[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha! Nja ik heb nu wel een boek gedownload, om ff te proberen. Maar voel me er niet slecht om, want ik heb dat boek ook gewoon in papiervorm :) (22-11-1963 van Stephen King)
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dan is het imo ook ok. Vooral gezien dat boek zo duur is. 8) Het is alsof het ebook al bij die prijs zit inbegrepen. ;)
     
  3. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Leuke vriendin heb je :) maar achievements erop? Zijn die boek gerelateerd of totaal?

    Verder zelf koop ik niet alles, vaak uit een serie koop ik er bijvoorbeeld 2 uit 4 en veel boeken koop ik hardcopy in plaats van digitale versie. Moet uiteindelijk alsnog een volle boekenkast krijgen, en wil niet teveel e-readers verslinden om het daarmee vol te krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2012
  4. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat vind ik wel. Zou trouwens top zijn als dat ook echt zo was. Je koopt een boek en het eBook zit er gratis bij. Iets voor de toekomst wellicht?! Zo stimuleer je het gebruik van de eReaders wel lijkt me...

    @ NamedWarrior: Geen idee. Ben pas net begonnen met het installeren enzo. Eerst lekker buiten in het zonnetje gezeten :)
     
  5. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Ooh dat zouden ze sowieso moeten doen, gelukkig is het downloaden legaal voor boeken die je al bezit. En lees even lekker snel door, durf zelf niet meer buiten in het zonnetje te gaan lezen gister aangevallen door een crossdresser die behoorlijk interessante vragen stelde.
     
  6. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    You serious?

    En wat bedoel je met een crossdresser???
     
  7. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Ga het even helemaal bezien, bedenk me nu dat je volgens mij alleen gedeeltes mag gebruiken te kopieren en dat het digitale op een CD/DVD gezet moet worden dus HD of USB tellen niet dus dan zou het niet mogen.

    Crossdresser is bijvoorbeeld een kerel die een jurk draagt.

    EDIT:

    Okay om het even zo neer te zetten

    Reproduceren van je werk mag dus maar valt het downloaden onder dat ook, of moet je het zelf in scannen en op je kindle zetten. Natuurlijk commercieel gebruik mag niet dus alleen voor eigen gebruik.

    Dus dit zou stellen dat het downloaden een vorm van kopie is.

    Dus ja dan mag het!
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2012
  8. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop de ebooks die ik lees ook niet hoor. Met de hoeveelheid boeken die ik koop maak ik de boekenwereld niet failliet. :+
    Ereader is voor mij eigenlijk ook alleen om te zorgen dat mijn paperbacks niet stuk gaan. (en voor andere boeken, die had ik toch uit de bibliotheek gehaald).
     
  9. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Nja ik koop ook genoeg boeken, meer dan de gemiddelde mens gok ik :)

    Dt over die crossdresser had ik ook gevondn, maar wat heeft dat met boeken te maken ;)? Lekker boeiend dat zo iemand erover begint ;)
     
  10. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Meer dat ik bang ben om hem weer tegen te komen dus blijf lekker binnen lezen vandaag ;)
     
  11. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    BKR, welk hoesje had jij gekocht voor je Tobo?!

    22-11-1963 er ff opgezet, vanavond verder daarin op de eReader ipv de papieren versie :)
     
  12. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
  13. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Nice!

    Over derde boek van Het lied van ijs en vuur: wat is nu het eerste deel van de twee die je moet lezen?? Staal en Sneeuw of Bloed en Goud?

    Volgorde volgens sites:
    1: Staal en Sneeuw
    2: Bloed en Goud

    Volgens NL cover:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Huh vaag. In de Engelse boeken is het andersom, dus wat je op die sites hebt gevonden. Maar als je de Nederlandse versie leest zou ik gewoon het boek aanhouden. 8)
     
  15. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar het lijkt me dat de verhaallijn anders verkeerd loopt?

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Een_storm_van_zwaarden
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    En daarom moet je dus altijd de Engelse versies lezen. :cool:

    Verander je avatar trouwens eens. Ik denk de hele tijd dat je Dulle bent.
     
  17. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus wat ik zei, de Engelse versie (UK) is het Staal en Sneeuw en daarna Bloed en Goud, maar in Nederland hebben ze gewoon die titels omgedraaid. Dat betekent niet dat het boek verkeerd in elkaar zit, ze hebben er waarschijnlijk om bepaalde redenen ervoor gekozen om het zo te doen. ;)
    De US versie (dus het origineel) is sowieso maar 1 boek.

    edit: Oh, en trouwens, op de site van Luitingh:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2012
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Ja idd. :'-(

    Vandaag trouwens aan Het einde van de Cirkel van Tom Egeland begonnen. Wel een beetje jammer dat het in de ''ik'' vorm geschreven lijkt te zijn, stijl is tot nu toe ook wat apart, maar misschien dat dat nog veranderd.
     
  19. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Done ;) Op de Kobo hebben ze gewoon een subtitel meegekregen, met deel 1 en deel 2 erbij. Zal wel goed staan lijkt me :)
     
  20. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanochtend boek 37 (8)) van dit jaar uitgelezen, wat betekent dat ik mijn eindresultaat van vorig jaar heb geëvenaard. Niet helemaal eerlijk omdat ik dit jaar ook 4/5 boekjes van nauwelijks 100 pagina's heb gelezen. Oh, en ik dit jaar gewoon veel meer tijd heb. Maar nog steeds een aardige prestatie, als je kijkt naar sommige andere users op GR. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina