Beetje simpele reactie zo. Ik ben niet de gemiddelde supporter die elk half uur anders denkt.
Volgens mij roep ik al een tijdje dat het niet meer kan zo, je kunt je beter eerst verdiepen in mijn mening voordat je gaat denken dat je weet hoe ik erover denk.
Het is niet alleen pech, zo simpel ligt het niet. Als je combinatievoetbal wil spelen moet je ook durven penetreren. En dat doet Oranje onvoldoende omdat we twee middenvelders hebben die en niet durven in te schuiven en niet durven in te passen. Daarbij ligt het baltempo al wedstrijden lang gewoon ontzettend laag, ziet alleen van Marwijk niet dat Robben op rechts niet (meer) werkt omdat en elke tegenstander 3 jaar van tevoren al weet wat hij gaat doen en omdat hij gewoon 100 schoten nodig heeft om eens een bal op het doel te krijgen. Daarbij mist Robben de echte explosiviteit waardoor hij zijn voorspelbaarheid nu wel een probleem is.
Daarbij, dit is topvoetbal, hoeveel kansen denkt hij vriend van Persie nog te moeten geven in de spits? Een heel WK heeft hij als spits niet gedaan wat hij moest doen als spits, in de voorbereiding was Huntelaar al zijn meerdere en op dit EK heeft hij in de eerste wedstrijd al teveel gemist. Begrijp me goed, van Persie is een topspeler, maar bij Oranje werkt het onvoldoende met hem in de spits. En dan kijk ik puur naar het veldspel en niet naar de prestaties van het team zelf.
Ik weet ook wel dat van Marwijk speelt met de Jong en van Bommel omdat onze verdediging niet het niveau heeft van het overige deel van het elftal. Die moet dus ontlast worden, maar hierdoor kun je dus geen combinatievoetbal spelen zoals van Marwijk dit wil. Dat zou ik met een linkervleugelspeler op links spelen en een rechtervleugelspeler op rechts en Huntelaar in de spits.
Laatst bewerkt: 9 jun 2012