Het grote Kickstarter en alle gameprojecten die er zijn topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tco, 5 apr 2012.

1. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Geupdate en weer 4 nieuwe games erbij. De 1e heeft nog een flinke sprint nodig.
    En Starlight heeft nog meer dan de helft van zijn funding, dus $80,000 in 3 dagen gehaald.

Laatst bewerkt: 10 mei 2012
  2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Carmageddon mag ook mijn $15 hebben

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Laatst $100,- voor Shadowrun :) Naam in de credits plx!

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Legend Of The Time Star en Cross The Dutchman gaan het nooit redden.

5. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Na the Republique zou ik nooit nooit zeggen. :p

Maar de Legend of the Time Star vind ik ook niet zo'n geweldige opzet hebben en de art style is het hem ook net niet denk ik... beetje realistisch maar wel met rare cartoony vibe in.
    En geen gameplay beelden, je moet ze natuurlijk wel kunnen maken en zonder funds is dat ook niet altijd mogelijk maar nou hebben ze een clipje gemaakt dat op fast forward staat of zo.
    Dan kun je nog beter gewoon iets in elkaar flansen wat gewoon het principe laat zien of showcased.

En ik zoek nog iemand om de $98 pledge mee te delen van Grim Dawn. (naar laatste update gaan en op link klikken voor de chart, niet bij de rewards rechts kijken)

Laatst bewerkt: 15 mei 2012
  6. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    2 games toegevoegd en weer 2 games die het gehaald hebben.

Grim Dawn heeft nog een flinke sprint gemaakt (was al lang gefund) naar de laatste stretchgoals. Nog meer wapens en tilesets en gebieden, survival town, survival mode etc.

En ik denk dat er binnenkort 2 Kickstarters aankomen (van degene die ik post, er falen er wel meer) die het niet gaan redden. Blijkbaar post ik toch voornaamlijk alleen maar goede games. :p

7. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Wist niet echt waar ik dit moest posten, maar aangezien het om een (Nederlandse) concurrent van Kickstarter gaat doe ik het maar hier. Tijdens de E3 zal de crowdfunding site Gambitious gelanceerd worden.

Dus bij Gambitious wordt je daadwerkelijk aandeelhouder in een game. Ben erg benieuwd of ze kunnen concurreren met Kickstarter.

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Kijk, dat klinkt al een stuk beter imo. Is al die jaren games volgen en raden welke goed worden niet voor niks geweest. :+

9. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ja idd :+. Maar denk dat het vooral om kleinere games zal gaan, in ieder geval in het begin. Games als CoD hebben een gigantisch budget van vele miljoenen.

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    No shit, Sherlock. :+

Dit zou zeker wel met Kickstarter kunnen concurreren, puur omdat je bij het maken van een Kickstarter volgens mij sowieso uit de US moet komen of daar in ieder geval een bankrekening hebben of iets dergelijks.

11. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    nope, gewoon een creditcard gekoppeld aan amazon.
    Met Wirecard kan iedereen een creditcard aanmaken en geld op storten via bankrekening.

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik heb het over de "developers" van de Kickstarter projecten. ;)

Die moesten geloof ik in US based zijn of in ieder geval een financiële koppeling hebben.

13. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4

http://www.kickstarter.com/help/faq/creators#AmIEligToStarAKickProj

To be eligible to start a Kickstarter project, you need to satisfy the requirements of Amazon Payments:

—You are 18 years of age or older.
    —You are a permanent US resident with a Social Security Number (or EIN).
    —You have a US address, US bank account, and US state-issued ID (driver’s license).
    —You have a major US credit or debit card.

14. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Denk wel dat ze grotere budgetten kunnen realiseren dan Kickstarter. Ik ga geen 5K in een spel steken omdat dan mijn naam erin komt ofzo. Bij Gambitious kan je daadwerkelijk geld verdienen als je in het juiste spel investeert.

15. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Genoeg non USA companies/mensen die op Kickstarter zitten dus het is wel mogelijk.
    Op dit moment is Gambitious nog erg beperkt en een totaal andere opzet ofc. Wait and see.

-

En overdue update gedaan.

2 games die het niet gehaald hebben (en eentje weer wel).
    En 2 nieuwe (en interesante) games toegevoegd.

16. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    http://gambitious.com/ideas is tijdens de E3 trouwens ook online gegaan. Loopt nog niet echt storm, maar staan al wel een paar projecten op.

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
  18. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Denk dat ze het wel halen, mega sprintjes vaak op het eind.

Vind het wel een slechte Kickstarter.
    Frontpage wat een jaar en 2 maand duurt om door te lezen, tientallen updates welke ook niet allemaal ontopic zijn en veel over voiceactors en allerlei liveinterviews.
    Prototypes welke wel leuk zijn maar allemaal tijd kost om echt in te duiken.

Je moet kijken naar nieuwe backers en de huidige backers. Nieuwe moeten alles lezen en ook snel overtuigt kunnen worden.

Hoop dat Dead State naar de 200-500k knalt. (150k goal 'maar')

19. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Weer paar games die het gehaald hebben (waaronder Tex Murphy) en 3 nieuwe games erbij weer. Check vooral Z. uit.

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Is dat de RTS met die robots? Herinner me nog een screen van vroeger dat er een rode en blauwe robot met een cowboy hoed in ee strandstoel.

Deel Deze Pagina