[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Geertje gaat standaard tegen alles in, dus of je juist dit dan wél moet waarderen? :+

2. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Maar waarom zo tegen Europa dan? Want ik hoor niemand tegen Nederland ofzo? Wat maakt de Europese overheid zo veel slechter dan de Nederlandse?

3. Seh

Seh Guest

Ik zit te wachten op de koers waar het nu naar toe gaat, namelijk dat Nederland gewoon een provincie van Europa wordt. Amerika is tot op het bot verneukt en dat komt imo mede doordat dat land zo gigantisch is en dan verdeeld in kleine subdeeltjes.

4. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Wat is dan - buiten de omvang - het verschil in koers tussen NL en EU?

En hoe is de omvang oorzaak van problemen in de VS?

5. Seh

Seh Guest

De koers is nu niet zo verschillend, gezien Nederland gewoon mee doet met alles wat de EU tot nu toe voorstelt. Lekker miljarden geven aan landen die zelf hun zaakjes niet op orde hebben en het nooit terug gaan betalen. De Euro en de EU zou ons sterker moeten maken, maar voorlopig heb ik totaal niet het idee dat dat het geval is.

Je wordt meegesleurd in alles wat je buren fout doen, als je als land individueel (of met betrouwbare partners, zoals Duitsland en Scandinavië...) alles redelijk op orde hebt maar je gaat nu mede door dat gezeik in Griekenland en straks Spanje en Portugal minder hard vooruit of zelfs achteruit is dat gewoon niet zoals het imo hoort te zijn. Samen uit samen thuis ben ik voor, maar alleen in éigen land.

Ik zie in grotere landen meer problemen qua armoede, grote ongelijkheden, dan in kleine landen als in Nederland. Natuurlijk zijn hier ook zwervers en mensen die onder de armoede grens leven, maar volgens mij lang niet zoveel als in een China, Brazilië. Amerika of zelfs Frankrijk. Ik weet niet of daar een verband tussen is, maar gevoelsmatig lijkt het erop dat een klein land daar minder last van heeft. Kan ik verder niet met bronnen staven, is gewoon mijn gevoel.

6. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Dus zuiver nationalistische overwegingen.

Okë :p

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik zie dat in warmere landen. Schijnbaar is er een samenhang tussen temperatuur en economie.

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Rusland/oostblok?

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Geld natuurlijk niet overal voor en het heeft natuurlijk meerdere factoren. Rusland/Oostblok heeft denk ik te maken met het ijzeren gordijn en het communisme.

Als je bijvoorbeeld alleen in Europa kijkt zien je duidelijk dat de temperatuurlijn en de economie samenhangen. Natuurlijk heeft het bestuur ook een grote invloed. Het is alleen iets dat me opvalt.

10. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Wat is er mis met nationalistische redenen?

Ik heb nu al het gevoel dat "het volk" te weinig te zeggen heeft in de politiek (vooral wanneer het over de EU zelf gaat), als ze de EU nog meer macht gaan geven, houden we echt nog maar een schijndemocratie over.

11. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben ook anti-Europa. Het ESM verdrag is gewoon geld overmaken waar wij als land vervolgens niks meer over te zeggen hebben.

Daarnaast wil de EU niet alle parlementen afgaan, wat dus inhoudt dat Duitsland en Frankrijk als grote landen wel een vinger in de pap hebben en Nederland niet. Echter betalen wij per hoofd van de bevolking wel meer dan bijvoorbeeld de Duitsers.

Hele slechte ontwikkeling IMO.

Laatst bewerkt: 26 mei 2012
  12. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Zei ik dat dan?

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    [Advocaat van de Duivel]
    Op wat voor manier is verlies van zeggenschap een geldige reden om een noodfonds af te schieten? Is het hele idee van noodoplossingen niet juist dat je nu iemand machtigt zodat in crisistijd sneller gehandeld kan worden? Geen bureauctatie, maar snel adequaat handelen op een vooraf afgesproken wijze?
    [/Advocaat van de duivel]

14. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Als het om deze omvang gaat waar we spreken over vele miljarden, mag de gever toch op z'n minst invloed hebben op de besteding van het geld en of het wel effectief wordt gebruikt?

15. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Die invloed heb je toch ook? Nu. Je gaat akkoord dat iemand jouw geld mag uitgeven dan en slechts dan als situatie X optreedt. Wat die randvoorwaarden zijn, spreek je nu af zodat je dat straks niet meer hoeft te doen. In een noodsituatie allerlei bureaucratische hordes gaan opwerpen is pas echt funest voor je daadkracht. Dus die zeggenschap moet je nu willen uitoefenen, niet straks.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Helemaal niks. Ik zelf sta dan ook pal achter het idee van een noodfonds, echter niet achter dit noodfonds. Ten eerste omdat veel zaken nog geregeld moeten worden, die gaan we dan achteraf opnemen in zogeheten bylaws. Dat soort dingen spreek je vantevoren af.

Daarnaast vertrouw ik het huidige bestuur niet zoveel geld toe. Eigenlijk weet ik niet of mensen wel in staat zijn om met zulke bedragen icm complexe en onvoorspelbare materie om te gaan.

We hebben al een noodfonds (ESFS meen ik), deze komt er naast te staan. Waarom is de 440 miljard in dat fonds niet voldoende, waarom is er nog eens 700 miljard nodig? Daarnaast is er al 3000 miljard uitgegeven (3 biljoen) is nog meer geld uberhaupt wel de oplossing op dit moment?

Daarnaast irriteert het mij dat dit stil werd gehouden in de media, pas na de actie van Wilders werd het een beetje onder de aandacht gebracht.

Ik vraag me trouwens af of de euro wel altijd zo'n goede oplossing is. Je gaat echt direct met zijn allen mee een kant op. Zonder de euro kunnen landen zelf met bijvoorbeeld devaluatie van hun eigen munteenheid de economie weer op pijl krijgen.

17. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.350
    BBC gebruikt game-logo in nieuws

De BBC heeft in een nieuwsitem over Syrië een logo gebruikt uit de bekende gameserie Halo. In plaats van het officiële logo van de 'United Nations' te gebruiken hebben ze die van de 'United Nations Space Command' gebruikt.

Bekijk hieronder een stukje van het nieuwsbericht waar rechts in beeld het foutieve logo gebruikt wordt.

[yt]qY2cE_FpOaY[/yt]

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Het item ging over de united nations security council (UNSC) en rara wat is de eerste hit in google images als je daar op zoekt :+

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Maar dan nog. Er moet toch wel een lampje bij je branden als je alleen maar afbeeldingen krijgt van freakin space marines en spartans. 8)

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.620

Deel Deze Pagina