijk :D

10. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Killaz, erg netjes, 1 en 3 :D Negatieve vignetting is wel storend bij 1. Uitsnede van 3 vind ik tof (voor een website bijvoorbeeld) Alleen zijn de mannen naar mijn mening net wat te donker. Even inflitsen had geholpen, haha.

Merijn, jezus, dat is dus de bokeh op 3.2?

11. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Nee, die is wel op F1.2, die is ook niet geflitst.

Glass by Bonbridge, on Flickr

12. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Nog bijgelicht?

13. Remco

Remco Guest

Vet hoor Bonnie! Ik zit er ook over te denken om m'n 24-70 te vervangen. Ik heb deze vakantie veel gespeeld met het diafragma en vaak zo ongeveer dezelfde foto's gemaakt met m'n 8-16. Nu was die op veel fronten, vooral qua scherpte, gewoon de bovenliggende partij en dat zegt een hoop.

Ik ben in de loop van de tijd echt een mierenneuker geworden en die 24-70 is 'm gewoon niet (denk ik 8)). Pff, moeilijk..

14. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    En maar grapjes maken over Peter 8)

15. Remco

Remco Guest

HEE, da's heel wat anders! :+

Nee, zonder dollen, ik begin me gewoon te ergeren aan het apparaat. Anyhoo, 8 mm pret:

Lanzarote Sunset by Remco Asaiah, on Flickr

16. JeePee

JeePee Guest

GAAAAASTTTTTT _O_

17. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Blijven we daar nu over bezig :+

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Thx! De vignettering is uiteindelijk niet naar de 2 heren gegaan, vond het zelf wel een toevoeging :). Ik zat ook met hun eisen: een F2.8 zat er niet in (wel wat foto's gemaakt maar die zijn uiteindelijk niet doorgegaan) omdat ze bij veel foto's wat van de zonnepanelen achter wilden hebben. Dat gaat natuurlijk voor nummer 2 niet op, I know, maar thx voor de feedback!

En chef....Wat een lens 8)

:eek::'-(

8) Die houden we er in.

:eek:

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Die laatste is zeker tof. :)
    Maar zou je niet je naam veranderen? Zeker als het nu professional gaat worden is misschien Killaz iets te "kinderachtig"
    Of is het je echte naam? :+

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Kijk eens in je citaat 8)

Op mijn laptop stond het exporteren naar Flickr nog met een watermerk, de foto's die opgestuurd zijn hebben geen watermerk. Doe ik in principe ook niet aan, dit had ik 1 keer ingesteld :+

Deel Deze Pagina