Voor mij was het een eenzame race. Als 6e gekwalificeerd en van tevoren de beslissing genomen om echt op safe te rijden (rondetijden zo rond 4min.16). Dat zou ik mentaal en fysiek een lange tijd kunnen volhouden om dan te proberen toe te slaan als mensen op het laatst foutjes zouden maken, de één z'n dood is de ander z'n brood.
Verder was ik alleen gefocused op Blauw Hok, die mocht niet 1 plek voor mij finishen want dan zou hij mijn plaatsje in het klassement overnemen en dat wilde ik niet laten gebeuren.
Blauw Hok kwam me meteen voorbij tijdens de start en ik dacht nog "laat maar gaan, het duurt nog lang en Blauw Hok zal ongetwijveld nog wel ergens een foutje maken . Dat foutje kwam echter eerder dan verwacht al na 1 km, want toen stond Blauw Hok in 1 keer naast de baan met Lloyal ...., shit dat was nou ook weer niet de bedoeling. Daarom was de druk meteen weg en ben ik op cruise modus de rondes gaan afwerken. Dit duurde ongeveer tot ronde 14 ? toen kreeg ik in de gaten dat BTender Denvan voorbij was, dat zou beteken dat hij mij nog voorbij zou gaan in het klassement. Maar toen ik het gevaar onderkende had ik de aansluiting op Nori en Rovaro al lang gemist, dus een plekje goedmaken zat er niet meer in en ingehaald worden door mijn achtervolger Bergje zou ook wel meevallen, hij reed ondertussen 2 km. (waarschijnlijk omdat ie de Merc aan de kant had gezet voor een snelle peuk)
Uiteindelijk toch blij met het resultaat 7e in Le Mans en 7e overall. Volgende cup keer weer een endurance (met hopelijk meer deelnemrs) alleen hoop ik dan op een iets bochtiger circuit met kans op foutjes op het laatst. Viel mij eigenijk 100% mee, had echt verwacht dat er meer mensen fouten zouden gaan maken na +/- 60 minuten racen, maar grote klappers zijn er volgens mij alleen in het begin geweest.
grt A.
Laatst bewerkt: 7 jun 2012