Ik denk dat jij in een grot hebt geleefd. Ik denk dat het WK 2010 wel een van de meest bekritiseerde toernooien is geweest van oranje van het afgelopen decennia. Ik kan me nog goed herinneren dat Bert en de Oranje spelers het volk zo negatief vonden, dat ze wel tweede waren geworden etc. Ja, iedereen heeft lopen hossen dat we tweede waren, maar ik ken niemand in mijn naaste omgeving die trots was op de manier hoe dat is gebeurd.
En als je hebt opgelet, mensen vinden dat Bert weg moet omdat hij geen enkele ruimte laat voor spelers. Tegen Andorra spelen we met dit systeem, tegen Brazilië spelen we met dit systeem, dan weer tegen Cyprus, hetzelfde systeem. En als het dan een aantal wedstrijden kut gaat (exclusief Noord-Ierland) gaat hij gewoon star door met zijn, inderdaad, systeem. Die man slaapt met zijn systeem, denkt in zijn systeem, en gelooft koste wat kost, in dit geval waarschijnlijk het EK, in zijn systeem, al wordt aangetoond dat we de spelers niet meer hebben voor, 'dit systeem'. Heb jij überhaupt wel voetbal zitten kijken de afgelopen twee jaar behalve deze twee wedstrijden?
Iedereen vind Bert een sympathieke man, die rust brengt, maar zijn geloof een systeem wat overduidelijk niet werkt, dat in combinatie met het laten zitten van spelers die er gewoon in moeten omdat je schoonzoon in het team zit, of je lieveling Affelay die in een seizoen twee wedstrijden in de basis hebt gestaan is ronduit belachelijk. Na de Denen had er iets moeten gebeuren, maar zoals iedereen hoorde voor de wedstrijd, het systeem was belangrijker. Als je een dergelijk bord voor je kop hebt heb je niets te zoeken bij het Ned-elftal, hoe sympathiek je ook bent, en dit van een Feyenoorder.
En jij hebt helemaal gelijk, voetbal is een elitesport, enkel als je op niveau hebt gespeeld of 10 wedstrijden per weekend kijkt mag je hierover meepraten. Het kan niet zo zijn dat sommige mensen die ook op tv af en toe wat zeggen gelijk hebben? Dat er echt een probleem is bij het ned elftal? Jij kan het weten, voetbalgrootmeester.
Laatst bewerkt: 14 jun 2012