Euro 2012

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2011.

1. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ach tegen portugal gewoon met 3 verdedigers spelen en vol op de aanval! Liever dat we 6-5 verliezen dan dat het weer zo'n pot wordt zoals gisteren!

Affelay, bommel en robben lekker naar de bank!

2. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Wat zeg ik nou? Wat boeit mij het nou hoe dat ze winnen? ALS ze maar winnen. Nogmaals, als we hadden gewonnen van Denemarken en Duitsland hadden we deze hele discussie niet. Ja, dan was het spel slecht.

Het is TYPISCH Nederlands om ergens op te zeiken. Ook al spelen ze de sterren van de hemel.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.641
    Wat zegt jordo nou?

Er is altijd wel een discussie over Oranje zoals ze de laatste tijd spelen.

4. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Onzin, als ze de sterren van de hemel spelen zeiken we niet tot amper. Als we winnen met slecht voetbal zeiken we, maar tolereren we het omdat we hebben gewonnen, maar ik denk dat niemand het leuk vind als ned wint maar slecht speelt, zie het commentaar op het WK. Als we slecht spelen en verliezen verandert dat en terecht. Je mag met zulke topspelers naar jou redenatie dus geen goed voetbal verwachten en geen overwinningen?

Eigenlijk moeten we dus blij en lyrisch zijn als we winnen van een Andorra of Cyprus met 1-0 met 5 verdedigende spelers van ons tegenover de 1 enkele redelijk/ over de middenlijn lopende/ aanvallende middenvelder van hun. Logisch.

Laatst bewerkt: 14 jun 2012
  5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.641
    Vergeet niet in deze discussie dat Rampage NAC fan is he jordo ;)
    Dat verklaart allicht een hoop.

6. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Zou dat het zijn? Of misschien omdat ik niet zo'n azijn zeiker ben en al blij ben voor Oranje als ze winnen? :+

7. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dit saillante detail verklaart inderdaad een hoop :D

Echter, vergeet niet dat ik ook blij zou zijn als Ned zou hebben gewonnen, ik denk de meeste hier, en als gezegd ik heb ook lopen feesten in 2010, maar is het zo erg om en mooi voetbal te willen en te kunnen winnen. Hebben we het materiaal niet om beide te doen?

8. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Natuurlijk wel, deze discussie was ook al gaande tijdens het WK en daar kwamen we in de finale. Ja, ik wil ook liever een hoofdprijs winnen met lelijk voetbal dan in de halve finale naar huis te moeten met mooi voetbal. Echter, dat is gewoon simpelweg niet onze stijl. Zijn we niet meedogenloos genoeg voor en dat zijn we nooit geweest. De grootste kans op succes is voor ons gewoon door mooi voetbal te spelen volgens onze eigen spelopvatting. En dan moet alles meezitten, de vorm moet goed zijn en het geluk aan onze zijde. Dan kun je best wat winnen.

Dat we zeiken is niet meer dan logisch. Oranje heeft decennia lang gestaan voor mooi voetbal, verzorgd spel en dan op een domme manier uitgeschakeld te worden. Die naam is nu kapot gemaakt, en op het WK 2010 had ik daar vrede mee omdat de resultaten er waren. Maar er had geen 2de keer zo gespeeld moeten worden, dat gaat te ver. We hebben het geprobeerd op een lelijke manier en ook dat is niet gelukt. Nu moeten we weer gewoon mooi voetballen en dom verliezen.

Overigens vind ik wel dat we het in het juiste perspectief moeten zetten allemaal. Alle grote landen zijn weleens in de groepsfase uitgeschakeld, voor ons is dat 32 jaar geleden, het kan altijd een keer helemaal misgaan natuurlijk. Ik heb er vertrouwen in dat we weer volgens onze eigen spelopvatting gaan voetballen. Zoals Italië altijd lelijk speelt en wint, zo gaan wij weer mooi voetballen, complimenten in ontvangst nemen voor onze spelopvatting en de hoofdprijs aan anderen laten.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.641

10. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ja, maar toen waren we niet eens de kwalificatie doorgekomen. Ook dat is grotere landen weleens overkomen toch? België heeft het altijd :D. Over het algemeen genomen zijn we er bijna altijd wel bij en doen we altijd een leuk potje mee. Nu ff niet, so what.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.641
    Nouja België is geen groot voetballand :p

Maarja soms zit je er naast. Daarom ben ik er ook niet compleet kapot van, want ik weet dat een land als NL altijd zal meedoen om de prijzen... Generatie dat er aan komt ook gewoon EK U17.

12. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Bottomline is dat gewoon geen topsport gedachte. Dan ga je zeker niet winnen. Als je verliest moet je zeiken, of dat nu met mooi of niet-mooi voetbal gebeurd. Continu veeleisend zijn en altijd meer verwachten én eisen.

Als je tevreden wil zijn als ze een keer winnen dan ga je maar naar de Olympische Spelen: 'meedoen is belangrijker dan winnen'.

Tevreden? No way!

13. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Precies. Er zal altijd weer groot talent opstaan, op jeugd EK's doen we het ook vaak prima, ook de laatste tijd wel geloof ik. Juist door onze spelopvattingen hebben wij vaak iets bijzonders in het nationale elftal. Overigens vinden onze voetballers zichzelf altijd heel erg goed. Als we winnen zijn de jongens zelfverzekerd en winnen we ook deels daarom en als we verliezen noemen we het misplaatste arrogantie. Ik denk dat we zonder onze zelfverzekerheid een stuk minder goed zouden zjn geweest.

En natuurlijk is België geen groot voetballand, maar de laatste tijd wordt mijn sarcasme niet meer opgepikt:'-(

14. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Das wel mooi natuurlijk dat die jonkies laatste jaren mooie resultaten boeken, echter zie ik de gasten die enkele jaren geleden wereldkampioen en europees kampioen werden nu geen prijzen pakken op de grote toernooien. Das dus helaas geen garantie. En de huidige selectie heeft ook voldoende kwaliteit om voor de prijzen te gaan, maar dan moet je wel anders het veld instappen. Deze 2 nederlagen hebben imo niks te maken met of ze wel of niet goed genoeg zijn. Die Duitsers konden vanaf de middencirkel gewoon tot ver in de 16 lopen zonder dat er ook maar 1 speler uberhaupt probeerde de bal af te pakken. Als je dat tegen Portugal doet, wat erom bekend staat om veel van buiten de 16 op goal te knallen, dan ga je gewoon met 0 puntjes naar huis.

15. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Wat denken jullie vanavond van Italië - Kroatië?

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.641
    Daarom zeg ik dat je er zo nu en dan gewoon ff naast kunt pissen.

17. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24

:+

18. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Gast, spoiler!

19. FunkXual