Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

1. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Jajaja, het is niet te geloven :D

Ik denk toch de 24-70, even eentje (wel nieuw) voor een mooi prijsje zoeken. Komen er nog acties bij de Saturn aan die de moeite waard zijn?

2. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Mediamarkt heeft deze week toch een foto actie?
    Misschien dat ze daar iets kunnen regelen.
    Bij de Saturn weet ik niet, we krijgen regelmatig acties met kortingen maar dat weet ik vaak niet van te voren.
    Maar de 24-70 mark 1 is al uit productie genomen, dus ik zou niet te lang wachten met hem nieuw kopen want anders is hij niet meer leverbaar.

Edit: op zowel cameranu als bij konijnenberg is de mark 1 al niet meer leverbaar, staat niet eens meer op de website dus als je hem nog nieuw wilt hebben moet je denk ik even goed zoeken en hopen dat je hem nog voor een mooi prijsje kan krijgen.
    Maar waarom de 24-70 dan niet 2e hands halen?

Laatst bewerkt: 18 jun 2012
  3. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ah thanks man. Zal eens even kijken.

Om eerlijk te zijn, ben een beetje huiverig daarvoor. Je weet niet hoelang zo'n lens nog meegaat.. En dan is hij niet verzekerd + geen BTW aftrek..

4. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    De meeste nieuwe lenzen gaan makkelijk 2 jaar mee onder standaard garantie en dat dan na die 2 jaar de autofocus kapt, dan val je alsnog buiten de garantie en moet je alsnog dokken voor de reparatie.
    Ik denk dat bijna alle 2e hands lenzen alsnog makkelijk 2 jaar mee gaan hoor, en vaak kun je ze nog binnen de garantie kopen.
    Hoezo niet verzekerd? kun toch ook gewoon voor afsluiten?

Daarnaast kun je wel degelijk BTW aftrek krijgen, niet van consumenten nee maar er zijn genoeg mensen die hun lenzen te koop zetten die ook nog ondernemend zijn waardoor ze een factuur kunnen maken.
    En is die BTW aftrek echt zo belangrijk? of moet jij BTW afstaan omdat je meer dan 1800 euro BTW per jaar moet overmaken naar de belastingdienst?
    Want als je daar onder blijft (kleine onderneming) mag je de BTW houden die je normaal ontvangt voor factuurtjes en is dan automatisch eigenlijk al verrekend met de BTW die je moet afstaan.

Voorbeeld, ik heb laatst die lens van Remco over gekocht.
    Als ik hem nu alsnog voor mijn onderneming wil gebruiken vraag ik of hij een factuur wilt maken dat ik de lens van JP's en Remco's onderneming kan overkopen.
    Dan kan ik alsnog gewoon daar de BTW van aftrekken, ook al is het 2e hands.

5. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Mm, zit wat in, met die BTW. Alleen weet je bij zo'n lens natuurlijk niet hoe iemand ermee om is gegaan hé. Het scheelt wel dat het een L-lens is. Voor mijn verzekering heb ik wel bonnetjes nodig, meen ik.

Hij is wel ineens heel moeilijk verkrijgbaar. Als ik hem niet voor een goede prijs kan vinden, dan maar tweedehands..

6. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Een factuur is ook een bonnetje, zie mijn vorige reactie. Daarnaast als je wilt weten hoe iemand hem heeft gebruikt, ga de lens testen bij diegene en kijk hoe hij er uit ziet. Als zon lens onderwater is geweest of hij heeft een grondige bierdouche gehad dan merk/zie/ruik je dat echt wel hoor. Niet zo huiverig en kijk gewoon eens op de 2e hands markt rond.

7. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Tja, wellicht ben ik te huiverig. Komt misschien door die 17-85 (die heb je nog toch?) die ineens geen verbinding meer maakt :confused:

8. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Eigenlijk is dit sowieso een kut moment om de 24-70 te kopen. Je betaald vergeleken met een paar maanden terug veel meer. Remco verkocht hem ook voor 950, terwijl hij hem ook voor 800 had geloof ik. Volgensmij mag je nu van geluk spreken als je er een vind voor 800 tweedehands.

Voor de verkoop is het wel een goed moment. Maar dat moet ik maar snel vergeten, straks verkoop ik hem nog voor nog een leuke prime. Maar dat moet ik juist niet doen, want eigenlijk is het nog een best oke ding die 24-70.

Laatst bewerkt: 18 jun 2012
  9. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja precies, de nieuwprijzen zijn ook echt kut nu, vanaf 1200. Een paar maanden geleden kon ik er nog eentje met cashback of de BTW actie voor een mooie prijs krijgen. :mad:

10. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Gewoon ff kijken bij de Media Markt. Heb je én korting én BTW-aftrek én cashback.

11. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Dit vind ik echt een leuk fotootje.

Sowieso vind ik instagram wel een leuke app als ik zie wat mensen ermee kunnen, maar bij de andere foto's zou ik het persoonlijk mooier vinden als er iets meer detail in zou zitten en zo

12. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    De laatste vind ik ook wel netjes hoor.

Alleen hou ik bij instagram nooit zo van dat kader er omheen

13. JeePee

JeePee Guest

Ik vind het kader meestal wel tof eigenlijk. Het is voor mij vaak de foto die het laat afweten...

14. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou mijn Nikkor 24-70mm F/2.8 lens willen voorzien van wat nodige filters. Welke merk wordt aangeraden?

15. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Voor screw-on filters is toch eigenlijk wel B+W een van de grootste en ook een van de betere.

16. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Iemand tip over goede soort batterijen voor een flitser?

17. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik flits altijd met oplaadbare batterijen van GP, met 2700 (insert eenheid :p) . Die zijn krachtiger (meen ik) en houden het langer vol dan de reguliere oplaadbare batterijen. Bovendien hebben die ook weinig zelfontlading.

Deze:

18. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Insert eenheid? Als in een blokje van vier ofzo? Heb de SB-700 gekocht, daar gaan de batterijen als een vierkant in...

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Op GoT praten ze heel veel over Eneloops! Kosten maar 8,- per setje

20. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Vierkant?

Zo?:

EDIT: Met eenheid bedoel ik de energie-eenheid die bij de waarde '2700' hoort. Die ben ik even kwijt.

Deel Deze Pagina