Ik vind het prima dat 'ie eerste staat. Hij wordt toch geen kampioen. Maar je doet net alsof het slecht is om fan van iemand te zijn? Dat maakt het in mijn ogen juist leuk. Nu Kimi meedoet heb ik weer veel meer zin in de races dan tijdens die 2 jaar afwezigheid.
En hoezo ben ik nou weer niet objectief? Omdat ik Alonso niet als racing-god bestempel? Ik ben juist realistisch en bijvoorbeeld ook totaal niet blij met de 2de plek van Kimi. Want zonder gekkigheid was dat gewoon een 5de plaats geweest op meer dan een halve minuut achterstand. Resultaat zegt niet alles. Gewoon op eigen kracht van 11 naar 2 rijden in Bahrein gaf 1000x meer voldoening dan het moeten hebben van uitvallers en safety cars.
Vooral Newey wordt als een wonderkind bestempeld (ook terecht overigens). Veel meer dan Byrne tijdens de Schumi-saga bijvoorbeeld. Vettel krijgt lang niet zoveel respect als Alonso (op Hamilton tot voor kort ook niet, maar die is 'ie wel voorbij onderhand). Daarvoor zullen we moeten wachten tot 2014 denk ik
Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2012