Hij heeft alleen in de wedstrijd tegen Portugal een paar keer vrij gestaan en de bal niet gekregen. In die overige 2 potten kwam hij de middelijn niet over.
vd Wiel is geen topverdediger, maar heeft (had?) als wapen dat hij als opkomende back zeer gevaarlijk kon zijn. Als dat wegvalt blijft er niets meer over dan een zeer middelmatige verdediger die toevallig heel goed kan twitteren.
Even weer over het hele elftal. Ik heb me werkelijk kapot zitten ergeren aan de instelling van de spelers. Het was los zand, de ego's waren groter dan het elftal. Hell, de ego's van sommigen was zo groot dat ik het knap vond van de tegenstanders dat ze nog ruimte zagen om te voetballen aangezien het halve elftal ook zijn ego had meegenomen het veld op.
Dat gepraat over die eerste 20 minuten, rot toch op. 1 tegenslag en ze werden zo onderdanig als een vrouw tijdens een gangbang. Het was stuitend om Portugal ons zo te zien slachten. Je zag gewoon dat er totaal niks meer in dit team zit. Geen spirit, en dat geblaat over dat ons middenveld en aanval van topniveau is. Wablief? Het middenveld werd door elke tegenstander overklast en de aanval deed totaal niet mee. Individueel zitten er aardig goede spelers bij, maar als team is het echt niet om aan te zien.
Laten we nu vooral nederig blijven en goed in de spiegel kijken. Ze waren allemaal zwaar ruk en we moeten feest vieren als we ons kwalificeren voor het WK, want dat gaat lastig zat worden met dit team. We hebben vers bloed nodig, spelers die willen. En die langer dan 15 minuten op hoog niveau kunnen spelen, want het was schandalig hoor.
We moeten weer vanaf 0 beginnen, en dat is alleen maar goed. We hebben onze top gehad in 2010, dat was het moment van oogsten. Nu gewoon weer opnieuw opbouwen, nieuwe spelers, nieuwe trainer en weer lekker opnieuw beginnen. We komen er wel weer bovenop, we blijven een land met een grote vijver aan goede voetballers. Maar voor nu was het gewoon drama en ze zullen weer krediet moeten gaan opbouwen.
Overigens is het zeer triest voor Willems, die jongen is goed beschadigd. Het was heel slecht, tegen Portugal was het echt heel slecht. Wat had ik graag Urby daar willen zien.
Laatst bewerkt: 18 jun 2012