[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

1. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Waarom? :)

En is er veel te doen?

2. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Mooie omgeving met veel cultuur. Heerlijk eten, mooie stranden, uitgaan en leuke toeristische dingen. Ik ben zelf gaan duiken, wat mij eigenlijk heel erg is tegengevallen.

Alles is heel goedkoop, wat altijd mooi is meegenomen. Zo zit je bij een luxe restaurant te eten voor max 15 euro per persoon. Ik ben een echte vis liefhebber zoals Kingcrab, tilapia, inktvis en snapper. Het is gewoon allemaal betaalbaar.

Ik ben met 2 indonezen die ik in de dierentuin heb ontmoet heel Bali doorgereisd. Van een vulkaan tot een hele aparte begraafplaats. En van dolfijnen tot een zilversmid waar ik sieraden heb gekocht. Je hebt er alles eigenlijk.

3. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Mee eens, vond ze ook wel mooi.. Ligt er ook een beetje aan. Heb je al -tig grotten gezien, kun je ze nog wel overslaan. Als je ervan houdt, of je verder geen grotten gaat tegenkomen vond ik het zeker de moeite waard! Mooi standbeeld ook...

4. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Wow dat ding is fucking huge!

Iemand nog tips voor Playa de los Americas op Tenerife?

5. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.941
    Haha, ja ik weet het man. Een vage kennis van me zit er nu ook, die dude wist ook echt niet wat hem te wachten stond en alles liep meteen vanzelf. Ging na de vlucht ergens op een terrassie in zn uppie zitten, sprak een andere backpacker hem aan, en 5 uur later stond ie lam in de kroeg met allemaal gekke amerikanen. 8) Alleen kom ik nu er niet heen om te partyen, maja genoeg ander volk wat dat ook niet wil en die gewoon wilt reizen en chillen! Ik vind het begin gewoon eng. Vlucht alleen, als je er eenmaal bent, contact zoeken e.d...maar dat is altijd zo. En zo is het verder ook altijd zo in het leven als ik even nu filosofisch mag doen. Dus ik moet gewoon schijt hebben en gaan. Dingen zoals ziek worden e.d. ga ik niet vanuit en anders boek ik hem gewoon weer. Ik wil je verder nogmaals bedanken voor je pm's man, je bent de zoveelste die enorm positieve verhalen heeft. Alleen een laptop meenemen als je aan t backpacken bent, wel zo verstandig? 8) Is verder retourticket van 600eu met een gemiddelde vluchtduur van dik 15uur (overstappen in Abu Dhabi) via AirBerlin een beetje redelijk? Sowieso goedkoop, maar is het niet veels te lang qua vliegen?

6. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Air Berlin schijnt niet echt fantastisch te zijn kwa beenruimte en inflight entertainment, maar 15 uur vliegen is goed te doen hoor. Je kunt natuurlijk ook een sloot films op je laptop pompen en dat gebruiken als inflight entertainment! Abu Dhabi is een makkelijk vliegveld (hadden wij dit jaar ook onze overstap), kun je fijn een hapje eten of drinken en relaxed even wachten. Skip daar de McDonalds, ranzig! Toch écht anders als hier..
    Vond zo'n lange vlucht in eerste instantie ook niks, maar vind het eigenlijk zelfs wel lekker :) Filmpje kijken, beetje slapen, muziekje luisteren en hop, je bent er! Het wachten op de vliegvelden is vervelender. Trek in ieder geval relaxte kleding aan, trainingsbroek ofzo.. En mocht je nog keuze hebben: Emirates of Etihad zijn érg fijne maatschappijen! Al zijn wij ook niet kieskeurig, de prijs is het belangrijkst. Maar mocht je voor 2 of 3 tientjes met deze maatschappijen kunnen gaan: Doen!

Heb zelf dit keer mijn iPad meegenomen. Slotje op de rugzak waar ie in zit, gebeurt weinig mee. Je moet uiteraard niet midden in een retedruk Chinatown uitgebreid gaan zitten laptoppen (al zag ik óveral mensen met iPads en netbooks), maar dat gaat echt prima.. Wordt ie in het allerergste geval gejat, dan wordt ie gejat: Reisverzekering :) Hadden zelf een slot op de koffer waar we de iPad in deden als de de deur uit gingen, niks aan het handje! Pomp dat ding vol met films en series, altijd wel een dood uurtje waarin je even rustig wil relaxen op je hotelkamer en aziatische films zijn lastig te volgen ;) Vaak wel amerikaanse zenders, maar de ontvangst is niet altijd even top.

Ga je alleen Thailand doen of toch ook Maleisië? Ben jaloers man. Zou zo morgen in het vliegtuig stappen... Heerlijk! Een ijskoude Tiger-beer in een drukke winkelstraat, een enorm bord eten voor een dollar, onverwachte gesprekken met willekeurige mensen, strand, cultuur.. Argh!! Ik wil weer. Werkt écht verslavend...

7. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.941
    Oke zal ff voor Emirates kijken! Ik vind beenruimte en comfort voor zo'n lange vlucht wel belangrijk. Ookal is het dan maar 100 piek duurder. Ja ik heb verder geen laptop oid, dan kan ik wel mn nieuwe Samsung Galaxy S3 meenemen voor films en shit maar dat vind ik te riskant. Zal nog wel checken dan hoe en wat. Maar thanks man! Haha, ja ik moet het nog maar bezien dan, ben erg benieuwd!

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lange vlucht is vooral instelling. Als je je instelt op 12 uur vliegen valt het eigenlijk reuze mee

9. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik zeg doen! Vorig jaar geweest en het is er goddelijk, eten, mensen, strand, tempels, uitgaan, cultuur, alles!

Heb bijna de hele eiland gezien, waarvan de hoogtepunten voor mij persoonlijk, dit was
    -Besakih tempel complex
    -Ulu watu ( zuidwest tempel aan een klif)
    -Tanah Lot
    -surfen bij Seminyak en Legian
    -Beach Club Bali ( vlakbij Seminyak) vrij duur maar een goddelijk locatie met lichten bij de golven!

Gaan zou ik zeggen! Eenmaal daar is alles vet goedkoop! Kous biertje op het strand? 90 euro cent, lekker eten? 2 tot 8 euro.

Overigens zit ik nu in een villa in Kreta ;-) ook lekker ( rode wijn, raki en verse olijven)

Laatst bewerkt: 3 jul 2012
  10. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Voor het uitgaan moet je bij Kuta zijn toch? Lijkt me super om met dolfijnen te zwemmen! :cool:
    Klinkt goed verder, kijk er heel erg naar uit! :)

Is het uitgaan een beetje leuk daar? Dacht altijd dat het uitgaan niet zo heel speciaal is daar.
    Inderdaad, de reis is vrij prijzig, maar wat ik zo allemaal lees op internet moet het daar allemaal best te doen zijn.

Veel plezier in Kreta! :)

11. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik ga zelf ook naar Thailand, voor maar 4 weken helaas. Maar ik vlieg met Etihad, had een ticket voor rond de 630 euro en echt al een tijd geleden geboekt. Dus 600 euro is nog steeds een prima prijs.

Heb je een route die je wilt gaan volgen? Mijn vakantie krijgt steeds meer een vorm met wat we gaan doen.

12. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Na de Nijmeegse 4daagse eerst met de auto naar Bled, Slovenië. Daar een paar dagen sportief doen in de bergen :) Vervolgens met de auto door naar Budva, Montenegro om daar 10 dagen te feesten/omgeving te verkennen. Zijn er hier mensen wel eens daar geweest?
    Daarna even kijken wat we doen. Optie 1 is om nog ergens in Kroatië een paar dagen vakantie te vieren, optie 2 is om nog wat langer te blijven.

13. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.941
    Nee man route niet echt. Heb wel van veel mensen gehoord/gelezen hoe en wat, denk dat ik maar de toeristische route ga volgen of eentje via Lonely Planet ofzo ga uitstippelen. Wanneer ga je?

14. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    23 juli tot 21 augustus ongeveer.

Lonely Planet is toch gewoon de toeristische route ;)

Wij gaan eerst met de trein naar het noorden vanuit Bankok, dan vliegen we naar het zuiden en dan gaan we daar vooral eiland hoppen. Moeten alleen nog even een soort van tijdschema maken.

15. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ga naar Macedonië :D 12 daagjes chille

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    iedereen die is geweest

Bangkok, daarna naar het noorden (chang mai) en daarna 1 of 2 eilanden in het zuiden. Qua richtingen niet zoveel mis mee, maar persoonlijk had ik in Thailand meer mijn best willen doen om het toeristische te mijden. Dat kost je meer moeite dan het opzoeken nl ;)

@ Corona: niet al te druk om maken, dat wijst zich daar vanzelf.

Ik ga komende zaterdag 4 weken backpacken in Turkije. Ik kon het eerst niet geloven, maar dat schijnt daar erg goed te kunnen

(hier een top 10 lijst waar het land op 2 staat: http://opentravel.com/blogs/top-ten-backpacking-countries-for-2010/)

Ik en mijn vriendin hebben alleen de 1e drie nachten gepland in Istanbul en daarna zien we wel. We willen waarschijnlijk een rondje gaan doen. Dus van Istanbul langs de Zwarte Zee, dan afdalen naar Cappadocië

en dan door richting het zuiden/de kust. Daar wordt het een beetje de uitdaging om de toeristische trekpleisters zoals Antalya etc te ontzien.

Verder 'on a shoestring', dus cheap is het thema :)

17. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    We hebben ook niet een echt tijdschema, maar er is een fullmoonparty 4 augustus waar we wel heen willen en daarvoor moeten we naar het zuiden. Waardoor we niet al te lang in het noorden zijn. Verder zitten we er ook nog aan te denken om naar het oosten te gaan. Koh Chang etc.

Nog een vraagje, kan je beter je vliegtickets voor binnenlandse vluchten nu alvast boeken of kan dat daar ook gewoon?

En hoe zit het met de trein naar het noorden? Beter om nu ook alvast te boeken?

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wij hebben alles daar geboekt. Laat je ook niet gek maken door de mensen daar die beweren dat je wel in het voren moet boeken. Dat hebben wij een paar keer gedaan en bleek achteraf echt niet nodig.

De trein naar het Noorden waar wij in zaten was een zootje, maar wel een avontuur. 1e klas tickets gekocht, maar dat wordt daar iets anders opgevat

(>10 kakkerlakken in de mini 2 persoons-coupé :+)

vliegticket hebben we geloof ik vanuit een hostel geboekt, weet ik niet meer zeker.

19. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Haha, ja ik had al zoiets gelezen over die eersteklascoupes, maar maakt me niet zoveel uit. Ben bang dat mijn vriendin het wat minder leuk vindt...

Ik wil verder daar vooral zoveel mogelijk boeken idd. Geen zin om aan iets vast te zitten of om te gaan zitten haasten.

Heb je nog plekken waar je absoluut heen moet gaan?

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik vond Koh Phi Phi als eiland echt een aanrader. 99% wordt daar te voet gedaan. Het is wel een backpackers eiland, maar de sfeer is er heerlijk. Snorkelen met haaien (reef sharks) was echt super. 10 haaien gezien die om ons heen cirkelden (maar geen vlees eten), echt een ervaring.

Ik heb de laatste dag een fiets-excursie door Bangkok gedaan, 1 van de tofste dingen uit de vakantie.

Koh Samui (of zoiets), was qua eiland een stuk minder, kan je skippen.

Thailand is een boeddhistisch land en dat merk je. De mensen zijn vriendelijk en gastvrij. Maak daar gebruik van Achteraf was ik vaak te wantrouwend. Ow ja, mensen vinden het vaak een eer als je ze op de foto zet (je neemt ze voor altijd mee)

In Bangkok zijn de gewone taxi's zijn goedkoper dan die bromdingetjes waar je achterin moet zitten! Wel even naar de prijslijst vragen (chauffeur baalt dan wel, maar soi) en je zit in een ruime auto met airco

In het noorden nog een toffe excursie gedaan (naast de jungletocht want die doet iedereen geloof ik). Naar een agrarisch stuk land wat door de koning is opgezet. Erg gaaf.

Bangkok heeft ook een backpack gedeelte, ik vond het er echt ontzettend ruk. Alleen maar irritante Engelsen.

:)

Deel Deze Pagina