Ja, dat was toch ook zo? Ik weet het eigenlijk niet meer, ik dacht van wel. Ik had de retail versie al een tijdje voordat hij uitkwam, vandaar.
PES 12 had twee demo's op de PS3, eigenlijk zou dit ook het geval zijn voor de Xbox maar bij de release van de eerste demo waren er wat problemen met Microsoft waardoor alleen de tweede demo voor de Xbox is uitgebracht. Vind overigens het niet eens een slecht idee om twee demo's uit te brengen alleen is dit wel te dicht op release om nog daadwerkelijk significante verbeteringen door te voeren.
Punten die massaal uit de community naar voren komen naar aanleiding van de demo en die nog niet zijn verwerkt in de build, kunnen dan later als de tweede demo er al is nog worden aangepast. Zo kan Konami zoveel mogelijk bewegen richting de wensen van de gamers. Op zich geen gekke gedachte. Enige risico is dat men tussen beide demos qua build de verkeerde kant op gaat, maar daarvoor moet men nu steviger op de Europese community leunen en niet op eigen (Japans) inzicht.
Daar ging het vorig jaar toch ook voor het grootste deel fout? Hoor veel mensen nog steeds zeggen dat de eerste demo op de PS3 nog de beste versie van PES2012 was. Inderdaad te hopen dat ze dit jaar wel de juiste keuzes maken.
Ik denk dat ik dit jaar maar weer is voor pes ga ipv fifa, irriteer me de laatste tijd zo erg aan fifa. Heb het gevoel dat pes meer fun factor heeft dan fifa.
Dat vond ik ook. De eerste demo gaf mij meer het gevoel van vrijheid. De uiteindelijke game lijkt meer 'on rails' te zijn. Ik weet niet of het echt zo is, maar zo voelde het. De balans was in mijn ogen beter.
Nee is helaas akelig stil laatste tijd rond PES 2013. Wordt alleen een beetje gespeculeerd wanneer de (eerste) demo zou uitkomen, dit is waarschijnlijk, op basis van de PSN en XBL update dagen 24/25 juli of 31/1 augustus. Dus zal niet meer te lang duren voordat we het zelf kunnen uitproberen. En uit een interview met de lead developer is gebleken dat Balotelli zijn Player ID heeft, ben benieuwd wat dat gaat inhouden bij hem. Voor de rest is er de laatste weken weinig meer gebeurd omtrent PES 2013.
Dat ie boos wordt als je hem wisselt misschien? Of dat hij tijdens een training geen hesje aan heeft? Zomaar twee opties...
Ziet er goed uit moet ik zeggen... Ik ben benieuwd hoe het speelt en vooral of het verdedigen wat beter is uigewerkt.
Ziet er goed uit! Demo datum is trouwens ook bevestigd, volgens verschillende bronnen. Vanaf 25 juli kunnen we het zelf uit gaan proberen.