Euro 2012

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2011.

1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Jij bent het hier duidelijk niet mee eens, waarom niet?

Want jij stelt nu voor dat je alleen kan winnen met kutvoetbal dat resultaat is gericht , maar dit weten we helemaal niet. Nederland speelt al jaren geen écht goed voetbal meer.

2. Seh

Seh Guest

Misschien heeft dat ook wel een reden? Landen die echt goed voetbal spelen op dit moment zijn Spanje en Duitsland imo. En laat die twee nou ook veruit het beste elftal hebben met de beste spelers.

Je kunt wel met 1 CVM gaan spelen en met 2 aanvallende backs, om maar eens wat te noemen, maar dan ben je met een centrum van Heitinga en Mathijssen gewoon de lul zodra een Ronaldo, Nani, Özil of Götze de bal krijgt.

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Duitsland heeft ook geen topverdediging hoor, verder vind ik de voorhoede van Nederland beter dan die van Duitsland. Qua materiaal staan die 2 landen sowieso niet ver van elkaar vandaan, dus Nederland zou het dan toch ook gewoon moeten lukken?

4. Seh

Seh Guest

Ik vind het veel verstandiger om gewoon 4 aanvallende spelers op te stellen (ze zijn toch zoooo goed?) en gewoon vanuit een verdedigend blok van 6 uit te voetballen. Ik vind daar weinig mis mee.

Als ik mijn pa moet geloven was het tijdens de jaren dat Nederland wel 'aantrekkelijk voetbal' speelde ook altijd gezeik dat ze eens zo moesten gaan voetballen als de Duitsers, op resultaat.

Maar ik heb niet zoveel zin meer in deze discussie (of whatever het is :+) ik ga toch niet van mening veranderen net als de rest.

5. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja klopt.. Totaal voetbal speelden we... 1 titel gepakt in 88.. Winnaars toernooien meestal op resultaat gespeeld. 1x geen aantrekkelijk voetbal > finale bereikt.. Aantrekkelijk voetbal kijk je maar bij je favoriete club imo, bij EK/WK wil ik zo ver mogelijk komen. Ja het zou mooi zijn als we het ook zouden doen met aantrekkelijk voetbal, maar ik wil gewoon dat we een keer een titel pakken!

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Jezus christus waarom doen alsof er maar 2 keuzes zijn?

7. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Omdat de discussie al jaren is "goed voetbal, geen resultaat" en dan nu het gezeik over 2010 "slecht voetbal, finale".. Ik doe nergens of er 2 keuzes zijn, ik zeg ik wil een titel voor NL en kan me niet schelen hoe. Nederlandse mentaliteit is altijd geweest "ja we hebben verloren, maar we speelden wel het betere voetbal" fuck dat!

Laatst bewerkt: 29 mei 2012
  8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja maar Nederland heeft ook niet altijd goed lopen voetballen. De jaren dat Nederland écht goed voetbalde , kwam het meteen ook ver en had je gewoon pech dat je niet won (penalty's , onterecht verloren etc).

Net zoals dat je in 2010 met een beetje pech er in de kwartfinale uitlag met kutvoetbal.

Ik weet zeker (ja , IMO dus) dat als je dit team goed kan laten voetballen je een hele serieuze kandidaat voor de titel bent.

9. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Die wedstrijden tegen Frankrijk en Italië waren inderdaad geniaal countervoetbal. Maar dat had niet zo veel te maken met wat Shin David wil zien hoor.

Op het afgelopen WK was er gewoon geen doorkomen aan, vooral ook omdat we alleen maar tegen (veel) mindere landen hebben gespeeld. Ook het 'mooi' spelende Spanje heeft maar heel weinig goals gemaakt.

10. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja dat is ook zo.. maar na die jaren vind ik het best als we nu een keertje een titel pakken zonder mooi goed voetbal.

Ik denk dat de match tegen Duitsland gaat laten zien hoe ver we zijn. Dit team wat we hebben is wel zeker titel kandidaat

11. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Daar heb je natuurlijk een punt. En daarom is het oefenen tegen die kleine landen ook niks aangezien je straks veel lekkerder voetbalt tegen portugal en duitsland (hoop ik). Tegenwoordig is er gewoon geen doorkomen aan en kan je beter tegen een goed land spelen want dan ligt er tenminste wat ruimte.

12. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Ik heb liever mooi voetbal eig dan de titel. Dat wk van 2010 doet me niet zoveel meer. Het heeft niet zoveel indruk gemaakt eigenlijk. 98 hebben we het hier nu nog over ook al kwamen we niet in de finale.

Maarja ik heb al lang opgegeven dat Nederland mooi gaat spelen onder van Marwijk.

13. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Toch denk ik dat je daar anders over denkt als we met 'lelijk' voetbal wel in 2010 WK waren geworden. ;)

Maar goed, het liefste zien we allemaal natuurlijk mooi voetbal én prijzen.

14. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Nou wat denken jullie vanavond? :p

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Slaapverwekkende kutwedstrijd.

16. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Klopt, uiteindelijk kijkt men alleen maar naar de prijzen achteraf. Over 10 jaar weet men alleen maar dat Chelsea de Champions League in 2012 heeft gewonnen. Op welke wijze? Dat zijn ze allang al vergeten!

Met mooi voetbal alleen kom je er niet, dat is wel gebleken. Zijn er hier overigens nog mensen die met poultjes meespelen?

17. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Jup met wat vrienden, op een andere site waar ik regelmatig te vinden ben, en hier natuurlijk. Er is namelijk een heuse XBW poul :D

18. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Haha inderdaad. Ik kan me de Champions League finale van 1999 nog herinneren. In mijn (kleine) ogen was dat een prachtige wedstrijd waar Manchester in de laatste minuten een verlies in winst om kon zetten. Totdat ik er laatst achterkwam dat het eigenlijk een kutwedstrijd was.

19. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Dat was idd een kutwedstrijd! Maar zo zijn er nog wat gedrochten van finales geweest. WK Finale van 2010 was eigenlijk ook drie keer kut (geldt overigens voor het gehele toernooi, ondanks onze finaleplaats).

20. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Oke, "jammer" dat er al iets georganiseerd is. Had ook via mijn site georganiseerd kunnen worden. Ben je wel uberflexibel. Maja, wellicht iets voor over 2 jaar ;)

Deel Deze Pagina