Heb net in een live stream een interview zitten kijken met de developers van Resident Evil 6.
Dit waren de belangrijkste punten.
-In Resident Evil 6 is er geen wapen upgrade systeem zoals we die kennen in Resident Evil 4. De wapens liggen gewoon verspreid door het spel.
- Je kan wel ervaringspunten (skill points) verzamelen om je om je personage te customizen.
- Geloof het of niet, maar als ik de developers moet geloven zitten er net als vanouds veel puzzelelementen in Resident Evil 6. Hij zei er expliciet bij: (puzzels zoals jullie die kennen uit RE1, RE2 en RE3 )
-Elke campaign is 6 á 7 uren lang (dus 3x6/7=18 á 21 uren). Er valt genoeg te ontdekken, dus als je niet rushed duurt het nog iets langer.
Ik denk dat de developers best een old skool Resident Evil willen maken. Maar Capcom denkt alleen aan sales (en actiegerichte spellen verkopen nou eenmaal meer)… dus het zal gewoon actie worden gemixt met puzzels en survival-horror. Hopelijk is het meer survival-horror dan actie, maar dat betwijfel ik.
Resident Evil 4 is het perfecte voorbeeld dat het wel kan. Maar goed, Als je Resident Evil 4 bijvoorbeeld met RE Remake vergelijkt. Dan is RE4 ook gewoon een pure actie game. Het is maar hoe je het wil bekijken.
De bovenstaande punten geven mij in ieder geval wel goede hoop.
Laatst bewerkt: 8 jun 2012