[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    4.953
    Laatst dit mooie werkje opgepikt :)

    [​IMG]

    Blues on Tuesday:

    Geen geld.
    Geen vuur.
    Geen speed.

    Geen krant.
    Geen wonder.
    Geen weed.

    Geen brood.
    Geen tijd.
    Geen weet.

    Geen klote.
    Geen donder.
    Geen reet.

    Deelder _O_

    Made in Madurodam

    De kroketten in het restaurant
    zijn aan de kleine kant

    Ok, hierna stop ik :p

    Letterlijk

    Geachte Heer, ik moet u danken
    Voor het postpakket dat ik ontving.
    Maar u vergeeft mij ongetwijfeld
    Een zeker teleurstelling.

    Toen ik de hand vroeg van uw dochter,
    Die ik hartstochtelijk bemin,
    Deed ik zulks niet in letterlijke,
    Doch overdrachtelijke zin.

    :lol:
     
  2. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh, trouwens:

    Weet niet wat ik ervan moet vinden, ze kiezen meestal de vreemdste figuren uit. Maar goed, kan ook niet anders, aangezien alle bazen in de Nederlandse literatuur al aan de beurt zijn geweest. ;)
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.692
    Kunnen ze Murakami niet eens vragen voor het boekenweekgeschenk? :cool:

    Ik zag trouwens eerder deze maand het nieuwe Zafon jeugdboek liggen in de boekhandel. Iemand hem al gelezen?
     
  4. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, gewoon zo'n short story van hem ofzo. :cool:

    Heb jij trouwens Spel van de Engel al gelezen? Wat ik trouwens hoorde over die jeugdboeken, is dat ze ook wel een beetje kinderachtig zijn. Weet niet of het ook daadwerkelijk zo is, misschien deze zomer maar eens in beginnen.
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.692
    Hoe awesome zou het zijn als hij dat deed? Boekenweekgeschenk goes international. :cool: Ik geloof dat het boekenweekgeschenk internationaal gezien ook uniek is, heb ik dat goed?

    Nee, heb hem wel liggen. Zoals je misschien gezien hebt zit ik weer in een leesdipje. :mad:
    Ik wil hem sowieso voor september hebben gelezen, aangezien dan het "derde deel" komt.

    En over die jeugdboeken, het blijven natuurlijk jeugdboeken, dus uiteraard een beetje kinderachtig.

    Maar z'n covers zijn altijd zeer stijlvol. _O_

    [​IMG]
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    September al! :eek:
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.692
    September wordt een leuk maandje met een nieuwe Murakami en een nieuwe Zafon. :cool:
     
  8. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja, nieuwe Murakami. Kijk je daar zo naar uit? Je hebt al zijn andere boeken niet eens gelezen. :p

    Spel van de Engel komt trouwens ook al uit 2009 (Schaduw vd wind zelfs 2004), wist niet dat ze er al zolang waren. Wel weer een classy kaft inderdaad. :)
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Wat Lizza zegt en ga nu eerst maar eens Norwegian Wood kopen en lezen. :cool:

    En ik zeg erbij dat ik de mijne uitgeleend heb, omdat jij mij ook zonnodig aan het Murakami geloof wilde helpen. :+
     
  10. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerste 3 boeken van Verboden & Verbannen alweer uit. :cool:
    Nu nog even geduld voordat de rest binnenkomt, aangezien TNT weer eens kut doet. Ze hebben het al 2x een dag uitgesteld, dus beter komt mijn bestelling morgen.

    Ik zat even te denken wat ik allemaal deze zomer wilde gaan lezen en ik kwam echt uit op 20 boeken ofzo. Misschien iets teveel van het goede. Ik ga in ieder geval wel de Lied van IJs en Vuur serie lezen. Ik word op dit moment echt helemaal gek van al die spoilers die je op de internetz ziet. Allemaal mensen op twitter/fb die blijkbaar hun mening over de laatste afleveringen van Game of Thrones kwijt willen. :mad:

    Oh, en maar mijn challenge weer omhoog gegooid met 25 boeken, en dan loop ik nog steeds 8 boeken voor op mijn schema. 8)
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Zo lang je De Dwergen maar gaat lezen vind ik het goed. :+

    En nu je begonnen bent in de Verboden & Verbannen serie moet je deze 2 vragen ook beantwoorden. :cool: (ze zijn niet moeilijk maar Goodreads rate ze wel als Difficult en Very Difficult)

    http://www.goodreads.com/trivia/details/100443-what-happened-to-the-apple-that-elena-pi
    http://www.goodreads.com/trivia/details/100494-erril-is-missing-an-arm-which-one-b

    Ik moet eigenlijk weer eens wat vragen toevoegen. Altijd leuk om te zien hoeveel mensen het fouten hebben. :9
     
  12. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    De Dwergen? Hmm, ik weet niet. Er staan nog allemaal andere boeken op mijn lijstje. :+
    Ohja, die vragen had ik laatst gezien, straks wel even kijken. Ik zou ook wel vragen kunnen toevoegen, maar nooit zo'n zin in. :p

    Ik vind die never-ending-book quiz wel leuk, maar hij kan altijd maar een paar boeken tegelijk doen ofzo, zo vaak dezelfde vragen over dezelfde boeken (HP/Twilight), en als je dan selecteert dat je over die boeken geen vragen meer wilt hebben, kan die site geen vragen meer vinden. Ik heb nu onderhand genoeg bekende Engelse boeken gelezen, wees dan wat gevarieerder ofzo.
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2012
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Geen van die boeken zijn zo leuk als De Dwergen! :cool: Heb ik je nou ooit een slechte aanrader gegeven? :+

    Ik ga er denk ik deze week eens voor zitten om weer eens een paar vragen te bedenken. Toch altijd wel leuk.
    Hoe moet Elena haar krachten opwekken?
    Een dansje doen?
    Toverstaf gebruiken?
    Bloed?
    etc.

    Zo moeilijk is het eigenlijk niet. Waarom stel ik het iedere keer uit? :p
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.692
    Vast met bloed. Een dansje doen is gay en een toverstaf gebruiken cliche. :+
     
  15. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja dat is nog het ergste op dit moment, nog steeds geen slechte aanrader. :+
    Maar eerst beginnen in die Lied van IJs en vuur, dat zijn 7 boeken dus daar ben ik nog wel even zoet mee. (natuurlijk eerst V&V uitlezen) :)

    Het is een serie over een meisje wat kan 'toveren', dan is niets cliché. :+
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Een dansje zou eigenlijk wel awesome zijn. :+ Voor ieder stukje magie verplicht een gay dansje moeten opvoeren. Dat tussen al dat strijdgewoel in. :D
    Bloed is iig beter dan hoe het in De Godengebieder moet
    Een bot breken

    V&V heeft iig gelukkig lekker veel magie. Veel fantasy series beloven dat te hebben, maar het valt uiteindelijk op dat gebied vaak wat tegen.
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Van m'n vriendin gekregen:

    [​IMG]

    Met daarin:

    [​IMG]

    Auteur was van de week in de boekenwinkel naast m'n vriendin d'r huis waar ze vaak komt. Toch leuk met die handtekening erin:).
     
  18. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de Godengebieder die andere serie van Clemens? Is het wat? ;)

    Wow, leuk! :D
    Laat maar weten hoe het boek was, ik heb die hele Grijze Jager serie gelezen, maar deze nog niet.
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dat is inderdaad zijn andere serie. Die waarvan nog steeds niet het 3e deel is verschenen (het hoort een dubbele trilogie te worden).

    Of het wat is? Tsja, ik zet het altijd op mijn standaard lijstje met fantasy aanraders. Ik zit al tijden te wachten op het vervolg. Ik vernoemde mijn Dragon Age personage naar de hoofdpersoon uit deze serie.
    Dus ja, het is zeker wat. :D
     
  20. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ook even in de gaten houden dan.

    Jeeh, boeken.
    [​IMG]

    Ik weet niet welke gek die kaften heeft bedacht bij Luitingh Fantasy, maar ze zijn echt lelijk. :+

    Ik had bijvoorbeeld deze (hardcovers) veel mooier gevonden.
    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina