Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Magere franse kwark.

2. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Magere kwark is minst vet en weinig suikers en relatief veel eiwitten. Elke winkel heeft wel goedkope magere kwark volgens mij. ik koop bij de lidl een bak van 500gr voor 65 cent ofzoiets. Beetje siroop (zonder suikers) er doorheen en het hapt echt heerlijk weg.

3. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    alright thanks, ga ik zeker oppakken. En ga mezelf er denk ik toch toe zetten om in iedergeval maar 1 keer per week vette hap te pakken, en snoep en chips laten liggen:p En meer water drinken ipv red bull haha.

4. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ik drink 1,5 tot 2 liter water per dag, maar ja vind het ook gewoon lekker. :) Overigens kan je naast siroop ook honing toevoegen.
    Wat ik vaak doe: kwark + kaneel + honing + walnoten. Vind dat erg lekker 's avonds rond 21uur, als ik vaak zin krijg in iets 'lekkers'. :)

5. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Je trainingsschema is niet goed. Je pakt op dag 1 2 rug oefeningen, vervolgens pak je de volgende dag ook nog is vol rug en de dag er na doe je benen. Een effectieve benentraining kan niet als je de dag ervoor rug hebt gedaan (ik ga er dan wel vanuit dat je squat en deadlift, als dat niet zo is dan raad ik je wel aan om die oefeningen te gaan doen). Dus doe het rug - borst - benen of benen - borst - rug, en dan de overige groepen zoals je het al hebt. En als je toch per se benen na rug wilt doen, las er dan een rustdag in. Ik kan in ieder geval niet fatsoenlijk deadliften als ik de dag er voor benen heb getraind en andersom ook niet. Als je toch 4 x pw wil trainen kan je ook het als volgt doen

Benen
    Borst
    Rug
    Schouders armen

Als ik jou was zou ik wel je schema omgooien, want wat je nu hebt is IMO niet goed.

6. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    De benamingen van de oefeningen weet ik echt nog niet. Ik gebruik veel apparaten ook voor de oefeningen. Ik ga zeker wat met je info doen, even kijken hoe ik het allemaal ga verschuiven. Ook ga ik meer eiwitten eten, morgen even magere kwark, eieren kopen. Ga van de red bull, cola, ijsthee etc afblijven op de weekenden na, list graag en pilske etc dusja. In ieder geval bedankt!

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Als je 4 dagen gaat trainen kun je volgens mij beter een Push/pull/leg of een upper body / lower body schema aanhouden. Check DBB maar eens.

Trouwens even een vraag:

Op de ene dag zijn m'n abs beter zichtbaar dan de andere dag, echt vreemd. Zou dit door vocht komen?

Laatst bewerkt: 1 jun 2012
  8. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Naar aanleiding van dat filmpje een paar pagina's terug over bankdrukken, heb ik 'so you think you can squat' van elitelifts,com. Squatten ging gister dan ook heerlijk. 5x5 130kg gesquat. Wel met riem en laatste 3 setjes met spotter, maar alsnog ben ik er blij mee. Wat dan weer minder is, is dat deadliften laatste tijd echt kut gaat. Denk toch dat ik het maar een keer ga filmen, om goed te kijken of de techniek wel goed zit.

9. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Zoek ze gewoon ff op op Youtube of vraag iemand in je gym of hij ze voor wilt doen. Ik zou sowieso overstappen op freeweights (dumbells en stang+gewichten), dat is zo veel beter.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    tof filmpje!

Alhoewel ik al wel voor voldoende spanning zorg op mijn torso is er in mijn techniek nog wel wat te winnen.

Vandaag 6x105kg helemaal zelf op de incline bench gedaan :cool:

In de maand juli een maand op vakantie en dan vervolgens als doel om in september die pr's uit de OP te gaan slooooooopen

11. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Damn ik heb me toch een goede PWO gevonden, wel redelijk duur maar wilde het gewoon proberen. Bezerk van IQ Nutrion, dat kan je bij Vitamins and More kopen. Ging gisteren echt als een beest bij een rug borst training en kon gewoon anderhalf uur knallen! Geen side effects zoals een crash ofzo.

12. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Thanks!

Ik heb nog niet echt een vast schema. Merk wel dat ik steeds meer ga eten. Ontbijt: 250 gram magere kwark met beetje muesli.
    Middageten: 2-3 boterhammen met kipfilet.
    Middag: 250 gram magere kwark met beetje muesli
    Avondeten: Wat de kost schaft. Alhoewel m'n moeder vaak kipfilet voor me maakt. Zo weinig mogelijk aardappelen en zoveel mogelijk groente.
    Avond: 250 gram kwark met klein beetje muesli.
    Soms maak ik nog een tonijnsalade.

Verder tussendoor nog fruit. Kiwi's vooral. :cool:

Sporten doe ik ook nog niet volgens een schema. Binnenkort maar even naar kijken.
    Zondag: Fitness - focus op bovenlichaam
    Maandag: BodyPump - Hele lichaam, maar focus ligt op benen.
    Dinsdag: Fitness - focus op bovenlichaam
    Donderdag: Fitness - focus op bovenlichaam

Moet bij de fitness binnenkort wat meer m'n benen mee gaan pakken. Maar vaak niet zo'n zin in. Daarom doe ik nu op maandag Pump, zodat ik er niet onderuit kom.

Heb alleen nu echt 3 offdays achter elkaar. Stedentripjes werken niet echt mee. Vanavond nog even uit en morgen maar weer gezond doen!

13. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Even nog een snelle vraag mannen. Ik ga toch meer op mijn eten letten, wil niet zeggen dat ik al gelijk een heel voedingsschema maak maar ik wil weer meer eiwitten per dag binnen krijgen.

Ik heb gister flink wat magere kwark ingeslagen met wat 0% vet en 0% callorieen. Ook heb ik eieren ingeslagen omdat dit denk ik toch wel de snelste manier is op eiwitten binnen te krijgen.

Nu is mijn vraag eigenlijk, als ik het eigeel niet op eet, is het dan slecht om zeg 2 a 3 eieren per dag te eten? Verder ga ik dan elke dag 1 / 2 bakjes magere kwark pakken en Melk drink ik sowieso al elke dag.

Hierbij wel gezegd dat ik dit 5 dagen in de week ga doen, + geen cola, geen red bulls, geen chips en snoep meer gewoon gezond. Weekenden wil ik wel gewoon lekker eten dus die 2 dagen hou ik me hier niet aan:p

Laatst bewerkt: 4 jun 2012
  14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Je eet wel erg veel kwark ;) Daarnaast kom je hiermee op nog geen 2200 kcal uit?

Vervang je ochtend kwark eens met havermout, pak rond een uur of 10 een paar rijstwafels met bijvoorbeeld rosbief en vervang de middag boterhammen met een salade (Flix als voorbeeld) of rijst met kip en cashewnoten.

Is een stuk smakelijker dan boterhammen vind ik.

15. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Dat eieren niet slecht zijn is allang wetenschappelijk bewezen (heb geen bron bij de hand), dus slecht is het niet. Als je er toch van overtuigd bent dan het niet goed zou kunnen zijn voor je, kan je ook overstappen op whey. Je hoeft nou ook weer niet als een freak te gaan leven, een/twee dagen minder eten kan geen kwaad. Wat je ook kan doen is dat je wel gewoon een basis houdt, zeg maar tot het avondeten en dat je 's avonds gewoon eet en drinkt wat je wilt in het weekend.

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    0 kcal in kwark kan trouwens niet. ;) Eiwit bevat 4 kcal per gram. En meestal zit er toch wel 8 a 9 gram eiwit per 100 gram in kwark. Een bakje kwark bevat 500g kwark, dus 160kcal zitten er zeker in. En meestal zit er ook nog wel een paar gram koolhydraten in. Dus dat is ook weer 15 kcal ofzo.

17. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ja als ik per dag 2 a 3 eieren eet, elke avond bakje magere kwark dan krijg ik per dag genoeg eiwitten binnen. De rest krijg ik wel uit normaal eten. En gewoon wat meer kipfilet op mijn boterhammen etc. Alles wat ik erbij eet / drink qua melk en kwark etc is altijd meer als wat ik nu binnen krijg.

Zat ook te denken om 1 maal daags een shake te pakken, alleen is dit vrij duur dus weet nog niet of ik dat ga doen.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    valt mee

edit achterlijke lay-out en kan hier niet uploaden.

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nou kan ik niet in jou portomonuee kijken, maar dit valt wat prijs toch reuze mee?
    http://bodyenfitshop.nl/whey-proteine/body-fit-sportsnutrition/whey-perfection

En wat melk drinken betreft, drink er niet te veel van want er zit flink wat vet in melk.
    Iemand uit onze straat was gestopt met melk drinken nadat hij gescheiden was en is in een 4 maanden tijd 26(!)kg afgevallen.
    Ook snoepte minder en neukte meer, dus dat zou er ook aan hebben geholpen.

Trainingspartner is nu aan dit spul:
    http://bodyenfitshop.nl/spieropbouw/revolutions/insu-stim-forte
    Ben erg benieuwd of het de beloftes van de marketingpraatjes waar kan maken. Dan zou het namelijk wel eens een top product kunnen zijn.

20. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Prijs valt idd wel mee Flix, had bij mij op de sportschool gekeken en daar was het duurder. Melk drink ik alleen met middag eten, 1 of 2 glazen dus niet heel erg veel.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina