De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

1. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heerlijke banden he die Road 3 :thumbs:

Ik heb hier geeneens gemeld dat ik een andere motor heb sinds een maand!
    CBF600SA, met Pilot Road 3's eronder.

He jij ook één binnen :)
    Gaaf zo vanuit meerdere posities.

Gister ook binnen gekregen, 's avonds even rondje geprobeerd.
    Wel even gerommeld met die zuignap bevestiging.
    Hij staat bij mij helemaal rechtop om hoog genoeg te staan, dus ook al die schroeven en onderdelen waarmee je hem alle kanten op kan stellen, dat vind ik wel irritant.

Maar beeld en geluidskwaliteit _O_

Kort filmpje, had nog wel meer gemaakt, maar gewoon even vlug een enkel filmpje geupload:

Nog wel "even" een nieuwe computer aanschaffen om degelijk te kunnen monteren.

Laatst bewerkt: 25 mei 2012
  2. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ik kan weer een ding van mijn to-do-before-i-die lijstje strepen, gereden op een Vmax! Ik heb 9 jaar mijn motor rijbewijs en heb op veel motors gereden (s1000rr, R1 2011 etc) maar dit was wel zo ziek hoe snel dat optrekt. Echt heel verslavend en volgens mij zijn mijn armen 2 centimeter langer geworden.

200pk, 0-100 in 2,3 sec _O_

3. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op mijn gsxr witte kapdelen. Ik merk als ik daar niet meteen het vuil afhaal dat het aankoekIk heb nu een plek waar een bruinige waas overheen zit van zand en stof. Iemand tips waar je die waas het beste mee weg krijgt? Ik gebruik zelf altijd auto shampoo

4. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Vet! en hoe stuurt zo'n ding nu? :)

5. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Langzame bochtjes valt de vmax echt de bocht in, lastig dus. En weinig grondspeling en als je iets aan de grond rijd zijn de uitlaten eerst aan de beurt. Maar zodra je harder dan 50 gaat merk je niks meer van het gewicht. Zadel zit ook heel relaxed en je cruised er zo mee naar zuid-frankrijk *)

Maar hij is echt niet veilig voor je rijbewijs, je wilt continu die versnelling voelen, echt verslavend!

6. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Hoe krijg jij het voor elkaar om op zulke prachtmachines allemaal te rijden man! Connecties of simpelweg gehuurd ?

7. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Is van de vader van een vriend van mij, zal wel niet de laatste keer zijn dat ik er op heb gereden :cool:

8. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    De volgende een Panigale :+ ? De test tussen de S1000rr 2012, Panigale en RSV4 2012 verbaasde me echt! vind het knap hoe BMW het voor elkaar krijgt, door ineens met een supersport te komen en de troon vast te houden. _O_
    [yt]2CJ72S5VPQ8[/yt]

Laatst bewerkt: 29 mei 2012
  9. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Gisteren een introles (3,5 uur) 'gekocht' via Groupon. Ben van plan deze zomer mijn motorrijbewijs te halen (met het oog op de aankomende nieuwe wetgeving, ben 21), en dan hopelijk in de herfst/winter een mooie tweedehands fiets aan te kunnen schaffen. Zeer veel zin in, ben benieuwd hoe die les gaat bevallen. Heb namelijk nog nooit zelf een motor gereden. Achterop wel, sindsdien ben ik verkocht :p

Kwam overigens net deze tegen op youtube :+

10. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Als er een Ducati demo dag komt wil ik er wel even een rondje op rijden. Staat al wel 1 in de showroom van Motoport Assen, ging er op zitten maar damn, hard geveerd en ik denk 2mm zadelvulling :x

11. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ik wil van die rode wiel striping aanbrengen, maar weet niet waar/welke ik moet kopen?
    Iemand ervaring met een merk/webshop?
    Tnx

12. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb het een keer bij mdi-online gehaald. voor mijn zrx maar kreeg het er met geen mogelijkheid netjes op. |:-

13. Viper62

Viper62 Feyenoord Rotterdam

Leuk Bevonden:
    0

Mooie deal gevonden voor een paar mooie klauwen, incl carbonnen blokken en titanium bouten. Zal een stuk beter moeten werken dan de 2 zuiger klauwen die ik nu heb!

Nu nog een setje stalen leidingen en de remmerij is compleet voor aanstaande winterupdate :)

Laatst bewerkt: 7 jun 2012
  14. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Nou ik kan de Pilot Road 3's er weer vanaf gaan trekken, had gelukkig alleen een voorband nog.
    Wou van de week dus ook een nieuwe achterband bestellen van hetzelfde type, alleen ze waren niet in de juiste maat leverbaar dus de leverancier ging even met Michelin bellen. Bij Michelin vroegen ze wat voor type motor het was, vervolgens hebben ze me compleet afgeraden om voor Pilot Road's te gaan omdat het draad radiaal is en niet diagonaal. Ik kon de voorband er ook maar beter afhalen, want dat kon voor erg onvoorspelbaar weggedrag zorgen. Kon ook merken dat sinds die band erop zat dat de motor soms enorm ging schommelen als je hem goed de bocht in gooide.

TLDR; De radiale band is helaas niet geschikt voor mijn velg. Dus heb nu maar een setje BT045's besteld, zijn wat goedkoper, tegen de tijd dat die (bijna) op zijn wil ik m'n motor waarschijnlijk toch verkopen :)

15. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Even het PK-niveau naar beneden trekkken:

Vandaag een Aprilia Mojito Custom gekocht. Fijn cruisen straks!

Volgende week ophalen! Laat het zonnetje maar komen, fijn beetje rondrijden.

16. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Leuk scootertje man :)!!

17. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Wat is radiaal en diagonaal? lekker wazig verhaal weer xD. Als de band erop past is het geschikt voor de motor. Ik heb alles al gereden en ook merken/types door elkaar en nooit problemen gehad met stabiliteit oid, gewoon knallen en niet zeuren :thumbs:

18. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Even op wikipedia kijken doet wonderen:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Radiaalband
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Diagonaalband

In principe gaat om de manier waarop de band is opgebouwd en hoe hij zijn stevigheid krijgt. Ik rijd veel woon/werk verkeer en heb dus geen zin om met een verkeerde band te gaan rijden, ik gooi hem er gewoon af en zet hem op internet. Staat nog geen 600km op dus dat levert nog best wat op.

19. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Motorpak gekocht.

2e hands leren pak van Richa in hele nette staat voor 150 euro.
    Nu de rest nog (zoals: o.a. het motorrijbewijs...) \o/

20. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Leuke actie foto erbij!!

Koste me alleen wel €140.-

Deel Deze Pagina