Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Waarom is iedereen zo laaiend enthousiast over Whey Perfection? Isolaat Perfection is maar 2 euro duurder en daar zit véél meer eiwit in en veel minder koolhydraten en vetten.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    5 euro duurder en 500 gram minder ;)

maar er zit wel 90% eiwit in inderdaad.

Echter als ik mijn sheetje even doorreken:

gewone whey: 1,57 cent per gram eiwit
    isolaat: 1,64 cent per gram eiwit

verder ben ik gewend dat die 90% eiwitten doorgaans niet erg lekker zijn. Hoe zit dat met deze?

3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb daar de aardbei van gehad, en deze smaakte met water ontzettend chemisch.
    Met melk was het wel wat beter te rammen maar nog niet echt je van het.
    Heb nu van de perfection de banaan en deze is een stuk beter wat smaak betreft.

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ze heten allebei Perfection. ;)

Maar ik heb eigenlijk alleen nog de naturel gepakt en dan gooi ik er meestal wat ranja doorheen of ik gooi het door de havermout met wat kaneel en zoetstof.

Maar ik heb de laatste tijd eigenlijk sowieso geen shakes meer. Testje of m'n acne dan vermindert.

En er zit trouwens 94% eiwit in. En het is 2 euro duurder en er zit 270 gram minder in. En in Whey Perfection zit ook 9g koolhydraten en 5g vet, in Isolaat Perfection maar 0,6g khd en 0,1g vet.

Laatst bewerkt: 4 jun 2012
  5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    59,90-54,90 is geen 2 euro?

Samenstelling per 100 gram Naturel
    Energie 384 kcal

Eiwitten min. 93 gram

Koolhydraten max. 2.1 gram

Vet max. 0.5 gram

93% dus :)

6. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Kan je lichaam uberhaupt zoveel eiwitten 'omzetten' in korte tijd?

7. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Alles wat die niet omzet is niet schadelijk dus maakt verder niet gek veel uit. Of je moet echt veeeeeeelste veel binnen krijgen. Kun je gewoon uitrekenen.

8. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Nee, maar meer als heeft het dan wel zin om isolaat te kopen omdat er ca. 93% eiwit in zit per 100 gram.

9. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan je lichaam gewoon allemaal omzetten en is niet schadelijk.

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    1 shake is een schep of 2, je knalt niet 100 gram whey door een shake heen.... :)

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dat ligt toch aan hoeveel je in 1x neemt :+

als jij maar 10 gram neemt krijg je ook niet zoveel binnen. Het zegt alleen wat over de kwaliteit van het poeder.

Overigens is die maximale verwerking per keer een hardnekkig fabeltje :)

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ah ik bestel nooit potten van 4kg, altijd van 2kg. Maar het komt eigenlijk ook op hetzelfde neer. 2 euro met 270g verschil of 4 euro met 540g verschil.

Over de voedingswaarden heb je idd gelijk. Weet niet waarom ik dat dan dacht, heb het ergens verkeerd afgelezen ws. Maar goed, 93% tegenover 78% is alsnog een wereld van verschil.

Is dat zo? Is dat niet wat eiwitsynthese is? Het verwerken van eiwitten? En van BCAA's is bewezen dat ze de eiwitsynthese verhogen. EDIT: Dat neem ik terug, dat zijn EAA's.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    klopt en qua kwaliteit is de isolaat sowieso beter (hogere biologische waarde), maar aangezien ik 4 shakes drink per dag vind ik smaak net even iets belangrijker

14. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    De beginnersgaine, die ik hier best vaak voorbij heb zien komen, heb ik niet echt gehad naar mijn idee.

Voor m'n gevoel gaat het helemaal niet vooruit, al zijn de gewichten die ik aankan wel echt sterk verbeterd. Ik ben sinds maart serieus bezig, hiervoor een beetje aangekloot sinds januari

Een paar voorbeeldjes van de voortgang:

- Dumbell press 14kg 10x -> 26kg 10x (incline en decline zelfde vooruitgang)
    - Bicep curl 6kg 10x -> 14kg 10x
    - Leg press 80kg 10x -> 205kg 10x 8) (zo'n "stoel-legpress")
    - Seated row 16.5kg 10x -> 33.5kg 10x (moet je geloof ik x2 rekenen eigenlijk)

Verder kan ik chin ups enzo gewoon doen terwijl ik dat eerst nog niet kon. Zelfde geldt voor dips.

Ik ben 1.80 en woog voordat ik begon met trainen 70,5kg. Dat is inmiddels 74,5kg geworden. (is er overigens niet aan af te zien dat ik dat weeg ;))

Iemand een idee waardoor ik nauwelijks vooruitgang zie? Ik eet de juiste dingen en krijg genoeg binnen.. Toch maar Whey gaan nemen?

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dat zijn voor 3 maanden toch super goede gains?

Misschien moet je eens een voedingsschema samenstellen. Dan zul je gegarandeerd nog meer resultaat zien.

En ik zou ook eens je vetpercentage (met huidplooimeting) laten meten, dan weet je zeker hoeveel spiermassa en hoeveel vet je gaint. Anders weet je alleen het aantal kg wat je gaint. En ook altijd voor het ontbijt, na het schijten wegen.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dus in 3 maanden 4kg er bij. Dat maakt in een jaar 16kg. Laat daar 4-5 van vet zijn. Kom je op 12kg spiermassa per jaar. Ik weet niet hoeveel meer je precies wilt maar dat is flink ;)

ook je gewichten zijn meer dan prima

17. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Ja qua prestaties super goede gains inderdaad, daar ben ik ook zeker tevreden mee. Alleen is het optisch minder te zien. Ik heb nog wel een before pic (niet aangespannen). Maak vanavond wel even een nieuwe pic, misschien is er meer resultaat dan ik denk.

Vetpercentage heb ik wel eens gemeten, zonder huidplooimeting overigens. Kan het nog wel meten of het veranderd is (met twee dezelfde meetmethodes dus). Was toen 13,5% geloof ik.

@Kevf

Ja 4kg in 3 maanden + de aanklootmaanden vanaf januari. Maar toen at ik nog McChickens en M&M's enzo. 8)
    Effectief denk ik 3kg in 3 maanden, ook prima eigenlijk.

18. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Isolaat aardbei is best te drinken, maar ik drink t niet voor de smaak.

19. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het mij goed herinner uit BFFM, is het toch de bedoeling om je koolhydraten ten vervangen door vetten en eiwitten hoe verder je komt met cutten? Ik heb in ieder geval het idee dat het niet zo snel ging als in het begin.

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Gisteren tijdens het deadliften had ik dit opstaan:

[yt]jK1ID_FzumI[/yt]

Het ging goed. :+

Fuuuuaaaaaaark!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina