Ik mis vooral een fatsoenlijke structuur om de MP heen. Dat de cover wat glitchy is qua hit detection en dat de controls niet altijd even vlot reageren kan ik me wel overheen zetten.
Maar de interface voor de MP is zo enorm beperkt dat het alleen werkbaar is als het perfect zou werken. En dat doet het dus niet.
Host migration faalt vaak, je hebt geen enkel idee hoe je verbinding is of wie de host is, als je disconnect word je naar het start scherm gegooid, er is geen enkel regio filter of lobby lijst alleen een quick match optie, matchmaking lijkt geen enkele rekening met je ping te houden en flikkert je net zo lief in een room met 2 amerikanen een canadees en een somalier als dat hij je bij wat europeanen plaatst etc etc
Dat is niet hoe je de netwerk infrastructuur van wat een competitieve shooter moet zijn opzet. Het is TE basic en werkt de helft van de tijd nog niet naar behoren.
Het is qua opties nog niet de helft van wat de oude G.R.A.W games je lieten doen.
Gameplay daarentegen is als je eenmaal een goede room hebt wel erg vet als er goed samen gewerkt word. En ook de Gunsmith feature vind ik erg leuk (maar die is ook weer volkomen kut geintegreerd in het online gebeuren)
Ik weet dat ik verwend ben met een eigen BF3 server en de enorme hoeveelheid opties die games als CoD en Halo je online geven maar ik had gewoon veel meer verwacht van Ubisoft.
Waarom afwijken van wat hun vorige serieuze shooters (GRAW en RSV) zo goed maakte?
Als ze verwachten dat ik dit langer ga spelen en/of geld aan DLC uit ga geven moeten ze minstens
- laten zien wie de host is
- laten zien hoe de verbinding van de host naar alle spelers is
- een zoekoptie voor matches maken waar je gewoon een lijst met rooms kan opvragen op basis van gametype (met uiteraard ping indicatie)
Anders gaat hij volgende week als de BF3 DLC uitkomt alweer de kast in
edit:// en dan begin ik nog niet eens over de lag compensation die in de killcams volledig genegeerd word
Hoe vaak ik wel niet in de killcam mensen op me zie schieten terwijl ik de hoek nog niet om ben, of de hoek al wel om ben (undetected) terwijl dat in het spel zelf niet zo leek te zijn...
Dat is dus een teken dat het spel zelf lag compensation toepast maar de killcam de data pre-compensatie laat zien. Dat is gewoon slecht en hoort niet bij een spel als dit. Als het spel lagt moet dat niet weg gemoffeld worden maar moet je dat gewoon laten zien zodat iedereen weet waar hij aan toe is
Klik om te vergroten...