Ik ben een sorcerer. Dat is een man met een houten staf op zijn rug. Ik ren rond in een land genaamd Gransys. Onderweg kom ik monsters tegen (en soms ook wat klein gespuis). Die maak ik dood dmv mijn spells. Die te vinden zijn onder de
en
knoppen. Iedere spell moet even opladen. Hoe krachtiger de spell, hoe langer ie moet opladen.
De beesten heb weaknessesesese die je moet proberen uit te buiten (hak de staart van die Saurian af!). Zo kun je afzonderlijke lichaamsdelen met je reticule tijdens het casten van de spell.
Het casten van spells (of uitvoeren van skills als je als een andere class speelt) kost stamina. Als je stamina op is moet je een paar seconden uitrusten. Dit vindt mijn sorcerer niet leuk als er een Chimera rond staat te huppelen voor zijn neus.
Werkt goed en voelt geen moment oneerlijk aan.
Je kunt met
ook kleiner gespuis oppakken en ermee gooien (gewoon de afgrond in met die handel!) of bij de grotere beesten; op hun klimmen ende klauteren om zo tot hun zwakke punt te komen.
Er is loot. Veel loot. Alles is te gebruiken, dus je zult veel bezig zijn met inventory management, en dolblij zijn als je bij een inn komt waar je al je goods kunt opslaan. Want hoe zwaarder je bent hoe trager je loopt en hoe sneller je stamina op raakt. (alles wat je oppakt heeft een bepaald gewicht; zelfs de armor die je aan hebt moet je rekening mee houden)
Het is 's nachts erg donker. Dan komen ook andere beesten tevoorschijn dan overdag (ga niet in de buurt van een kerkhof!). Je kunt voor wat licht zorgen met een lantern. Die gebruikt olie. Wat op gaat. Dus zorg dat je altijd genoeg bij je hebt.
Hm... Oh ja, er zijn pawns die je de oren van je kop af praten. Schattig! 1 Main Pawn (die maak je zelf en blijft de gehele game bij je) en 2 pawns die je kunt inhuren van andere Xbox Live members. Als iemand anders je Pawn gebruikt, dan leert die ook van alles wat ie meemaakt. Quests, hoe beesten te verslaan. Kennis die in je eigen game ook nog van pas zal komen.
Stel een goede party samen anders wordt je finaal afgemaakt! Deze game is niet gemakkelijk. Hoera voor
geen level scaling! En voor geen constante checkpoints (save vaak!)
Grafisch gezien schommelt deze game wat heen en weer. Textures op je armor kan soms ronduit lelijk zijn, maar de monsters zien er heel goed uit. Die arme trollen hebben zelfs verschillende gezichtsuitdrukkingen! Je zou bijna medelijden met ze krijgen als je weer eens een stuk ijs in hun oog prikt.
Licht is een van de sterkste punten van deze game. Duisternis is echt eng, zonsopgang is echt mooi. Heeeel sfeervol gedaan. Voegt echt wat toe.
Jammer van wat tearing hier en daar, maar het is nergens storend.
Verhaal is...ehhh... wacht... waar ging het verhaal over?
Maar goed, je speelt deze game dus niet voor het verhaal.
Niet tevreden over de klasse die je hebt gekozen? Is Fighter lame en wil je awesome spreuken als Bolide kunnen oproepen? Je kunt ieder moment in de game wisselen van klasse. Je hoeft niet bang te zijn dat je de verkeerde keuze maakt.
Het is een vrij grote open wereld met helaas soms wat smalle paden die de enige weg zijn om tot een doel te komen (Gran Soren naar Encampment bv dat gebergte). Geen idee hoe groot de map is tov een Skyrim, maar ik weet wel dat de map meer gevuld is met awesome dingen dan een Skryim.
Game is op zijn leukst als je 'doelloos' ronddwaalt en allemaal gespuis tegenkomt. Quests zijn er om je vooruit te pushen, maar zijn niet bijster interessant.