Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

1. JeePee

JeePee Guest

Ja, Fritsie, Nederlands bekendste F1 fotograaf. Meen ooit gelezen te hebben dat hij 18 kg aan apparatuur mee neemt naar een GP. Komen jullie aan met je flipside :+

2. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Haha ja, hij heeft ook al een jaar lang een 1Dx. Meestal neemt hij twee 1D's mee, plus nog een 1Ds reserve of zoiets, en de ziekste telelenzen. Hij scout ook alle tracks dagen vantevoren :) Keertje op en neer vliegen om te scouten is normaal, haha. Maarja, 1500 op een dag is dan ook best prima :)

3. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    En de 85LII :+

4. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Slingshot is met een enkele body met wat lichte primes wel te doen. Maar met wat zwaarder spul echt niet meer. Baal ook een beetje van de mijne.

5. JeePee

JeePee Guest

Nikon tas van nog geen 40 euro waar ongeveer 1000 lenzen en 500 bodies inpassen. Ahah!

Nog een keertje Kimi dan:

Kimi Raikkonen

6. Remco

Remco Guest

Ga nou niet beginnen over die afzichtelijke Nikon tas van je, dat is echt de 206CC onder de fototassen :cool:

7. JeePee

JeePee Guest

Haha, true. Een 206CC moet je ook eerst op de grond leggen voordat je er wat uit kunt halen.

St. Lawrence

Zo. Nu al meer foto's van Canada dan Tom van Tokyo :cool:

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Haha lekker JP

9. Remco

Remco Guest

Nu ben je er ook gelijk klaar mee of niet? :cool:

10. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Iemand tips omtrent een polarisatiefilter, Zit er al een tijdje naar te kijken en hij mag niet veel meer dan 100,- kosten (het liefst minder natuurlijk)

Het is voor 55mm

11. JeePee

JeePee Guest

Ligt eraan op welke lens. Op een lens van 80,- euro ga je geen 150 euro filter plaatsen. Op een lens van 1800,- ga je geen 25,- filter plaatsen. Maar B+W en Hoya zijn qua CP-filter wel prima.

Nee joh :cool:

Dry Boat

12. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Nou ik heb tot nu toe 2 lenzen en deze lens waar ik een poli filter op wil doen is de kitlens die je bij een SONY A39 krijgt. Wil die eigenlijk ook nog een keer vervangen.

Ik heb ook namelijk nog een SIGMA 70-300 en dus die kitlens 18-55. Maar eigenlijk geen idee wat nog een toegevoegde waarde kan zijn. Doe het liefste autosport fotografie

13. JeePee

JeePee Guest

CP-filter is niet te doen met autosport. Je moet het filter namelijk draaien om hem af te stellen en als een auto van richting veranderd en/of jij meedraait met je camera, klopt je afstelling niet meer. Alleen chill dus met stilstaande auto's ;) (en lenzen die met zoomen en scherpstellen een gefixeerd filterdraad hebben!)

14. Remco

Remco Guest

JP....

Hij is scheef...

15. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Dankjewel, Dat wist ik nog niet. Maar 18-55 lens gebruik ik niet zo snel voor autosport aangezien je vaak wat verder van de baan staat en dus te ver om die lens te gebruiken.

http://www.digicamshop.nl/product/9...ers/hoya-pl-cir-c-55mm-polarisatiefilter.html
    http://www.digicamshop.nl/product/8...tiefilters/hoya-pl-cir-pro1-digital-55mm.html
    http://www.digicamshop.nl/product/1...hrt-polarisatiefilter-en-uv-coating-55mm.html

Welke zouden jullie nemen?

Laatst bewerkt: 18 jun 2012
  16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Iemand hier nog interesse in een waterdichte Crumpler tas? :)

Ruimte voor een body + 1 รก 2 standaard lenzen en een flitser. Daarboven ruimte voor je overige accessoires en bijvoorbeeld een boterham met wat drinken :cool: Achterop een vak voor je papierwerk + een 15" laptop.

Prima tas, zolang je geen zoomlens meeneemt :+

17. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ben maar is verder gegaan met Instagram....

Tijdgebrek, wegens een dochter van 7 maanden, gezin en full-time werk. Ik blijf het een leuke app vinden en scheelt mij behoorlijk veel tijd....

Fotos zijn allemaal genomen in italie...

18. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Oja, nog iemand interesse in een Tamron 17-50 F2.8 VC voor Canon? Mag voor een leuke prijs weg :) Prima vervanger voor je kitlens trouwens.

19. Remco

Remco Guest

Heb jij een lens? :+

20. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Laat ik nu toevallig 12 euro een leuk prijsje vinden :+

Maar welke lens wil je nu als eerste gaan halen Tom?

Deel Deze Pagina