Tja, ik vind het eigenlijk een vrij saaie lens. Het normale bereik boeit me niet zo. Vorige vakantie had ik eigenlijk alleen een 11-16 en een 50mm. En daar kon ik echt alles mee doen. En vond dat echt een bazen setup voor de vakantie. Een zoomlens is voor trouwerijen enzo wel makkelijk, maar verder zijn primes naar mijn idee net zo prettig.
Jij gebruikt hem nu nog op een crop. De 24-70 is natuurlijk wel bedoeld als de standaardlens voor een FF toestel. Dus misschien zou ik als ik jou was eerst naar een nieuwe body gaan.
Nu ik de 85 heb stelt de 24-70 eigenlijk al niet veel meer voor lijkt wel. Het is wel een goede lens verder maar is niet speciaal genoeg. En een diafragma van 2.8 lijkt nou ook niets te zijn
Ik zit er nu een beetje aan te denken om een 17-40 te halen om toch nog iets wijds te hebben. De 16-35 presteert exact hetzelfde las ik, maar heeft dan een stop extra. Maar dat zou dan gelijk 700 euro waard moeten zijn. En vervolgens de rest aan te vullen met lichtsterke primes.
Aan de andere kant, de 24-70 is al vrij wijd op FF (15mm.). En je kan er ook behoorlijke macro shots mee maken.
Ik ben echt te hard aan het gear hoeren merk ik weer. Ik moet verdomme blij zijn met wat ik heb! En doorsparen i.p.v. alles uitgeven
@ Tom, nee hij was niet bijgelicht. Het is nu wel tof dat de handen al een extra gloed bevatten. Dat is meer geluk dan wijsheid. Het was een beetje een snapshotje.
Laatst bewerkt: 19 mei 2012