Euro 2012

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2011.

1. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Wat een dramatisch EK zeg.
    Ik snap nog steeds niet wat van Marwijk met Willems op die linksback plek wilde. Liet tegen Duitsland constant z'n mannetjes lopen en ook gister was het diep treurig.. om nog maar te zwijgen over het balletje dat hij zo aan de tegenstander geeft waaruit de goal ontstaat.

Willems = Faalhaas #1, als dit onze toekomst is zie ik het somber in.

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Altijd fijn zo'n troll op de vroege morgen *) :cool:

3. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Willems was helemaal de weg kwijt na zijn fout waardoor de 1-1 ontstond. Van Marwijk had hem toen direct moeten wisselen voor Bouhlarouz.

Achilleshiel in de wedstrijd waren sowieso de backs. Vd Wiel had totaal geen grip op Ronaldo en Willems werd tuureluurs van Nani. Vlaar vond ik het, naar omstandigheden prima doen. Mathijssen is te oud geworden en wordt op snelheid vaak geklopt.

Groep was niet één geheel. Te vaak in wedstrijden waren het 2 blokken, 4 aanvallers en 6 verdedigers. Dat was gisteren minder, maar ik vind dat geen graadmeter.

De wissel Ibi >< Willems vond ik ook heel vaag... Waarom breng je op zo'n moment niet gewoon Narsingh? De ruimte werden groter en Narsingh was daarvoor de perfecte man.

Oh, en in aanloop naar de wedstrijd wordt er gezegd: Portugal is te kloppen via voorzetten vanaf de flanken. Hebben jullie voorzetten gezien? Ja, Sneijder misschien 2/3 keer, maar dat waren allemaal indraaiende voorzetten. Huntelaar heeft geen één, maar dan ook werkelijk geen één, bruikbare voorzet gehad....

Als je in 2014 een prestatie wilt neerzetten, dan zul je vanaf nu schoon schip moeten maken. De oudjes eruit en vers bloed erin. Dag Van Bommel, Mathijssen, Kuyt en misschien zelfs Heitinga, Robben, Vd Vaart. Je moet minimaal 2 jaar met een vaste (en nieuwe) selectie spelen, zodat die op elkaar ingespeeld zijn in 2014. Tijd voor mensen zoals: Narsingh, Clasie, Strootman, Anita, Van Rhijn, Vlaar, Bruma, L. De Jong, Ola John, Van Wolfswinkel etc.

Laatst bewerkt: 18 jun 2012
  4. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Kan Van der Wiel niet in Charkov blijven? Wat een slapzak zonder karakter is dat.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    He? Van der Vaart was gisteren een veel betere optie dan van Bommel, blijf gewoon met van der Vaart spelen en zet Sneijder op 10.

Als Robben niet van dat achterlijke naar binnen trekken en schieten af kan komen is hij overbodig in NL, iedereen weet dat hij naar binnen trekt en dat maakt hem in de kleine ruimte veel te voorspelbaar. Met ruimte achter de verdediging is Robben bruikbaar, maar dan is Narsingh ook bruikbaar.

Affelay lekker afwachten tot die wat pepernoten raakt bij Barcelona....als hij daar speelt.

Spits is nu de keuze maken: Of Huntelaar, of van Persie.

6. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    @ Dakar: die kan een transfer zo ook wel op zijn buik schrijven. Wel bagger, want Van Rhijn zal Vd Wiel dit seizoen bij Ajax uit de basis spelen. Dan is zijn carriere gewoon kaput! :+

@ Killaz: Vd Vaart is 60 minuten goed, daarna is de tank leeg. Dat schiet toch niet op? Daar kun je niet op bouwen.
    Als Luuk de Jong een goede transfer maakt naar de Bundesliga zie ik hem ook nog wel een concurrent worden voor de spitspositie.

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Oneens, op basis van gisteravond vind ik niet dat je dit kunt zeggen. Na de 1-1 liet iedereen het koppie hangen.
    Die onzin van RvP en Huntelaar moet gewoon klaar zijn. Zoals ik zei, als Robben zich kan schikken naar linksbuiten en Narsingh op rechts zich goed ontwikkeld heb je gewoon weer vleugels waar een NL spits ook wat aan hebt.

8. Edjuuuuuh

Edjuuuuuh -

Leuk Bevonden:
    61
    Vast nog wel een topklasse club voor vd Wiel te vinden. :+

9. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Robben is gewoon over zijn hoogtepunt heen. Als je hem op linksbuiten zet, komt ie zijn mannetje ook niet voorbij. Jammer, maar helaas. Geen explosiviteit meer. Samengevat komt het falen op het EK door drie dingen:

1) Verkeerd systeem (6-0-4, gebrek aan middenveld) en verkeerde spelers in het systeem (Bommel, De Jong, geen VdVaart).
    2) De toppers maken een uitgebluste indruk (Van Persie, Robben) of hadden een kut seizoen (Sneijder).
    3 ) Had het gevoel dat werkelijk elke speler dacht dat Nederland wel even die finale ging halen. Telkens zo geagiteerd reageren op kritiek, Sfeer kan ook niet goed zijn geweest met al die arrogante gastjes.

10. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Ik heb het over zijn conditie, niet over zijn mentale gesteldheid. Die zal vast goed zijn, maar fysiek is Vd Vaart gewoon niet meer in staat om 2x in de week 90 minuten volledig 100% te geven. Dat zie je bij de Spurs en bij Oranje.

11. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Nederland zou voor de gein is oefen potjes moeten organiseren tegen de "grotere landen". Italië, Frankrijk, Engeland, Spanje, Duitsland om er maar een paar op te noemen. Constant tegen de kleintjes spelen legt je eigen zwakte niet bloot.

12. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Tijdens welk interview ging Van der Wiel bijna huilen, dat van de NOS of bij RTL?

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.764
    Welke kwaliteiten? 8) Volgens mij liggen die nog op z'n nachtkastje in Zuid-Afrika.

14. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Nu heeft hij wel eindelijk vakantie en tijd om naar Miami te reizen en de NBA finals te volgen met Babel. Eind goed al goed.

:+

15. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Hij heeft alleen in de wedstrijd tegen Portugal een paar keer vrij gestaan en de bal niet gekregen. In die overige 2 potten kwam hij de middelijn niet over.

vd Wiel is geen topverdediger, maar heeft (had?) als wapen dat hij als opkomende back zeer gevaarlijk kon zijn. Als dat wegvalt blijft er niets meer over dan een zeer middelmatige verdediger die toevallig heel goed kan twitteren.

Even weer over het hele elftal. Ik heb me werkelijk kapot zitten ergeren aan de instelling van de spelers. Het was los zand, de ego's waren groter dan het elftal. Hell, de ego's van sommigen was zo groot dat ik het knap vond van de tegenstanders dat ze nog ruimte zagen om te voetballen aangezien het halve elftal ook zijn ego had meegenomen het veld op.

Dat gepraat over die eerste 20 minuten, rot toch op. 1 tegenslag en ze werden zo onderdanig als een vrouw tijdens een gangbang. Het was stuitend om Portugal ons zo te zien slachten. Je zag gewoon dat er totaal niks meer in dit team zit. Geen spirit, en dat geblaat over dat ons middenveld en aanval van topniveau is. Wablief? Het middenveld werd door elke tegenstander overklast en de aanval deed totaal niet mee. Individueel zitten er aardig goede spelers bij, maar als team is het echt niet om aan te zien.

Laten we nu vooral nederig blijven en goed in de spiegel kijken. Ze waren allemaal zwaar ruk en we moeten feest vieren als we ons kwalificeren voor het WK, want dat gaat lastig zat worden met dit team. We hebben vers bloed nodig, spelers die willen. En die langer dan 15 minuten op hoog niveau kunnen spelen, want het was schandalig hoor.

We moeten weer vanaf 0 beginnen, en dat is alleen maar goed. We hebben onze top gehad in 2010, dat was het moment van oogsten. Nu gewoon weer opnieuw opbouwen, nieuwe spelers, nieuwe trainer en weer lekker opnieuw beginnen. We komen er wel weer bovenop, we blijven een land met een grote vijver aan goede voetballers. Maar voor nu was het gewoon drama en ze zullen weer krediet moeten gaan opbouwen.

Overigens is het zeer triest voor Willems, die jongen is goed beschadigd. Het was heel slecht, tegen Portugal was het echt heel slecht. Wat had ik graag Urby daar willen zien.

16. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Urby had daar ook niet gepresteerd. Zie die jongen nog liever naast een De Jong op het middenveld om te beunen of naast een van der Vaart die de boel open kan spelen.

Vond Willems het niet slecht doen hoor. Zo'n jonge kerel heeft sturing nodig, iets wat een ervaren verdediger als Mathijssen hoort te doen. Vond hem die 3 wedstrijden lang met ballen spelen. In tegenstelling tot van der Wiel speelde Willems WEL naar voren en probeerde hij wel de boel te forceren. Jammer genoeg gaat dat vaak ten koste van een fout.

17. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Willems was gisteren tegen Portugal na de 1-1 (zijn fout) totaal de weg kwijt. Kan je hem niet kwalijk nemen, maar Bert had hem toen wel echt moeten wisselen voor Bouhla.

18. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.028

4:30. Vd Wiel. =(

19. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Het lijkt me wat voorbarig om dat als feit te presenteren. Alle respect voor Willems maar Urby had het voor mijn gevoel echt beter kunnen doen. Hij heeft veel meer ervaring en dat was toch wel even belangrijk. Nu stonden we alle 3 de potten slecht te spelen, dan is het voor een jongen als Willems niet te doen. Staat Oranje nou goed te spelen dan kan zo'n jongen groeien in een wedstrijd, maar dat kon nu natuurlijk niet.

Dat hij met ballen speelde vond ik ook, maar wat hebben we daaraan? Hij was verdedigend gewoon dramatisch en maakte heel veel fouten. vd Wiel natuurlijk ook, maar ik heb het nu even over Willems. Die jongen heeft net een paar Eredivisie potje in de benen en moet dat op een groot toernooi er meteen staan. En nee, als je goed genoeg bent, ben je ook oud genoeg, dat werkt niet altijd. Niet als je speelt in een ploeg dat als los zand in elkaar steekt. Het is gewoon lullig voor die jongen, ik hoop dat er een goede kop op blijkt te zitten en dat hij doorgroeit en een goede back wordt.

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Gewoon weer 4 verdedigers opstellen ipv 2. Jongens komen niet op dus aanvallend heb je er ook niks aan. Je speelt dus gewoon met 9 ipv 11 man...

Sowieso hebben we 6 aanvallende spelers voorin staan, waarom zou je dan überhaupt aanvallende backs opstellen?

Deel Deze Pagina