De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Seh

Seh Guest

Zelfde type speler als Robben (lang niet even goed). Het is of alles of niks en bij hem is het op 4/5 wedstrijden na niks dit seizoen.

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ja maar bij Robben heb ik altijd het idee dat hij donders goed weet waar iedereen staat en dat het een bewuste keuze is om de bal niet af te geven :+

3. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Dat zijn dingen die natuurlijk ook tijd nodig hebben. Vaak zie je dat nieuwelingen in het begin nog 'echt' jochies zijn en dat het toch 2 seizoenen duurt, soms zelfs langer, voordat het kerels zijn. Dat geldt evengoed voor Achabar. :)

Ben wel benieuwd of hij volgend seizoen meer speeltijd gaat krijgen bij Feyenoord. Het nadeel voor Feyenoord is natuurlijk wel dat ze, nu ze weer meedoen in de top van de eredivisie, dat juist de tijd gaat ontbreken om die talenten rustig te brengen. Er moet immers weer meer gewonnen worden en dus neemt de druk toe.

Niet voor niets hebben wij Siggy lopen en niet een talent uit de eigen jeugd. Alhoewel ik Castillion bijv. echt geen topper vind. Maar goed, die heeft ook veel blessures gehad. Wat ik bedoel te zeggen: Siggy is de nr1 spits en afgelopen seizoen zaten Bulyikin en De Jong daarachter en niet een spits uit de eigen jeugd.

4. Seh

Seh Guest

Ja, hij heeft ook vaak genoeg gewoon heel goede steekpassjes hoor. En voorzetten ook soms, als Goméz ze er dan niet in schiet tja. :+

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Maarrr, loopt er in de eigen jeugd een talent voor de 9 rond die uberhaupt goed genoeg is (voor de plek achter Siggy/De Jong)?

Zoals je zegt , Castillion gaat het niet worden. Dat is volgens mij al wel een tijdje duidelijk.

Als er iemand in de jeugd had gelopen die goed genoeg was, had die er gestaan . Zo simpel is het volgens mij bij elke club.

6. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ja, maar soms zijn ze ook gewoon nog te jong en dan heb je dus iemand nodig daar daar net tussen zit. Feyenoord zit/zat echter in de situatie dat ze noodgedwongen iemand uit de jeugd moesten doorschuiven, omdat er geen geld was voor iemand daartussen.

7. Seh

Seh Guest

Jezus christus. Mogen ze dan ook zelf de belastingen houden?

8. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik hoop dat Feyenoord dan lekker geen politie 'inhuurt', kunnen we zien hoe het gaat. Laatst met de thuiswedstrijd tegen Heracles verbaasde ik me daar nog zo over, busjes ME, ca. 8 politiepaarden, en ik dacht echt "waarom??". Over het algemeen gebeurd er toch niks.

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Zo werkt het natuurlijk niet. De gemeente zet politie in en stuurt de clubs een factuur.

Als ze het aan de clubs over zouden laten zouden die niks inhuren en werd het een chaos :+

10. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Dit soort politie mogen ze van mij best inhuren hoor :+

11. Seh

Seh Guest

Wat een grote onzin man, dan heeft de overheid dus 0 kosten en wel inkomsten.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat is een stripper in een politiepakje , da's anders :+ (maar waarschijnlijk wel goedkoper)

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Denk je dan dat de clubs zelf de politie inzet gaan mogen bepalen?

Ik vrees toch echt van niet, die inzet word toch altijd van hogerhand bepaald door gemeente/politie zelf?

En inkomsten is een beetje een raar woord in dit verband, Ik neem aan dat het alleen kostendekkend hoeft te zijn en de politie hier geen winst op hoeft te maken toch :+

Laatst bewerkt: 25 mei 2012
  14. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Maar dan kan de gemeente in principe dus kosten opleggen zoveel ze willen? Dat is toch helemaal van de gekke? Als je de clubs wil laten betalen, laat ze dan ook bepalen wat ze betalen.

15. Seh

Seh Guest

Politie hoort toch bij de overheid? Ik heb het over de honderd duizenden euro's die mensen uitgeven om naar het voetbal te gaan. Eten, drinken, tickets etc. Wel de lusten maar niet de lasten.

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ah zo. Hmm ja, maar die verdiensten gaan naar de Horeca/ondernemers etc en daar ziet de gemeente alleen indirect een deel van.

Maar misschien zouden ze dat wel met elkaar moeten compenseren.

En Jingga , ik heb ook geen idee hoe ze dit willen regelen maar ik kan me echt niet voorstellen dat ze de clubs helemaal zelf gaan laten bepalen hoeveel politie er in gezet moet gaan worden.

En wat als dan de kleine clubs gaan zeggen dat er dan geen uitsupporters meer mogen komen van Ajax, Feyenoord etc

want ik kan me voorstellen dat voor een klein clubje de politieinzet die nodig is voor een wedstrijd tegen een grote club onbetaalbaar is.

Of betalen beide clubs altijd samen? En hoe is de verdeelsleutel dan?

17. Seh

Seh Guest

Daar betaald iedereen toch een flinke BTW over hoor.

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Daar heeft de gemeente rechstreeks niks aan toch. En dan nog vraag ik me af of het de kosten wel dekt.

Maar ik neem aan als ze dit doorzetten dat dat dan wel allemaal even doorgerekend gaat worden

19. Seh

Seh Guest

Ik heb er ook niet rechtstreeks wat aan als mijn pa ineens een miljoen wint. Maar indirect wel.

20. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    conclusie: het is waarschijnlijk voor niemand goed :+

Deel Deze Pagina