Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat merkte ik soms ook wel, alleen zit nu gewoon op 68bpm.

2. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je dat het gewicht binnen 1 training omhoog moet blijven gaan of de ene training hoger dan de vorige?

Want bij Starting Strength van Rippetoe, zegt hij dat pyramide-training bijvoorbeeld onnodig is. Dat je net zo goed met hetzelfde gewicht 3x5 herhalingen kunt doen. Dus als ik bijvoorbeeld 90kg wil squatten, doe ik eerst alleen een warming-up (2-3 herhalingen met 50kg en 70kg) en daarna gewoon 3x5 90kg. Denk je dat het beter is om eerst met minder gewicht weinig herhalingen te doen en dan met steeds meer gewicht steeds minder herhalingen te doen in dezelfde training? :)

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    De ene training hoger dan de vorige bedoelt ie.

Maarja, van 25% naar 19% is nou ook niet echt zo'n kunst. Als je niet al teveel vetkeest dan gebeurt dat al vanzelf ongeveer. Dus dat zegt in principe niet zoveel.

Laatst bewerkt: 11 jun 2012
  4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Bij deze mijn u-ber ziekelijke bodyfoto's, helaas geen before-after, eerste x dat ik uberhaubt pics neem, in mijn fantastische badkamer met uiteraard magistrale Blackberry. Ik train nu zo'n 5 maanden (bulken), ben 187cm en rond de 81kg. Vetpercentage 12.4% geloof ik (5 maanden geleden gemeten oid). Note: ik heb een pectus (http://nl.wikipedia.org/wiki/Pectus), waarbij mn tits dus in een deuk belanden. Best kut, maja leef er al 20 jaar mee dus heb er niet echt een erg meer in. Wil verder nog meer bulken en dan ergens begin volgend jr cutten. Foto's hieropnder.

Laatst bewerkt: 11 jun 2012
  5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Niet in 2 maanden tijd en niet met mijn schildklier/darm problemen waar ik medicatie voor moet slikken waar je van opblaast.

6. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Fak, heb dus blijkbaar een tijdje zo'n 500kcal onder behoefte gezeten, omdat ik mijn schema niet helemaal op orde had. Ben daardoor ook snel veel afgevallen (ook stuk droger geworden), maar blijf nu steken op 68,5. Dit was ruim een 2 weken geleden ook al zo. Maar wil zo min mogelijk massa kwijtraken (haal mijn tekort ook voornamelijk uit cardio). Dus vroeg me af wat er ik nog bij kon eten. Zit op dit moment laag in kh, dus zat te denken een 2 eieren en desnoods boterham met pindakaas. Graag jullie advies.
    Mijn voedinschema:
    Eiwit/Koohlydraten/Vetten/Kcal
    0,5 liter Halfvolle melk 17,50 25,00 7,50 237,50
    50 gram Brinta 3,85 32,50 1,05 154,85
    28 gram whey 21,85 2,50 1,40 110,00
    0,00

100 gram Kipfilet 21,00 0,00 3,00 111,00
    25 gram zilvervliesrijst 2,00 16,25 0,63 78,67
    20 gram Cashewnoten 3,80 4,40 10,20 124,60

100 gram Kipfilet 21,00 0,00 3,00 111,00
    25 gram zilvervliesrijst 2,00 16,25 0,63 78,67
    20 gram Cashewnoten 3,80 4,40 10,20 124,60
    0,00

Avondeten 30,00 50,00 20,00 500,00
    eetlepel Olijfolie 0,00 0,00 9,00 81,00

500 gram kwark 49,00 13,50 5,00 295,00

28 gram whey 21,85 2,50 1,40 110,00

197,65 167,30 73,01 2116,89
    37,35 33,19 31,04

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Als je blijft steken zou ik niet ook nog eens meer gaan eten.

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik ben in 2 maanden van 18 naar 12 procent gegaan. ;) Maar die medicatie is wel fucked up ja.

9. ill nino

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan toch ook zijn dat ik te weinig eet? Of gaat het dan om een veel groter kcaltekort?

10. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Hmmm.. week of 3 geleden begonnen weer na ongeveer jaar tussenpauze en ik heb en beetje last van linker onderarm/elleboog... hopelijk zijn het wat gewenningsprobleempjes want heb geen zin om meteen weer stil te zitten. Ik doe overigens niks heftigs qua belasting ben echt nog aan het opbouwen. Knijp ook niet in de gewichten oid en strek en rek de onderarmen veel. Irritant!

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wil je nou eigenlijk afvallen of aankomen?

12. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Yeah 5x DL 110KG

13. ill nino

Leuk Bevonden:
    0
    Geen van 2 eigenlijk. Ik wil droger worden, maar dat betekent dus dat ik af ga vallen inderdaad. Heb m'n carbs ook verlaagd van 60% naar ongeveer 30%I. Hiervan heb ik een groot deel aan mijn avondeten toegerekend, terwijl ik eigenlijk niet al te veel aardappels of whatever eet. Dus dat zit misschien nog wel wat lager.

Ik snap je opmerking wel dat als ik blijf steken op een bepaald gewicht, dat ik dan niet meer moet gaan eten. Maar meer eten betekent ook je verbranding omhoog gooien. Dus ik dacht aanvankelijk eigenlijk dat ik misschien te weinig at om goed droog te worden. Ik heb mijn behoefte berekend door mijn behoefte in rust te vermenigvuldigen met 1,55 voor de 3x krachttraining in de week. Daarnaast loop ik 2/3x in de week hard, 1 keer kickbokstraining en ik fiets nog overal heen. Droger worden is leuk, maar wil ook niet mijn zwaarverdiende massa verliezen:+

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dan reageer ik maar even, altijd lullig als niemand dat doet nadat iemand de moeite heeft genomen om een piccie te plaatsen :)

Resultaat is moeilijk te beoordelen omdat dit ook prima een startpunt voor iemand zou kunnen zijn zonder training.

Persoonlijk (smaak) zou ik niet voor een al te groot lijf gaan, een pectus gaat dan nl alleen maar meer opvallen en zo valt het in ieder geval nauwelijks op. Verder nog veeeeeeeeel te winnen maar dat wist je zelf ws ook al wel.

Hoeveel kg ben je al aangekomen?

en nog even een patsfotootje van mijn legpress van afgelopen maandag (6 reps mee gedaan en die groene schijven zijn 50 kg)

en vandaag 6 reps vlakke dumbell press met 50 kg dumbells :cool:

die pr's gaan er aan in september. Is iemand daar nog mee bezig? Is het misschien leuk om er een apart GM topic voor te maken?

15. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb ook zoiets volgens mij :+ (in hele kleine mate).. maar echt lang niet zo extreem als op die wiki page. Beetje deukje maar that's it. Wel valt het me op dat m'n ribbenkast meer uitsteekt dan bij anderen, waardoor het soms lijkt alsof je eerder een buikje heb ook als je dun bent, omdat de ribbenkast voor de borst uitsteekt. Ook is het erg moeilijk de borst in diepte te krijgen.

Heb 't meer zoals rampage jackson, die ook van de zijkant vrij "plat" is. Niet zo "afgetraind" als hem though" :+

Ik denk in tegenstelling tot Kevf dat bij meer massa het juist minder opvalt?
    Edit: ik snap wel de gedachte van Kevf btw, omdat je borst ingedeukt is en de rest eromheen dan "uitkomt" zal het misschien idd meer opvallen. Het zal er wel mee te maken hebben hoe erg het is in vergelijking met hoeveel het op zal gaan vallen.

Laatst bewerkt: 12 jun 2012
  16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Gewoon schijt hebben aan die pectus excavatum. Ik heb het nog meer dan jij. Niets aan te doen (behalve een zeer zware operatie en een zeer zware revalidatie), gewoon trainen!

@ Kevf: ik snap je niet precies, waar wil je een topic in de GM voor openen?

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    misschien ook afhankelijk van de rest van de vorm van je borstspieren. Sommige krijgen grote vlakken en andere meer halve voetballen. (als je begrijpt wat ik bedoel). Bij de 1e zal het idd minder gaan opvallen maar bij de 2e meer.

we zouden toch onze pr's bijhouden en dan filmpjes posten als je er overheen ging? Dat valt een beetje weg in deze thread.

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Oh dat wist ik niet. Maar dat lijkt me meer iets voor DBB dan voor XBW. En zeker buiten deze thread.

Heb ook lekker ge DL'd vandaag:

10x40kg warming up
    4x70kg warming up
    3x8x100kg werkgewicht

Deze winter ga ik zeker mijn deadlift pr verbeteren, van 5x127.5kg, als ik nu al aan 3x8x100kg zit. Ver daarboven!

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Zo, gisteren bij de fysio en manuele therapeut geweest.

Mijn SI-gewricht is geblokkeerd, icm mijn bekken welke gekanteld waren.

Volgens de fysio komt dit vanuit mijn wervelkolom, waarbij de grote spiergroep wel sterk is, maar de stabilisatie spieren niet.

Mijn Conlusie: Mijn Core is niet sterk genoeg, dat wordt buikspieren aanspannen met de Squats, front side squats en aan de buikspier oefeningen.

Scheelt wel dat kraken, hamstring staat niet meer onder spanning. Heerlijk.

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    En deadlifts natuurlijk.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina