1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 25]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.346
    hoeft ook niet.

2. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Independence Day weer eens gezien. Moeilijk te geloven dat deze film alweer 16 jaar oud is, want dit blijft tijdloos vermaak :D Als je door de gedateerde CGI heen weet te kijken blijft het leuk. (Een alien civilication die veel meer geavanceerd is dan wij, en dan 3D-images van Nintendo 64-kwaliteit op hun scherm hebben :lol:)

En Jeff Goldblum blijft een baas. :cool:

8,5

3. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Anchorman gekeken, lekker flauw, maar toch leuk. 7/10

Project X is gewoon een bazenfilm. Heerlijk hoe dat allemaal zo uit de hand loopt. Gewoon een toffe tiener film, leuk om met vrienden te kijken. 7,5/10

4. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Dark Shadows

Grappig, mooie beelden, leuk acteerwerk. Verhaal was echter niet heel top.

7+

Bin Jip

Koreaanse film, heel tof gedaan. Hoofdcharacter zegt geen woord de hele film, hoofdactrice maar 1 zin. Toch een erg tof verhaal.

8.5

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ga je ID 2 en 3 ook zien? :+

Ik ben trouwens ook naar Prometheus geweest. Dit word met de jaren wel een klassiekertje denk ik. Ik geef hem een 8/10.

6. Mac Chickgun

Mac Chickgun Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Snowwhite and the huntsman....

De queen actrice is steengoed Charlize Theron denk ik dat ze heet....jammer dat de rest van de film bagger is...

5

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    En ben je er al heen geweest?

Ik ben vrijdag geweest en vond hem ronduit tegenvallen. De 3D was geweldig gedaan, misschien wel het beste sinds Avatar.

Maar de rest was zeer teleurstellend. Stop me if this sounds familiar;

-groep mensen gaat naar planeet om mogelijk teken van leven te onderzoeken
    -ze vinden alleen ruines/lijken
    -ze nemen iets mee terug naar het schip
    -shit hits the fan
    -everybody dies

Het is geen prequel van Alien , het is gewoon een hervertelling van hetzelfde verhaal wat terloops de mystiek van de Space Jockey kapot maakt en de herkomst van de xenomorphs op een nogal matige manier probeert weer te geven.

Ik had bij sommige scenes
    zoals de ge-automatiseerde abortus
    heel sterk het gevoel dat ze al op de plank lagen sinds Alien III.

Als Ridley Scott zo graag een Alien film had willen maken had hij gewoon Alien 5 moeten maken maar niet half half doen alsof het iets totaal anders is maar dan wel het op een (volgens mij slechte en niet altijd kloppende) manier voor Alien proberen te plakken..

Daarnaast was de spanningsopbouw gewoon bijna niet aanwezig. Ondanks het trage tempo bouwt het amper op. En als er dan eindelijk wat actie komt is het OF heel voorspelbaar OF ronduit onzinnig. Zoals bijv
    Fiefield die bezeten door de zwarte drab als een soort xenomorph zombie nog even stennis komt trappen
    . Dat vond ik echt het zwakste stuk uit de hele film.

Qua acteerwerk is er niet zo heel veel op aan te merken. Fassbender is natuurlijk een ideale android en Theron en Rapace doen prima hun best maar het scripts is gewoon niet beter. Het verhaal is voorspelbaar en matig maar het ergste is nog dat het ook nog eens matig verteld word.

Ik had er ontzettend veel meer van verwacht :mad: (en zit nu ook niet meer te wachten op een sequel/prequel van Bladerunner, laat het maar rusten zoals het is want op deze manier doet het bijna alleen maar afbraak aan het origineel)

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Gelukkig had ik er geen hoge verwachtingen van , maar toch was Prometheus teleurstellend. Ik vond het eigenlijk gewoon nergens op slaan..

Zit met heel vragen die totaal niet beantwoord zijn:

Waarom zouden de engineers naar de aarde gaan en die vazen daar verspreiden? Om de mensheid te vernietingen? Tja dat kan dan leuk , maar dan worden het alleen maar wilde monsters en of je daar nou wat mee opschiet.

Waarom is die militaire basis van de engineers uitgeroeid? Je ziet wel overal lijken van de engineers , maar niet hoe het is gebeurd en wat ze heeft gedood.

Fifield die opeens een zombie hulk werd, wtf was daar het nut van? Echt 0,0 toegevoegde waarde.

Verder vond ik nogal vreemd hoe ze Rapace reageerde nadat dat ding uit d'r was gesneden. Er zit daar een of andere freaky alien, maar ze verteld het niemand en laat het daar lekker liggen. BOEIEND ofzo , ze is maar een wetenschapper.

En at last snap ik er geen fuck van hoe een soort octopus samen met een uit de kluiten gegroeide human (engineer dus) fuseren tot een fucking xenomorph.

En inderdaad heel veel dingen deden me denken aan eerdere alien films (de android , vrouwelijke heldin in de hoofdrol etc).

Oja en nog 1 ding dat me opviel aan het toen ze net die tombe in gingen:

In die kamer waar dat grote hoofd staat , stond een afbeelding van een Xenomorph. Iemand dat ook opgevallen?

Blijkbaar was ik niet de enige, zie net dit plaatje:

Dat bedoelde ik

9. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Mijn grootste probleem was voornamelijk:

Teveel open dingen, ik zit nog met veeels te veel vragen, overigens was het begin wel epic

10. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Als mijn ogen me niet bedriegen... Cabin in the Woods \o/

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Nee, ik wacht op m'n broer, die ook heen wou. Die is nu alleen op vakantie. :mad:

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik zie 1 BRRip van 650 mb... Dat lijkt me geen topper:+.

13. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Sommige films hebben tijd nodig om begrepen te worden. Als je Alien nu zou tentoonstellen in de bios, zou niemand er naartoe zijn geweest. Destijds was het gewoon vernieuwend.

Denk je dat Bladerunner meteen een hit was? Bladerunner had verdomd veel jaren nodig om eindelijk de erkenning te krijgen die de film verdiend.

Het enige jammere wat ik vind is dat Sir Ridley heeft aangegeven dat dit de definitieve cut is, dus er komtgeen director's cut. Of ie daarop terugkomtover een paar jaar is nog maar de vraag.

Prometheus is hate it or love it en voor de mensen die hem vinden tegenvallen, wellicht zal die mening in een paar jaar veranderen, of niet....

Wat ik ook jammer vind is dat de teleurstellingen blijven hangen, zijn vorige film Robin Hood, ook zo'n grote project viel tegen bij de grote publiek, zelf vond ik hem geweldig en vooral verfrissend, hoop stiekem ook op een vervolg.

Mbt. Bladerunner prequel of remake, dat zie ik liever niet gebeuren.... Klassiekers en cult-klassiekers moet je van afblijven, maar in de huidige economie waarin leunen op gesettelde successen beter is voor de filmstudios ipv nieuwe concepten bedenken, ben ik dus bang dat de Bladerunner prequel/remake er wel degelijk komt.

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Robin Hood vond ik zelf ook gewoon sterk, maar Prometheus is gewoon niet goed geworden. Vind het dan ook geen hate it or love it film , want daarvoor mist hij gewoon écht te veel dingen.

15. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Geweldige film _O_ must see

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Daarmee suggereer je dat Prometheus zn tijd ver vooruit is a la Bladerunner en Alien? Ipv een slappe hervertelling van een oude succesformule?

Ik denk dat over een paar jaar mijn teleurstelling wel minder is en ik de film gerust nog een keer met plezier kan bekijken. Maar meer dan dat zit er volgens mij niet in.

17. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Nee,

Maar even iets belangrijkers.

Piranha 3dd staat erop :+

18. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.346
    Iemand The Raven al gezien hier?

19. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Heb het ontzettend druk gehad, dus dan heb ik niet altijd de energie om een zware film te kijken. Dit soort films kijk ik dan altijd stoned, eigenlijk.

20. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    A Separation

Hele goede film. Bouwt zich traag op, heeft geniale dialogen, vlekkeloze acteerprestaties (al is dat iets moeilijker oordelen nu je de taal niet verstaat) en de onderlinge relaties van de personages zijn ontzettend realistisch neergezet. Dit samen met de alledaagse setting van de film zorgt ervoor dat je telkens het gevoel hebt dat je zelf in de kamer zit en dat je zelf een oordeel over de problemen van deze personages kan vormen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina