De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Progressieve veren heb ik ook idd, en dat stuurt heerlijk. Maar over die kick heb je idd gelijk, na een jaar ben ik nu al best op t vermogen uitgekeken. Maar agh, nieuwe motoren groeien jammergenoeg niet aan bomen..

    Voor dat in t blauw, ZX9R achterschokbreker schijnt direct in te passen zijn ;)

    En sjorrit die turbo fiets smoelt lekker zo! Beetje wolf in schaapskleren volgensmij
     
  2. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Yup, met een paar kleine mods die ik heb gedaan zit ik rond de 140pk (standaard 115pk). Wil ik meer, wat het blok makkelijk aan kan, dan moet ik opzoek naar een grotere turbo. Op een GPZ turbo forum is iemand die heeft met een Impreza turbo en een bigbore kitje 289pk, blokken waren in die tijd zeer overbemeten gebouwd, gaan niet stuk _O_

    Filmpje van 1 met 255pk

    [yt]OFZyEd7TaKs[/yt]


    Thx! blij dat de GSXR zo snel weer gefixt is!
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2012
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Maar waar heb je de uitlaatdemper nou verstopt?!
    Geweldige motor. Mijn vader heeft een tijdje zitten kijken om XJ650 turbo te kopen, maar heeft dat uiteindelijk niet gedaan jammergenoeg. De Kawa ziet er qua uiterlijk ook wel wat beter uit dan de Yamaha.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2012
  4. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Uitlaat zit er nog niet op :p XJ650 was idd een stuk kwetsbaarder en ook minder snel dan de GPZ.


    Gisteravond naar de TT nacht geweest, manman wat een sfeertje en wat een drukte weer 8)
     
  5. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik had na meerdere keren de foto's bekijken inderdaad die conclusie al getrokken, vond het al wel heel raar 8)

    Ik was ook graag in Assen geweest, maar ik ga normaal gesproken met m'n vader, en die is helaas op vakantie.. Weinig mensen verder die mee willen, en de race is gewoon te duur jammer IMO. Je kan de race toch niet volgen daar, kan je beter naar de training gaan en thuis lekker in HD de race kijken. :thumbs:
     
  6. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Dus de voorremklauwen en ketting miste je niet? :p

    Ja kaartjes voor de race zijn schandalig duur geworden de laatste jaren, in het verleden kon ik nog gratis heen aangezien de vader van een vriendin altijd marshall is tijdens de TT.
     
  7. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    [​IMG]
    foto van het resultaat van reflecterend velg lint. Foto gemaakt met telefoon met flitser, in een pikdonkere garage ;)
     
  8. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Grappig. Kwa veiligheid ook geen slecht idee eigenlijk. Keer reflectors die niet lelijk zijn :)
     
  9. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Inderdaad, jammer dat het waarschijnlijk totaal niet lijkt op de grijze velgen van m'n ER-5.
    Ik durf er eigenlijk sowieso geen cosmetisch werk aan te doen, want daar is geen beginnen aan :lol:
     
  10. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk geen idee wat een zaterdag ticket kost ga altijd op de vrijdag is nu €25. Kun je lekker rondlopen en overal zitten, ten minste de ruimte om relaxed te kijken.
    Ga sinds 2001 met mijn vader, maar die ging dit jaar niet, maar op t circuit wel met bekenden afgesproken.

    Eindelijk mijn filmpjes van een weekend Duitsland gemonteerd en gerendered. Nog wel even kijken wat mooier is, om tussen iedere clip een korte overgang te doen of niet...
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb ook grijze velgen en rood reflecterende rimstriping. M'n bike is verder ook rood met zwart en gaat best prima. En wat extra zichtbaarheid van de zijkant.
     
  12. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb de 20.000KM aangetikt met mijn daytona.. nu de grote vraag.. grote beurt bij de dealer of bij de lokale motorsleutelaar?
     
  13. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Zit er nog fabrieksgarantie op? Eigenlijk is een grote beurt alle vloeistoffen en filters toch? Kleppenstellen is nog lang niet nodig.
     
  14. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Lokale motorsleutelaar is over het algemeen goedkoper, of ie daadwerkelijk beter is, ligt aan de persoon. Diegene die onder mijn woning werkt is een jonge met ervaring + eigen testbank etc en niet duur en vooral heel netjes: boutjes gaan o.a. met vaseline terug erin! Jammer genoeg is hij nog niet heel bekend. Ga verder geen reclame maken, maar heb veel fietsen gezien die in onderhoud bij m0t0 port zijn geweest ....:emo:
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2012
  15. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, ligt helemaal aan de garage waar je hem heen brengt. Een dealer betekend niet altijd dat de garage ook echt goed is. Kan ook overpriced zijn met slechte kwaliteit, want mensen komen toch wel...

    Kijk een keer in de garage en bepaal of je daar een goed gevoel aan overhoud. Mijn motor gaat naar een plaatselijke zaak die ook extreem netjes is. De eigenaar heeft ook nog echt een passie voor motoren en ziet elke motor die hij behandeld als een reclame bord voor zijn zaak. Je kan daar van de werkvloer eten en ik ken niemand die preciezere is als hij. Er is gewoon weinig over te zeggen. Mijn persoonlijke ervaring is dat hoe groter de zaak hoe slechter de kwaliteit meestal wordt. Of dit een generale regel is of dat ik gewoon slechte ervaring heb met grote bedrijven laten we dan maar in het midden. :)
     
  16. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Bij de grotere motorzaken mag je niet eens erbij zijn als ze jouw motor een beurt geven, dat wekt sowieso al geen vertrouwen. Als er aan mijn motor gesleutelt wordt wil ik erbij zijn.
     
  17. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, net hotelletje geboekt in Luxemburg voor morgen tot zondag :D. Eventje uitwaaien :D
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hmm, m'n bike reed vandaag niet heel chill en zou denken dat het door de benzine komt (vorige week vlak voor ik thuis was getankt), ondanks ik zeker weet het juiste getankt te hebben, als altijd.
    Vanaf stilstand wil ie af en toe bijna niet weg komen, dan slaat ie ineens snel af en moet ik extra toeren maken en voorzichtig wegrijden en dan nog gaat het wat schokkerig. Op de heen weg paar keer dat als ik dan net rij ik ineens even een boost krijg en als het ware stuk naar voren schiet (en dat heb ik nog niet eens als ik gas er ineens flink op gooi). Op terug weg leek het minder, tot ik op het eind weer paar stoplichten had en weer met moeite weg kwam. :confused:
    Lijkt me sterk dat m'n bike plots kuren heeft, anderzijds lijkt het me ook wel vreemd dat er wat mis is met de benzine.
    Ben benieuwd of ie weer normaal rijd als ie bijna leeg is en ik hem erna opnieuw volgooi (en dan 200% zeker weet dat er het juiste brandstof inzit).
     
  19. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Klinkt als verkeerde brandstof (diesel dus) of je carbs zijn vies en moeten even schoongemaakt worden van binnen.

    Op diesel kan je zo controlleren, rookt de motor als een schoorsteen? dan heb je diesel getankt, anders een flesje injectie reiniger (werkt met carbs) door een volle tank benzine gooien.
     
  20. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    neem aan dat als je je motor hebt volgegooid met diesel, dat je dan echt niet verder komt. Dan kapt je motor er echt mee. Benzine in een diesel auto gooien kan (een beetje dan) maar andersom is funest. Hope for the best!

    Daar bij komend:
    als je een normale tank-dop-vulgat hebt, mag de diesel nozzle er niet in passen. Deze is een stuk dikker. Ik ken wel een aantal mensen die de nozzle er niet helemaal insteken maar er boven laten zweven en dan merk je het misschien niet...
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2012

Deel Deze Pagina