Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

1. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Invulflits gebruiken waardoor de schaduw opgeheven wordt, Of gewoon zorgen dat het hoofd niet in de schaduw van de zon wegvalt.
    Dat is namelijk het probleem hier, De zon komt van de linkerkant van de foto en de hond kijkt naar de rechterkant waardoor deze zijn snuit geheel in de schaduw van de zon zet en deze daardoor erg donker overkomt op de foto.
    Je kunt dat overigens ook terug zien in de rest van het lichaam.

Voor de tweede foto weet ikzelf nog te weinig van het goed gebruiken van een flitser, En de door jouw voor deze foto gebruikte spullen om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.

2. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Niet inflitsen, hele foto is gewoon onderbelicht. Altijd overbelichten met sneeuw.

/edit: Volgens mij kun je dit ook nog best wel in de nabewerking doen als ik 'm zo zie.

/edit2: mn laatste serie geloof ik nog nooit hier gepost? Voor de geinteresseerden: www.cargocollective.com/henriverhoef/fade-to-black :)

Laatst bewerkt: 3 jul 2012
  3. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    7D. Gewoon omdat die nieuw is, sneller, beter met ISO-waarden. En film!

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    En dus 5 a 600 euro duurder....Film gebruik ik niet :cool:

5. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Zeg je nu.

6. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Dat de foto onderbelicht is neemt het probleem van de schaduwval door de ondergaande zon toch niet weg?

7. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Die schaduw is toch ook geen probleem? Die zijn er toch gewoon 8)

8. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Net even bezig geweest met mijn zwakste punt proberen te verbeteren. En dat is in mijn ogen mijn nabewerk stijl. Ik ben eigenlijk zelden echt tevreden over mijn foto's qua PP dus besloot ik er even de tijd voor te nemen, en even een kijkje te nemen hoe een ander iemand (waarvan ik vind dat hij wel goed kan nabewerken) zijn foto's bewerkt. Dus ik had een preset gekregen voor LR4. En zag gelijk een aantal balkjes verschoven zijn die ik vrijwel nooit gebruikte. En zo heb ik dus in een korte tijd een paar dingen gezien die behoorlijk wat verschil maakte.

Dus hieronder een foto van afgelopen weekend. Ik heb hem zelf bewerkt, dus niet simpel gecopy-paste.

Ik moet me echt meer gaan verdiepen en een beetje een eigen toffe stijl leren maken. Ik wordt soms schijt-chagrijnig van lightroom omdat ik er echt haast nooit tevreden over kan zijn.

Let's go Travel by MG Photography., on Flickr

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Nabewerking met Lightroom/Photoshop kan het wel wat verbeteren. Zonder dat ik kennis heb van hoe het echt moet qua waarden etc, maar een beetje schuiven op gevoel helpt al snel! :+

@Henri, wow wat een aparte sfeer hebben die foto's, beetje creepy :9 Foto 5 is bizar! Erg mooie en interessante serie.

10. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Dankzij die voorinstellingen ook een B+W opzet gemaakt, waar ik al wel erg tevreden mee ben. er zit een zeer lichte toning aan die expres op deze kleuren heb gezet voor een wat ouder effect. Beste B+W instelling die ik ooit heb gehad iig. Al deed ik er eerst ook niet bijzonder veel aan.

R&D Married by MG Photography., on Flickr

_MG_6674 by MG Photography., on Flickr

Wat vinden jullie ervan? Mis je het pure zwart?

11. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Nee, vind het zo juist wat zachter en romantisch

12. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Aan de ene kant wel, aan de andere kant spreekt het me ook weer erg aan, omdat het net even wat anders is. Zacht, zo zou je het kunnen noemen ja.

13. JeePee

JeePee Guest

Ik vind het niks, sorry. Toning heeft de overhand over de compositie. 't Leidt erg af bij mij.

14. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Tja het zal wel aan mij liggen dan.
    Voor zover ik het zie is er inderdaad een probleem met de belichting (onderbelicht) maar ook met de schaduwval, Het eerste is te verhelpen met nabewerken het tweede niet.

Gerjan's nabewerking laat zien dat de hond er na bewerking wel mooi opstaat, Maar helaas is ook meteen de sfeer(verlichting) van de ondergaande zon (Tenminste daar ga ik vanuit na het zien van het orgineel, Kan ook zijn dat de zon gewoon erg laag stond.) verdwenen terwijl je dat nog wel een klein beetje terug ziet in de boom linksboven.

Persoonlijk vind ik het in elk geval niet mooi en blijf van mening dat het orgineel beter had gekunt en nabewerking de foto eerder verpest dan verbeterd.

Ik zet er dan nog even de kanttekening bij dat ik pas een jaar met fotografie bezig ben, En nog veel te leren heb daar ik vaak het meeste alweer vergeten ben voor ik goed en wel het hele hoofdstuk gelezen heb.

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Zo, 1e DSLR gaat de deur uit....

Kom maar door met die 7D :)

16. TripMode

TripMode Novabetting

Leuk Bevonden:
    4
  17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    500d kopen? :cool:

Zonder dollen, ik heb mijn oude camera te koop, met iets meer accessoires en een iets betere body. PM me maar voor meer info, :)

Laatst bewerkt: 8 jul 2012
  18. TripMode

TripMode Novabetting

Leuk Bevonden:
    4
    Ik lees op veel fora's dat de 500d vaak word aangeprezen. Maar je bent sowieso 500 euro kwijt voor de 500d, en dan nog allemaal toebehoren.

19. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Hoppa, gratz!

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Je hebt een PM terug ;)

Deel Deze Pagina