Euro 2012

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2011.

1. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ga de volgende keer maar goed kijken dan :b:
    Het enige dat Spanje doet is de bal in eigen ploeg houden. Overtredingen op de helft van de tegenstander maken zodat ze kunnen hergroeperen als er balverlies is en de tegenstander proberen uit hun tent te lokken. Dat is wel degelijk laf spel.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    8) Je geeft een perfect voorbeeld hoe een ploeg moet spelen. En je noemt dat laf. Hoop dat je dronken bent ofzo..

3. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    tactisch is het perfect, ze moeten alleen eens wat meer pogen die bal in de goal te krijgen

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Alleen Portugal heeft dit EK meer op doel geschoten. 77 keer daarna Spanje met 73, Italie met 72 en dan pas Frankrijk met 58.

5. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Ronaldo juist wel, dat was de man bij Portugal. Maar rest van Portugal en als ploeg hebben mij niet kunnen overtuigen om überhaupt kans te maken op een finale plaats. En dat je Real fan bent, leuk. Maar kan me niet voorstellen dat de meerderheid sinds dit seizoen opeens Real fan is gezien alle haat richting Barcelona. Voorspelbaarheid waarschijnlijk dus zoals nu ook bij Spanje het geval is.

Dat het voorspelbaar is, tja helaas wel. Voor het EK begon dacht ik ook aan Spanje en Duitsland opnieuw in de finale wat mogelijk is. Aan de ene kant wel jammer, maar ik zit er uiteindelijk niet mee. Laf spel van Spanje vind ik overdreven, lieten tegen Portugal juist zien dat ze willen voetballen en de gehele wedstrijd de overhand hebben gehad met kansen tegenover Portugal. Tegen Frankrijk was het niet bijzonder, maar dat was Frankrijk al helemaal niet en daar hoor ik niemand over. Groepswedstrijden waren gewoon aardig.

6. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    dan heb ik wat schoten gemist.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Het is niet echt avontuurlijk meer en dus vind ik het soms echt wel wat saai om naar te kijken. Komt ook omdat ze vaak ZO goed controleren en druk zetten dat het spel totaal niet meer op en neer kan gaan.

Het is allemaal kwaliteit van de spanjaarden maar veel spektakel levert het niet op. Was blij dat Pedro er gister in kwam, wat meer diepgang in het spel en het werd imho direct vermakelijker

8. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Pedro mag de volgende wedstrijd imo gelijk in de basis :)

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat zei de commentator ook al maar ik zie het niet gebeuren. Want feitelijk kwam hij erin voor Xavi.Xavi ging eruit Iniesta naar achter waardoor er ruimte kwam voor Pedro

Del bosque gaat echt niet 1 van zn verdedigende middenvelders opofferen in de finale om een plekje te maken voor Pedro. En dat is volgens mij de enige optie want Xavi of Iniesta banken gebeurt al helemaal niet.

Of hij moet Pedro in de punt zetten

10. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    :emo: laten we het maar houden op een verschil in hoe een ploeg hoort te spelen.

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Laf en effectief kan toch goed samen?

12. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Wat is daar nou raar aan? Als een team al jarenlang zo oppermachtig is, dan hebben mensen die niet voor dat team zijn daar op een gegeven moment gewoon genoeg van. Ze maken iedere wedstrijd dood, dus als neutrale toeschouwer is er gewoon geen hol aan om naar te kijken.

Ik kan er simpelweg niet (meer) van genieten, het is saai en voorspelbaar omdat de tegenstander eigenlijk gewoon simpelweg kansloos is en het spel zich grotendeels op dezelfde manier afspeelt. Spanje speelt de bal rond op het middenveld, zonder echte reden en zonder een doelpoging te willen ondernemen. Op een gegeven moment gaan mensen die neutraal zijn zich ergeren aan de manier van spelen. Dat is nou eenmaal zo als je heel goed bent en dat te lang bent. Dan krijgt men een hekel aan dat team of sportman. Ajax is niet voor niets zo gehaat in de rest van Nederland door niet fans van de club.

13. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Onzin, als Feyenoord fan heb ik altijd kunnen genieten van Ajax, ook in de gouden tijden toen ik nog als kind voor de buis de CL finale zat te kijken. Je kan ook oppermachtig zijn en aanvallend voetbal spelen, bij Barcelona lukt dat immers ook met praktisch het zelfde systeem (al dan wel vooral door Messi).

Dit Spanje is gewoon oersaai, en is niet oppermachtig (immers, tegen goede tegenstanders lukt het ze niet om te scoren (Italië, Portugal) aangezien ze geen spits opstellen en niet kunnen scoren. Spanje op deze manier is gewoon antivoetbal, in dezelfde categorie als een Andorra met 10 verdedigers, een Chelsea, een Inter 2 jaar geleden. Ik wil aanvallend voetbal zien, en Spanje is dat niet, Spanje kan aanvallend voetbal neutraliseren, dat wel, wat knap is, maar wat tevens alle vreugde uit de wedstrijd haalt, helemaal aangezien zij zelf niet echt aanvallend zijn ingesteld!

14. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Volgens mij zeg ik niet veel anders, behalve dan dat ik van mening ben dat de tegenstanders eigenlijk kansloos zijn. Dit is het derde eindtoernooi op rij waarin ze de finale hebben gehaald, met dit voetbal. Men zegt dat het Spanje van 4 jaar geleden veel frivoler was. Dat is niet waar, de tegenstanders hebben zich verdiept in de speelstijl van Spanje waardoor het steeds moeilijker wordt voor Spanje. Daarbij heb ik Spanje nog geen enkele keer echt zien wankelen tijdens een wedstrijd, ook niet tegen Italië, toen ze overigens wel scoorden. Ze komen zelf ook moeilijk tot scoren, ik vind het een rukteam om naar te kijken. Maar ik zie geen tegenstander die ze kan stukspelen. Ik hoop op Duitsland trouwens.

Het is toch gewoon een feit dat als een team ontzettend goed is en dit ook blijft dat men altijd gaat zoeken naar negatieve dingen omdat de frustratie hierover gaat toenemen. Dat is toch volkomen logisch? Het is onmogelijk voor Spanje om net als 4 jaar en 2 jaar terug zo te domineren en frivool en makkelijk scorend iedere ploeg te verslaan? De tegenstander gaat zich fixeren op Spanje, dus het wordt voorspelbaar totdat elke ploeg weet hoe je ze moet bespelen en dit kan toepassen. En dan is het over voor Spanje en moeten ze weer opnieuw beginnen.

Overigens zeg ik dat de neutrale fan op een gegeven moment klaar is met het succes van een ploeg waar je verder geen fan van bent. Ik zeg niet dat je niet kunt genieten van een goed spelende ploeg zelfs als je eigen favoriet daar ook de dupe van is. Maar als dat jarenlang zo is, dan ben jij het toch ook zat en kun je niet meer genieten en ga je zoeken naar negatieve kanten. Dat doet iedereen. En daar ging het mij dus om.

Laatst bewerkt: 28 jun 2012
  15. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Nuance dan maar: mijn post van vanochtend was vanuit het oogpunt van de neutrale toeschouwer. Bij Ajax wil ik het liefst dat ze elke wedstrijd met 10-0 winnen met geweldig spel.

16. Seh

Seh Guest

Blijft mooi.

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Wtf heeft hij tegen hem gezegd dat je zo een kop kan trekken 8)

18. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Die reactie ook echt.. prachtige slow-mo's _O_.

19. Edjuuuuuh

Edjuuuuuh -

Leuk Bevonden:
    61
    Balotelli: “When I score I dont celebrate cuz its my job. When a postman delivers mail does he celebrate?”

_O_

20. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Mooie opmerking, alleen niet echt op hem van toepassing. Ik zie op wiki dat hij in 145 wedstrijden 54 goals heeft gemaakt, dat is 1 op 3. Snap uberhaupt die hele Balotelli hype niet, matige speler!

Deel Deze Pagina