[Muziek] Dance, House, Electro, Techno [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door XxTopgear360, 8 okt 2011.

1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Het begin kraakt merk ik , net een beetje wat aanpassingen gedaan maar ik krijg dat gekraak niet weg. Iemand enig idee?

2. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Stuk beter ja, het einde miste eerst net ff wat power. Dit ziet er goed uit. :)

Nog mensen bezig met wat lekkere zomermixes hier? Laatst had hier iemand zo'n Latinhouse zomermix geplaatst, klonk heerlijk. :b:

3. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Thanks die was van mij :)

4. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    In FL Studio, toch? Misschien een filter of compressor? Ik heb dat ook weleens en dan is het een kwestie van fine tunen tot het weg is. ;)

Hehe, thanks. En klopt qua power ja, want zo komt het veel beter tot z'n recht en misschien laat ik 'm wel zo. Ik was gewoon een beetje aan het spelen met de synths en deze vond ik er goed bij passen, en sharkdawg bracht me eigenlijk op het idee. :)

5. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.984
    Ik zoek ook nog wat zomermixjes. Dyonko, had jij een aantal jaren niet een toffe gemaakt? Ik had een hele toffe maar die ben ik kwijt..

6. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Cross-postje:

7. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Gebruik je ASIO4ALL en heb je al met de instellingen gespeeld, zoals de buffer? Zo ja, dan is een investering in een goede geluidskaart/audio interface wel handig en het is ook een van de belangrijkste onderdelen.

8. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Jep.

Denk je dat het veel verschil maakt voor een PC met Pentium 4? Of zal ik dan ook een betere processor moeten hebben?

9. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Tja, een beetje goede laptop/pc kan geen kwaad. Maar ik weet dat er mensen zat zijn die muziek maken met oude bakken zonder al te hoge latency, alleen die hebben dus een audio interface. Ik zou 's kijken naar een USB audio interface en dan zou ik je de Focusrite Scarlett 2i2 (aanbieding op dit moment) aanraden, tenzij je ook midi apparatuur hebt of meerdere aansluitingen wilt.

10. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik was idd naar usb audio interfaces aan het kijken maar wist niet zeker of die ook als geluidskaart werkten maar dat doen ze dus wel?
    Ik had zelf deze gevonden: http://www.feedbackmusic.com/comput...-track-usb-ii/100006223/112151#specifications
    Aangezien m'n budget niet heel hoog is (lees laag) :+

Die link is wel mooi afgepreisd, ik heb wel een midi-keyboardje maar die zit via usb, of bedoelde je een ander soort midi? Ik ben niet zo'n held in het hardware gebied :p

En de Fast Track heeft ook een gitaar ingang, dat is ook wel handig

Edit:
    Of kan ik de line-input aan de achterkant van die jij poste ook als gitaar-input gebruiken?

Laatst bewerkt: 22 mei 2012
  11. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Nee, ik bedoel echt midi. Maar bij audio interfaces staat M-Audio bekend als "shit in a box", dus die zou ik niet nemen. De Scarlett 2i2 is echt de beste in die prijsklasse en kost normaal €150,-. Ik zal nog even kijken of ik misschien een andere kan vinden, maar die Fast Track moet je niet nemen. En die Scarlett 2i2 heeft 2 gitaar-aansluitingen trouwens.

[yt]5sSBwkzdAU4[/yt]

12. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Okee ik zal er even naar kijken, geen M-Audio dus :+

Edit:
    Ik denk dat ikdan voor de Scarlett 2i2 ga ja, sowieso is het een usb-interface dus als ik ooit een beter pc koop hoef ik niet een al te dure geluidskaart te nemen, en handig om mee te nemen naar vrienden oid die ook willen opnemen.

Laatst bewerkt: 22 mei 2012
  13. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Nee, niet voor audio interfaces. Een keyboard kan wel en ik heb er zelf ook eentje van M-Audio (61 toetsen), maar ik snap dat het kut is dat je niet echt veel te besteden hebt. Maar ik zou dan echt proberen door te sparen voor die Focusrite. Ik heb zelf trouwens ook Focusrite en het geluid is werkelijk fantastisch, en echt minimale latency (11ms geloof ik). :)

14. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Hm, volgens mij staat M-Audio toch echt prima bekend.. De Audiophile was een topkaart (aanrader voor een wat oudere computer), en ook de Fast-Tracks zijn voor zover ik weet prima te doen! Goed, het valt niet direct te vergelijken met een dure Focusrite, Apogee of MOTU, maar prima te doen.. Ligt er ook aan wat je wil. High-end studio, of leuk hobbyprojectje.. Heb zelf overigens nu de Tascam US144 MKII, fijn ding.

Misschien heeft M-Audio flink aan kwaliteit ingeboet, dat kan hoor, heb ervaring met oudere modellen maar die functioneerden prima en de mogelijkheden waren ruim voldoende!

Wat je ook koopt, let in ieder geval op wat je nodig hebt. Niks vervelender als na een maand inputs te kort komen...

15. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Dit helaas ja. Lees de reviews maar. Geluid is niet meer goed, afwerking slecht en gezeik met drivers. Op sommige sites lees je dat ze dan zijn overgestapt op Focusrite (zelfs Scarlett 2i2) en toen pas doorhadden wat een troep ze hadden.

16. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Hm, da's jammer.. Nouja, voor een wat oudere bak is een Audiophile in ieder geval nog een dikke aanrader!

Heb zelf een tijd een Yamaha O1X gehad, wát een fijne bak.. Gebruikte mijn synths en drumbakken alleen niet meer dus die zijn de deur uit, waarna ik ineens veel te veel inputs had. Achteraf nog wel jammer aangezien we nu met onze band weer een demo op willen nemen en die inputs wel fijn waren voor drums.

17. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Morgen bestel ik hem! (De Scarlett :))
    En dat M-Audio goed is voor een oude bak is misschien wel zo, maar dan moet ik als ik beter wil weer een ander kopen :p

18. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ok dan, nice... daar zal je geen spijt van krijgen. ;) Er zit trouwens ook nog Ableton Live Lite en een leuke plug-in suite bij die los 99,- kost. :)

19. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Ik had het gelezen! Meer plugins en software is altijd beter :)

Edit:
    Nog 1 vraagje: kan ik hem ook op m'n gewone versterker aansluiten? Ik heb nu een draad met aan 1 kant een jack plug (die in mn pc) en de andere kant 2 tulp (rood en wit) in mn versterker. Moet ik die dan op de headphones aansluiting aansluiten?

Laatst bewerkt: 23 mei 2012
  20. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.984
    Dyonko, met welk programma mix jij?
    Wat zijn verder de tofste programma's om mee te mixen, als je geen mixsetje hebt maar gewoon je keyboard en muis? :)

Deel Deze Pagina