1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Resident Evil 6

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 25 apr 2012.

1. ResidentS

ResidentS Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben wel wel met je eens, hink ook heel erg op 2 gedachten. Aan de ene kant ziet het er heel vet uit maar het is gewoon amper survival horror meer te noemen. Hoop echt dat dat er toch nog inzit. Ik vind het toch raar, ik lees al JAREN OVERAL op internet dat ze terug willen naar de oudere stijl, meer spanning etc, maar Capcom lijkt juist precies het tegenovergestelde te doen. Het begint nu ook wel iets heel zielloos te krijgen dat geknal.

Oh en ik vond de combat in de demo eigenlijk best wel... cluncky. Alsof het niet genoeg gewicht had ofzo. Krijg ook niet echt het gevoel dat de zombies een serieuze bedreiging meer vormen.

Oh en wat ik OOK jammer vind is dat de omgeving nu nog amper een rol speelt omdat je overal zo snel doorheen raast. Als je terugdenkt aan de oudere RE's: het landhuis van 1, het politiebureau van 2. Heel langzaam ontdekte je steeds meer van die locaties en ze begonnen ook langzaam te veranderen, bv explosies of meer vijanden. Het gaf ze echt een 'identiteit'. Ik kan er nu mentaal nog helemaal doorheen lopen. En dat is nu helemaal overboord gegooid lijkt wel...

Sorry voor al deze overpeinzingen van een hardcore RE fan die nu toch een beetje aan het twijfelen is gebracht...

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Vond het eerlijk gezegd er behoorlijk slecht uitzien eigenlijk. Onlangs Resi 5 flink gespeeld en ik was echt verbaasd over die graphics, maar in deze video vond ik veel dingen tegenvallen. Cover system....why?!!!! Dat rennen zag er lomp uit, de physics lijken 0,0% veranderd/verbeterd. Schieten zag er maar mwaaaaaa uit.....ik weet niet hoor.

3. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94

Ja ben ook aant twijfelen, dit word gewoon weer een zombie action game met een RE tintje..
    ga terug naar de roots goddamit :)
    Die mansion van in 1 was echt creepy :)

4. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Dit word net als RE5 waar de focus veel op de actie ligt en minder op "horror" hoewel het wel onderdeel zal uitmaken van de game. Games zoals RE1 kan je vergeten, Capcom heeft zelfs dacht ik gezegd in een interview dat ze niet meer pure survival horror games willen maken, ook omdat het minder winstgevend is in deze tijdperk.

Anyway je moet gewoon niet een pure survival horror game verwachten, maar een dikke action game met een beetje survival en horror elementen.

5. ResidentS

ResidentS Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb je inderdaad gelijk in, ik ga gewoon genieten van RE6 on its own terms en dan daarna mijn PS1 en Gamecube weer een keertje aansluiten om de oude RE-stijl te beleven!

6. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik denk wel dat het een goede game gaat worden, maar de beelden blazen me niet weg. Het lijkt gewoon een standaard shooter te worden. Het valt gewoon amper meer op tussen al het shootergeweld. En het ziet er inderdaad clunky uit.

7. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Ik hoop dat er niet al te veel action cinema zooi in komt maar ook gewoon een hoop horror. De graphics vond ik niet mooi overigens, leek wel een game uit 2005..

8. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Meer gameplay

9. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909
    Nieuwe gameplay footage van Leon
    http://pt-br.twitch.tv/capcomunity/b/320478467

Nieuwe gameplay footage van Jake (zoon van A Wesker)

[yt]wO8V4NXyMXg[/yt]

[yt]cgymbzzWPY4[/yt]

Voor de mensen die nog meer exclusieve Resident Evil 6 gameplay beelden willen zien.

Check morgen om 12pm PST (NL tijd 21:00 geloof ik) op www.capcom-unity.com

Morgen laten ze 10 min gameplay zien van Chris... en later op de avond (12u) laten ze 10 min gameplay zien van Jake.

Laatst bewerkt: 6 jun 2012
  10. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Het schijnt dat ze voor de E3 hebben gekozen voor actiebeelden, omdat dit het meest toepasselijk is voor korte presentaties. Maar er schijnt dus wel genoeg exploren te zijn, waar je dus rustig de boel kan verkennen.

Het is wel leuk dat er 3 verschillende verhaallijnen zijn, en ieder character heeft unieke vaardigheden. Dus je hebt wel steeds een andere ervaring. Daarnaast heb je altijd een co-op partner, net als in Resident Evil 5. Dat vind ik prima, want dit is een goed spel om co-op te spelen.

Nu ik meer beelden heb gezien ben ik positiever gestemd. Wel één van de betere titels van dit najaar.

11. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909
    Van wat ik heb begrepen is het gedeelte met Leon meer horror-orientated gemixt met de mid-fast paced action uit Resident Evil 4 (RE1, RE2, RE4)
    Het gedeelte van Chris is pure actie (RE5)
    En bij Jake wordt je de hele tijd achtervolgd (RE3 nemesis)

De E3 Gameplay demo van Leon was idd meer actie gericht. Maar de nieuwe gameplay beelden van Leon zien er toch wel rustiger uit (zoals ik het graag zie)

zie:

Op diverse foras hoor ik een aantal mensen al klagen dat het te fast-paced is etc etc. Maar Resident Evil 4 is was toch ook gewoon action-orientated ? Ik vind RE4 in ieder geval geen Survival-Horror. Toch werd dat spel overal de hemel in geprezen.

Blijkbaar kan het dus wel... een goede actiegerichte game met een horror tintje .

Resident Evil 6 is in ieder geval een first day buy voor mij. Nu maar hopen dat het een toppertje gaat worden.

12. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    De graphics als ze minstens zo goed zijn als RE5 dan is het gewoon een pracht game, filmpjes van youtube laten ook vaak spellen er lang niet zo mooi uit zien.
    Maarja RE6 lelijker dan Re5, denk het niet.

13. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Het Leon filmpje is echt geweldig, echt die Resi sfeer met exploratie door een donker gebouw in, later gevechten tegen zombies, echt top. Ook niet dat achter non-stop action gedoe. Maar dan die filmpjes van die andere character, niet Chris maar de andere...wellicht hoeft het helemaal niet,maar in die filmpjes zijn ze echt non stop aan het rennen door die levels en beuken ze de zombies/vijanden constant neer. Totaal geen survival horror meer dat, ik ga het spel absoluut niet op die manier spelen.

Wel goed om te zien hoeveel meer vrijheid en minder beperkt de movement is voor de speler, dat is allemaal erg tof. En het klinkt eindelijk niet meer alsof je kogels een spons raken wanneer je zombies schiet, ik vond dat zo nep en gewoonweg storend in RE5 :)

14. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ergens ook iets van bekend of deze in co op te spelen is ?

15. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat heb ik dus al gezegd ;)
    Alle 3 de verhaallijnen zijn in co-op te spelen.

16. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909
    Heb net in een live stream een interview zitten kijken met de developers van Resident Evil 6.

Dit waren de belangrijkste punten.

-In Resident Evil 6 is er geen wapen upgrade systeem zoals we die kennen in Resident Evil 4. De wapens liggen gewoon verspreid door het spel.

- Je kan wel ervaringspunten (skill points) verzamelen om je om je personage te customizen.

- Geloof het of niet, maar als ik de developers moet geloven zitten er net als vanouds veel puzzelelementen in Resident Evil 6. Hij zei er expliciet bij: (puzzels zoals jullie die kennen uit RE1, RE2 en RE3 )

-Elke campaign is 6 á 7 uren lang (dus 3x6/7=18 á 21 uren). Er valt genoeg te ontdekken, dus als je niet rushed duurt het nog iets langer.

Ik denk dat de developers best een old skool Resident Evil willen maken. Maar Capcom denkt alleen aan sales (en actiegerichte spellen verkopen nou eenmaal meer)… dus het zal gewoon actie worden gemixt met puzzels en survival-horror. Hopelijk is het meer survival-horror dan actie, maar dat betwijfel ik.

Resident Evil 4 is het perfecte voorbeeld dat het wel kan. Maar goed, Als je Resident Evil 4 bijvoorbeeld met RE Remake vergelijkt. Dan is RE4 ook gewoon een pure actie game. Het is maar hoe je het wil bekijken.

De bovenstaande punten geven mij in ieder geval wel goede hoop.

Laatst bewerkt: 8 jun 2012
  17. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.355
    'Resident Evil 6 twee keer langer dan deel 5'

Het uitspelen van Resident Evil 6 zal meer dan twee keer langer duren dan het uitspelen van het vorige deel uit de zombieserie van Capcom. Producer Yoshiaki Hirabayashi liet op het PlayStation Blog weten dat elke aparte verhaallijn in het komende deel ongeveer 70% tot 80% van de duur van Resident Evil 5 zal beslaan.

"Dus met drie aparte verhaallijnen, zal er genoeg zijn om te spelen", voegt hij er vervolgens nog aan toe.

Zoals al eerder bekend was laat de horrorgame de speler een derde van het spel spelen met Leon Kennedy en nieuwkomer Helena Harper. Ook krijgen Jake Muller en Sherry Birkin een eigen verhaallijn toegewezen, net als Chris Redfield en Tony Ponce. De verschillende verhalen spelen zich af in Tall Oaks, Oost-Europa en in China.

De game staat gepland voor 2 oktober.

18. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909
    RE5 vond ik vrij kort.

RE4 daarentegen heeft een behoorlijke speelduur. Op mijn eerste playthrough deed ik er destijds 17u over.

19. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik neem meestal m'n tijd bij dit soort games, doe er dan ook vaak wat langer over, heb met RE5 er lang genoeg over gedaan destijds, dus als RE6 nog meer uurtjes te bieden heeft ben ik lang bezig.

20. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Zolang de 3 verhaallijnen niet teveel dezelfde levels zijn is voor mij de game inderdaad langer. Als de levels vrijwel identiek zijn, met alleen een andere cutscene blijft het spel voor mij nog steeds 70 a 80% van het vorige deel.

Deel Deze Pagina