Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Nou, fantastisch. 1 rep.
    Gefeliciteerd.
    8)

2. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Y U no under..... Ah nevermind.

3. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Jij doet alsof 100KG 1 keer bankdrukken niets is en iedereen het kan en dat is gewoon onzin.

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Hij bencht zelf 40 kg.........

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    .....maar wel 12 keer jonguh! Das dus 480 kg met 1 keer!

:emo:

6. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    @Alex
    Volgens mij ziet het trainingschema er goed uit. Ik zou alleen lat pd vervangen door chin-ups/pullups en een van je triceps-oefeningen vervangen door dips. Maar misschien is dit ook wel persoonlijke voorkeur.
    Met een split-schema maakt het toch niet uit echt uit of je 2dagen of meer achter elkaar traint? Ik zou alleen wel even rust houden tussen borst en schouders.

7. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
    Goed, wellicht was ik iets te optimistisch daarover, maar dat neemt nog steeds niet weg dat wanneer je 1 rep van iets doet je echt wel wat meer KG kan pakken dan wanneer je 6-8 reps of meer doet. Lijkt me niet meer dan logisch. Daarnaast vind ik imo 1 rep weinig nut hebben, en werkelijk waar nergens op slaan dat je dat dan als je max stat neerzet IMO. Ik bench zelf inmiddels 60 nu, omdat ik nu gewoon lager in mn reps zit (6). + ik deed 40 op een bank in schuine positie, wat ik op een een of andere manier veel zwaarder vind. Maargoed, het gaat weer helemaal nergens meer over.

Laatst bewerkt: 20 mei 2012
  8. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3

All kiiiiiiiiiinds of gaaaaains.

Damn zij zijn grappig.

9. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    :lol:_O_:lol: Troela

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Gast dat is incline benchpress 8).

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    no offence maar je hebt slechts de klok ergens heel erg in de verte horen luiden maar die klepel is een ander verhaal :+

reps en kg's gaan hand in hand om slechts 1 ding te bereiken: intensiteit. Jij kijkt alleen maar naar reps dus ik stel voor dat je 10.000 reps gaan doen gewoon vanaf de bank thuis ;) Probeer maar eens uit te leggen waarom dat niet werkt en dan zal je zien dat 1rep max zeker wel zijn toegevoegde waarde kan hebben.

en waarom het schuin veel zwaarder is? Tijd om je oefeningen beter te leren kennen. De reden dat schuin bankdrukken vaak een stuk zwaarder is, is omdat de intensiteit tov plat bankdrukken meer verschuift naar de schouders. Ga maar eens helemaal rechtop zitten en je hebt immers een zittende military press.

Misschien volgende keer iets voorzichtiger zijn met je verhalen als feiten en de andere verhalen als onzin neer te zetten :)

Vandaag lekker getraind. 8 x 100 kg incline press helemaal zelf :cool:

(Voor Reckuuza: plat had ik dus meer gekund)

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    En dan? Wat kun je dan? Het hier op XBW posten? Nou, koop een taart en ga het vieren.

Wat Reckuuza bedoelt (denk ik) en waar ik het mee eens ben, is dat het als bodybuilder geen zin heeft om je 1 Rep Max te testen, omdat je dan puur traint op explosieve kracht en niet op spiergroei. Het sluit dus gewoon niet aan bij je doelen als bodybuilder. Als strongman/gewichtheffer is het een heel ander verhaal. Tuurlijk, je zult er zeker grotere spieren van krijgen, anders was ik ook geen Stronglifts gaan doen vorig jaar, maar niet zoveel als wanneer je 3x8 reps zou doen. Het is gewoon een ander principe. Het is gewoon meer gericht op kracht, ipv je spieren maximaal te laten groeien.

En inderdaad, 3 reps is alweer een heel ander verhaal dan 1 rep. Nog steeds geen wereld van verschil, maar al wel wat.

Kort maar krachtig: naar mijn mening heeft je 1 rep max testen zowat geen nut behalve je ego boosten als je voor spiergroei traint.

13. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    You sir, are a boss.

14. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Het boeit toch ook niet of het zin heeft, is toch gewoon leuk om je max te weten en een keer alles te kunnen geven? Wat heeft spieren hebben voor zin behalve je ego te boosten? Zo valt het hele leven wel af te waarderen.

15. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
    Dit dus ja. Afijn, het is leuk, maja. Ik hou erover op. :+ En thanks duke, was ff de term vergeten.

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
  17. Greathoudini

Greathoudini Guido's & gangsters

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heeft 1 rep functioneel gezien meer nut als 8 reps toch?
    Als je het zo gaat bekijken heeft het allebei zo goed als geen nut.

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
  19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    volgens mij praat je nu gewoon andere mensen na. Heb je enig idee waarom 8 reps zoveel meer nuttiger zou zijn dan 1 rep?

Het is trouwens wel zo dat het wel iets nuttiger is maar vaak wordt dit overdreven

deze kerel doet bijvoorbeeld heel vaak 1 rep (static hold) en heel veel reps (bij het uitvoeren van oefeningen)

@Alex: tnx :)

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik vind het anders echt een vet interview hoor. :D In m'n hoofd lees ik de antwoorden ook steeds met de stem van Schwarzenegger. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina