En ben je er al heen geweest?
Ik ben vrijdag geweest en vond hem ronduit tegenvallen. De 3D was geweldig gedaan, misschien wel het beste sinds Avatar.
Maar de rest was zeer teleurstellend. Stop me if this sounds familiar;
-groep mensen gaat naar planeet om mogelijk teken van leven te onderzoeken
-ze vinden alleen ruines/lijken
-ze nemen iets mee terug naar het schip
-shit hits the fan
-everybody dies
Het is geen prequel van Alien , het is gewoon een hervertelling van hetzelfde verhaal wat terloops de mystiek van de Space Jockey kapot maakt en de herkomst van de xenomorphs op een nogal matige manier probeert weer te geven.
Ik had bij sommige scenes
zoals de ge-automatiseerde abortus
heel sterk het gevoel dat ze al op de plank lagen sinds Alien III.
Als Ridley Scott zo graag een Alien film had willen maken had hij gewoon Alien 5 moeten maken maar niet half half doen alsof het iets totaal anders is maar dan wel het op een (volgens mij slechte en niet altijd kloppende) manier voor Alien proberen te plakken..
Daarnaast was de spanningsopbouw gewoon bijna niet aanwezig. Ondanks het trage tempo bouwt het amper op. En als er dan eindelijk wat actie komt is het OF heel voorspelbaar OF ronduit onzinnig. Zoals bijv
Fiefield die bezeten door de zwarte drab als een soort xenomorph zombie nog even stennis komt trappen
. Dat vond ik echt het zwakste stuk uit de hele film.
Qua acteerwerk is er niet zo heel veel op aan te merken. Fassbender is natuurlijk een ideale android en Theron en Rapace doen prima hun best maar het scripts is gewoon niet beter. Het verhaal is voorspelbaar en matig maar het ergste is nog dat het ook nog eens matig verteld word.
Ik had er ontzettend veel meer van verwacht
(en zit nu ook niet meer te wachten op een sequel/prequel van Bladerunner, laat het maar rusten zoals het is want op deze manier doet het bijna alleen maar afbraak aan het origineel)
Klik om te vergroten...