Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

1. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
  2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Tip: klik op "Share" en zoek dan de BBcode ;)

Nog een kleine tip: kijk eens naar de instellingen, bij de paars/roze bloemen zit je op F7.1 en een sluitertijd van 1/15.

Dat maakt dat je een behoorlijk vaste hand moet hebben om een scherpe foto te maken.
    Hoe lager je die F waarde doet, hoe sneller je sluiter kan worden, wat een scherpere foto op kan leveren.
    Het compromis is dan je scherptediepte :)

Laatst bewerkt: 25 jun 2012
  3. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx, heb nu voornamelijk eea zitten kloten met diafragma en sluitertijd.
    Diafragma krijg ik soms niet onder de 5 op stand A, maar misschien ligt dat aan het inzoomen oid. Het is voornamelijk leren nu :)

4. JeePee

JeePee Guest

Op 55mm is het grootste diafragma inderdaad f/5.6 ;)

5. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Ah, vandaar :thumbs:

6. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Die 24-70 is ziek lastig nieuw te vinden nu, en er is ook al een dikke run op die lenzen op Marktplaats 8)

Had ik niet zo lang moeten twijfelen :mad:

7. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Diegene die geinteresseerd zijn in die camera moeten maar ff PMen :+ Laat maar weten hoeveel je bereid ben te betalen.

8. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10

Kun je een tipje van de sluier oplichten qua bewerking van de tweede? Vind hem erg nice, behoorlijk filmisch qua kleuren (ben daar zelf ook heel erg op zoek naar op het moment).

9. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ofcourse :)
    Wat me al een tijdje is opgevallen bij het kleuren van film-a-like moet je het contrast wat lager houden, zachter overlopen van het dynamisch bereik.
    Daarnaast heb ik de zwartwaardes meer donkergrijs gemaakt waardoor dat ook wat subtieler is, zelfde gedaan met het wit dat nu lichtgrijs is.
    Daarnaast wat kleur weggehaald en op de tint ingespeeld door die over de gehele plaat toe te voegen (vooral warme tint zoals geel/oranje werkt goed als je wat kleur weg haalt en dit als tint toe voegt)
    Ook werkt het vaak door een korrel toe te voegen die het een beetje meer organisch maakt.
    Als laatste tip, hou het donker, dit shot is nog eens bijna 1 stop onderbelicht geschoten om het die filmische look te geven.
    Hopelijk heb je hier iets aan.

10. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de volledigheid:

Zoom Setting - Maximum Aperture
    18mm - f/3.5
    24mm - f/4
    35mm - f/5
    45mm - f/5.3
    55mm - f/5.6

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Zondag waarschijnlijk weer langs de baan voor een driftdagje :)

Dit weekend bij het ADO station de 2e ronde van het drift kampioenschap, voor de geinteresseerden :)

Zo aangezien ik aanwezig ben in de drift scene... denk zal het hier ook eens neerplompen...
    voor evt. vragen kan je mij altijd pm'en

Drifttaxi... stap in en drift mee... 10,- voor 3 rondjes...
    rijden een paar gasten rond die het echt wel kunnen..

Info:

Groen licht voor ronde NL Drift Series bij ADO/Kyocera Stadion.

Het Nederlands Kampioenschap driften wordt steeds populairder. Niet alleen bij de rijders en autosportfans, maar ook bij evenementenorganisaties en het grote publiek. Zo kwam de Stichting NL Drift Series OPEN DC via hun huisverzekeraar Rialto in contact met de directeur van ADO Den Haag. Zij hebben naast hun stadion een schitterend terrein wat zij steeds meer inzetten voor evenementen. Na een goed gesprek, is de vergunning aangevraagd én is er inmiddels door de Gemeente Den Haag groen licht gegeven. Op zaterdag 30 juni en zondag 1 juli aanstaande zal dan ook de tweede ronde van het kampioenschap 2012 van de NL Drift Series OPEN DC worden gehouden op het evenementen-/parkeerterrein bij het ADO/Kyocera Stadion, inclusief vertier voor jong én oud!

NL Drift Series OPEN DC

De NL Drift Series OPEN DC is hét Nederlandse kampioenschap Driften, met de PRO-klasse en de OPEN-klasse (beginners). Het kampioenschap bestaat uit in totaal zeven officiële ronden, waarin de rijders tegen elkaar strijden in twin-battles. Dit weekend wordt de tweede ronde van het 2012 kampioenschap verreden.

Twin Driften: Bij de NL Drift Series OPEN DC wordt er door twee deelnemers, met auto’s met minimaal 300 PK onder de motorkap, zo dwars mogelijk door de bocht gereden. De achterste deelnemer moet op minimale afstand van zijn voorganger blijven. Een jury bepaald de winnaar van de battle. In de volgende ronde zal de startvolgorde andersom zijn en wordt tevens een winnaar toegewezen van beide battles. Uiteindelijk blijven er twee rijders over die tegen elkaar in een finale rijden. De winnaar van deze battle, is de winnaar van het weekend.

Demonstraties en activiteiten

Gedurende het weekend zullen tijdens het middaguur diverse demonstraties worden gegeven. Tim Coronel verzorgt een demo, maar ook Mackys Driftkarting laat de beginselen van het driften zien. De mannen van Mackys Driftkarting hebben tevens een parcours uitgezet op het terrein, waar mensen tegen vergoeding zelf het driften in een kart kunnen uittesten. Ook RC Drift is aanwezig met radiobestuurbare miniatuur driftauto’s. Liefhebbers kunnen tegen vergoeding tegen elkaar driften met de prachtig gebouwde driftwagentjes!

Dirk-Jan Verhoef (mede-organisator NL Drift Series OPEN DC) over het driften: De NL Drift Series bestaat inmiddels al een aantal jaar in Nederland en wij zijn regelmatig aanwezig bij demos in het land, zo zullen we dit jaar weer een demo verzorgen tijdens Rotterdam City Racing. Het driften wordt in Nederland en natuurlijk Europa steeds populairder én professioneler. De rijders bij de NL Drift Series OPEN DC zijn allemaal in het bezit van hun driftlicentie en hun wagens voldoen aan de veiligheidseisen conform autosportnormen;

Dirk-Jan Verhoef over het event bij het ADO Den Haag Stadion: Dat we dit event nu kunnen neerzetten bij het ADO Den Haag Stadion is helemaal geweldig. In het buitenland is driften bij een stadion ook heel populair én spectaculair. In Engeland worden dergelijke events al jaren gehouden bij het Wembley Stadion en ook in Polen staat dit op de kaart. Wij willen ADO Den Haag, de Gemeente Den Haag en alle meewerkende organisaties en sponsoren alvast danken om dit mede mogelijk gemaakt te hebben! Zo kunnen wij aan de mensen uit Den Haag en omstreken laten zien wat voor een mooie sport wij beoefenen en hoe serieus de mannen zijn in de competitie!”

(Voorlopig) Tijdschema NL DRIFT SERIES OPEN DC

Ronde 2 bij ADO / Kyocera Stadion Den Haag

Zaterdag 30 juni 2012

09:00-12:00 uur Training/drifttaxi
    12:00-13:00 uur Pauze (Diverse demo’s op het parcours)

13:00-14:30 uur Training/drifttaxi

14:30-16:00 uur Kwalificatie TOP 32

16:30-18:00 uur TOP 32 tot Top 16 Twin-drift battles

Zondag 1 juli 2012

09:00-12:00 uur Training/drifttaxi

12:00-13:00 uur Pauze (Diverse demo’s op het parcours)

13:15-15:00 uur TOP 16 tot Finale Twin-drift battles

15:00-17:00 uur Vrij rijden / drifttaxi

17:00-17.15 uur Prijsuitreiking NL Drift Series OPEN DC Ronde 2

17:30 uur Einde evenement

Toegang/Parkeren

Toegang tot het terrein is gratis. Horeca is op het terrein aanwezig. Parkeren bij het stadion is tijdens het evenement gratis, wij verzoeken u echter wel rekening te houden met de omgeving en uw wagen te parkeren in de daartoe behorende vakken.

Adres locatie

ADO/Kyocera Stadion, Haags Kwartier 55 te Den Haag

Het NL Drift Series / ADO Den Haag evenement is mede mogelijk gemaakt door:
    ADO Den Haag, Boels Rental, Atomic Energy Drink, Rialto Verzekeringen en overige sponsoren van NL Drift Series OPEN DC.

bron: www.nldriftseries.com

12. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er tof uit Killaz! Kun je veel toffe foto's maken _O_

Had vorige week een fototas aangeschaft, maar voor mij toch onhandig omdat ik nog niet zoveel gear heb en je body + standaard lens bovenin moet.

Het is een Lowepro Mini Trekker Classic, wordt verkocht voor een klein prijsje, als je interesse hebt PM ff.

Ben nu weer opzoek naar iets kleiners, waar toch nog een extra 55-200 lens bij past.

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Zeker, is ook altijd goed geregeld als je persaccreditatie hebt. Gratis drinken enzo....

JeePee was de vorige keer de enige met een Nikon en de enige zonder tele, maar schoot wel de vetste platen i.m.o. met zijn crazy panning shots!

14. JeePee

JeePee Guest

Gratis worstenbroodjes \o/

Jo! Haal die lens niet man! Echt een schijtding!

15. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Hey, Ik heb sinds een paar maanden een D3100 en ben op zoek naar
    een zoomlens als aanvulling op mijn kitlens (18-55). Nou was mijn oog
    ook op de 55-200 gevallen. Wat is er mis met die lens? Ik ben geen
    semi-prof zoals de meeste hier en het moet wel leuk blijven, maar zou
    jij mij een alternatief kunnen geven voor een lens waar ik leuk mee kan
    inzoomen binnen het budget van 350 á 400 euro?

16. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Nikkor 70-300 VR moet je dan halen. Die is wel uitstekend!

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Haha :cool:

Oh en die lens is echt kut......Als ik zou opnemen hoe JP op dat ding zat te vloeken die dag zou je die lens niet eens durven googlen :+

18. JeePee

JeePee Guest

Wat wil je gaan fotograferen?

De 55-200 heeft een erg slechte bouwkwaliteit (slechter dan de kitlens) en de autofocus duurt ongeveer een etmaal. Met diafragma op f/5.6 en 200mm (en dus ongeveer een minimale sluitertijd van 1/150ste uit de losse hand) kun je alleen overdag een foto maken zonder je ISO hard te boosten. Optisch is hij redelijk, maar door bovenstaande punten kun je gewoon geen foto met dat ding maken. Ik maakte in mijn tas liever ruimte voor een blikje Cola die ik toch niet opdronk, dan voor die lens.

Wil je gewoon wat meer bereik dan wat je nu hebt, zou ik veel eerder een 85mm f/1.8 halen (439,-). Maar dat is dan ook weer afhankelijk van wat je wil fotograferen.

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ja joh, schop die jongen meteen richting een prime :+

20. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ok, zoals gezegt ik ben geen halve pro en ben ook niet bekend met alle termen. Als ik het goed begrijp is een prime een objectief waarvan de f waarde vast is (dus lichtvast?)

Waar ik het voor wil gebruiken is redelijk alledaags, ik ga niet specifiek op stap om een fotoreportage te maken. (tenzij je een dagje Blijdorp meetelt). Wat ik dan wel leuk vind als ik foto's kan maken van onderwerpen die wat verder weg zijn waarbij je de achtergrond wazig heb (ja ik ben een fotonoob).

Maar het belangrijkste vind ik dat ik mooie foto's kan maken van mijn dochtertje terwijl ze fat niet doorheb. Met die kitlens heeft ze het heel goed door als ze gefotografeerd wordt. En ik hoop met een goede zoomlens "natuurlijkere" foto's te kunnen maken.

Het liefst zo rond de 350 euro met een max van 400.

Deel Deze Pagina