1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dragon's Dogma

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Ik zou wel willen maar waar ik nu bezig ben heb ik helaas niks aan pawns lager dan level 50. Het wordt een stuk pittiger namelijk. Het is dus niet dat ik niet wil;). Weet niet of dit in een spoiler moet maar ik doe het voor de zekerheid wel.

Ik ben namelijk aan het twijfelen of ik nu New Game+ aan het doen ben of dat waar ik nu ben gewoon nog bij de orginele quest hoort. Ik heb bv al de aftiteling gezien.

2. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Haha van jou kant begrijp ik het nog wel. :+

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ze heeft geen Holy Boon. Sorry. :+

Al weet ik niet of ik me daar nog zo druk om moet maken, maar tegen skeletons en ghost achtige dingen werkt dat geniaal. Fire, Ice, Thunder etc heb ik ook gewone spells van, maar er bestaat geen desctructive Holy spell. :p

4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Je weet best wat ik bedoel. Ik heb nog weinig uitgebreide gameplay impressies gelezen in deze topic. En een plaatje zegt niet zoveel, zonder dat er een leuk verhaal omheen wordt verteld.

5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik snap niet goed wat je nog meer wilt dan hier al wordt gedaan? Moeten we hier een review gaan plaatsen?
    Onze mening (leuk/niet leuk) ken je. Een gameplay impressie...? Moet ik je zeggen hoe de game werkt? Of het goed werkt? Graphics? Ik bedoel, die dingen zijn allemaal prima af te leiden uit de posts die hier geplaatst worden.

Ik (of iemand anders neem ik aan ook) wil best iets beantwoorden als je iets specifieks wilt weten, maar een gameplay impressie? Is wel erg algemeen. :+

En bij de plaatjes zet ik meestal in zinnetje context bij. :p Dus, daar heb je je verhaal.

Mijn gameplay impressie. ofzo:

Ik ben een sorcerer. Dat is een man met een houten staf op zijn rug. Ik ren rond in een land genaamd Gransys. Onderweg kom ik monsters tegen (en soms ook wat klein gespuis). Die maak ik dood dmv mijn spells. Die te vinden zijn onder de (LB) en (RB) knoppen. Iedere spell moet even opladen. Hoe krachtiger de spell, hoe langer ie moet opladen.
    De beesten heb weaknessesesese die je moet proberen uit te buiten (hak de staart van die Saurian af!). Zo kun je afzonderlijke lichaamsdelen met je reticule tijdens het casten van de spell.
    Het casten van spells (of uitvoeren van skills als je als een andere class speelt) kost stamina. Als je stamina op is moet je een paar seconden uitrusten. Dit vindt mijn sorcerer niet leuk als er een Chimera rond staat te huppelen voor zijn neus.
    Werkt goed en voelt geen moment oneerlijk aan.

Je kunt met (RT) ook kleiner gespuis oppakken en ermee gooien (gewoon de afgrond in met die handel!) of bij de grotere beesten; op hun klimmen ende klauteren om zo tot hun zwakke punt te komen.

Er is loot. Veel loot. Alles is te gebruiken, dus je zult veel bezig zijn met inventory management, en dolblij zijn als je bij een inn komt waar je al je goods kunt opslaan. Want hoe zwaarder je bent hoe trager je loopt en hoe sneller je stamina op raakt. (alles wat je oppakt heeft een bepaald gewicht; zelfs de armor die je aan hebt moet je rekening mee houden)

Het is 's nachts erg donker. Dan komen ook andere beesten tevoorschijn dan overdag (ga niet in de buurt van een kerkhof!). Je kunt voor wat licht zorgen met een lantern. Die gebruikt olie. Wat op gaat. Dus zorg dat je altijd genoeg bij je hebt.

Hm... Oh ja, er zijn pawns die je de oren van je kop af praten. Schattig! 1 Main Pawn (die maak je zelf en blijft de gehele game bij je) en 2 pawns die je kunt inhuren van andere Xbox Live members. Als iemand anders je Pawn gebruikt, dan leert die ook van alles wat ie meemaakt. Quests, hoe beesten te verslaan. Kennis die in je eigen game ook nog van pas zal komen.
    Stel een goede party samen anders wordt je finaal afgemaakt! Deze game is niet gemakkelijk. Hoera voor geen level scaling! En voor geen constante checkpoints (save vaak!)

Grafisch gezien schommelt deze game wat heen en weer. Textures op je armor kan soms ronduit lelijk zijn, maar de monsters zien er heel goed uit. Die arme trollen hebben zelfs verschillende gezichtsuitdrukkingen! Je zou bijna medelijden met ze krijgen als je weer eens een stuk ijs in hun oog prikt.
    Licht is een van de sterkste punten van deze game. Duisternis is echt eng, zonsopgang is echt mooi. Heeeel sfeervol gedaan. Voegt echt wat toe.
    Jammer van wat tearing hier en daar, maar het is nergens storend.

Verhaal is...ehhh... wacht... waar ging het verhaal over?
    Maar goed, je speelt deze game dus niet voor het verhaal.

Niet tevreden over de klasse die je hebt gekozen? Is Fighter lame en wil je awesome spreuken als Bolide kunnen oproepen? Je kunt ieder moment in de game wisselen van klasse. Je hoeft niet bang te zijn dat je de verkeerde keuze maakt.

Het is een vrij grote open wereld met helaas soms wat smalle paden die de enige weg zijn om tot een doel te komen (Gran Soren naar Encampment bv dat gebergte). Geen idee hoe groot de map is tov een Skyrim, maar ik weet wel dat de map meer gevuld is met awesome dingen dan een Skryim.

Game is op zijn leukst als je 'doelloos' ronddwaalt en allemaal gespuis tegenkomt. Quests zijn er om je vooruit te pushen, maar zijn niet bijster interessant.​

Tsja, dat is meer samenvattend vertellen wat het voor game is denk ik. Nu dan nogmaals; is het ook een leuke/goede game? Ja. Een van de leukste games die er op de 360 te krijgen is.

Zo.

Wacht... had jij de game niet al? Dan is ook nog eens het meeste wat ik verteld heb overbodig. :'-(

Laatst bewerkt: 3 jun 2012
  6. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Je hoeft je niet zo persoonlijk aangevallen te voelen Dulle, ondanks dat je de game zo leuk vindt. Ik zei toch ook niet dat jij dit persé allemaal moest posten?

EDIT: En ik was niet zozeer op zoek naar een review, maar naar impressies zoals ik al zei. Of "verhalen". Leuke / interessante gebeurtenissen om met anderen te delen. In principe hetzelfde als jij met die screenshots doet, maar dan uitgeschreven.

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik voel me niet aangevallen? Doe ik me moeite om een lange post te maken, ondanks het 'vage' verzoek, krijg je dit. :+

8. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.103
    8)

Het is niet snel goed, of wel Zifnap?

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Zeg dat dan! :+ Dat is inderdaad wat ik al de hele tijd doe in plaatjesvorm (met een regel tekst er al bij, maar ik zal kijken of ik er meer regels bij kan zetten ;))

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat vroeg ik op de vorige pagina toch ook? Het was alleen niet zo specifiek aan jou gericht, omdat je toch al zoveel materiaal post.

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Om gameplay impressies vragen of om verhaaltjes over de tochten vragen is wat anders. Tenminste, in mijn verdraaide wereld. :+ Die opmerking wat je maakte over een leuk verhaal om de plaatjes heen dacht ik dat los stond van je verzoek om gameplay impressies. ;)

Maar goed, het is duidelijk. :p Meer verhaaltjes!

Had jij de game nu wel of niet?

12. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Die verhaaltjes worden wel gepost hoor. Shameless quote van mijzelf

Nog een voorbeeldje; ik loop met mijn party steeds dieper een ondergronds gebied in, we dealen met undead en skelletons onderweg. Plots staan we oog in oog met een Ogre! Weinig ruimte om te manouvreren en dan is er nog steeds die afgrond aan 1 kant. Oppassen dus. Heftig gevecht volgt, maar de Ogre gaat neer. EN dan naderen we het einde. Na een custscene spawnt een boss. Ik ga gelijk in de aanval, maar mijn pawns rennen hard terug naar uitgang en roepen dingen als "Run! Master!", "We cannot fight this foe Master!". Ik denk nog, ach, dat valt nog wel mee? Maar seconden later rennen we met zijn vieren echt voor ons leven terug naar de exit. Pffffff gehaalt, dat scheelde niet veel!

En zo is de hele game een aaneenschakeling van dit soort momenten, tesamen met veel exploren, veel inventory management, etc ...

De sfeer druipt er vanaf!

13. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En de meeste Pawns gedragen zich echt asociaal. Ben je op bezoek bij een npc in zijn/haar huis, zitten je Pawn gewoon alle dozen/kisten kapot te slaan, op zoek naar loot, en looten gewoon zijn huis leeg ..

14. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Fak, ik ben nu met The Final Battle bezig en het wordt me toch opeens een stuk moeilijker 8) Die
    Black Chimera die zichzelf healt in dat kasteel
    is fuuucking irritant. Ik denk dat ik eerst de rest van Gransys maar eens ga exploren, nog wat levels omhoog ga enzo :+

Ik kan natuurlijk ook twee pawns meenemen die 20+ levels hoger zijn dan ik maar dat vind ik cheaten :+

15. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    HIJ! En ik kan die wel instellen voor je als je dat wilt :+

Even een ander vraagje: Ik heb een quest geactiveerd van de Blacksmith om aan idols te komen. Hoe kom je aan die idols? o: Ik heb die quest nu al een tijdje in mn log staan, maar ben er nog geen een tegen gekomen...

16. PePzi NL

Leuk Bevonden:
    203
    Bronze Idol ligt in Hillfigure Knoll. Silver Idol weet ik niet en het Gold Idol krijg je van dat verwende kreng (die dochter van die rijke salesman) als je die oppasquest van haar doet en haar laat winnen in de race. :)

17. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Hoe kom je aan die oppasquest? ^^

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Als je dat doet beloof ik hem 'even' mee op reis te nemen :+ (zei ik bijna weer 'haar', het is zo een gewoonte geworden met Emma en Cindy in mijn party :p)

Deel 2 is hieroooo

19. PePzi NL

Leuk Bevonden:
    203
    Met haar praten wanneer je haar vader onschuldig hebt weten te verklaren. Dus als die al dood is heb je pech :+

Je kan btw elke Idol aan die merchant geven, alleen de korting die je daar krijgt en de quest rewards verschillen per Idol.

20. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Oh fuck. Ik heb hem proberen guilty te verklaren. DAMMIT. Die quest is alleen nog niet voorbij. Dus maybe there's still some hope. Ben alleen bang van niet :p

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina